Gå til innhold

Ps2 Chip, hvilken anbefalles?

ken8

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg Ps2 og chipe denne slik at jeg kan spille backup av spill og divx/xvid filmer osv. Hvilken chip er den beste å bruke da?

Stemmer det at ps2 blir dårligere med chip, at laseren går fortere i stykker, eller vil den ha like lang levetid?

Ken8

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vurderer å kjøpe meg Ps2 og chipe denne slik at jeg kan spille backup av spill og divx/xvid filmer osv. Hvilken chip er den beste å bruke da?

Stemmer det at ps2 blir dårligere med chip, at laseren går fortere i stykker, eller vil den ha like lang levetid?

Ken8

5205108[/snapback]

Hva skal du bruke den til?

I dyreste klassen anbefaler jeg Matrix Infinity eller Crystal Chip 1.1 som begge støtter firmware oppgraderinger og v14. (infinity/crystal kan du få til 449 kr i norge (399 hos modder))

Anbefaler IKKE DMS4 til de nye konsollene da de har vært mye tull med DMS og tynne maskiner. DMS4 er på vei med ny chip som heter DMS4 S.E. som skal forbedre disse problemene.

Vil du ha en rimeligere utgave anbefaler jeg

Mars 805SL eller H20 som begge er rimeligere, ingen firmware oppdaterings mulighet. Begge selges i Norge på flere butikker.

Matrix infinity selges også flere steder i Norge.

PS2 lasere vil bli mer slitt ved bruk av backups, fordi det krever mer av lasern å lese DVD plater som er brente. Kjøp deg en ny maskin på elkjøp nå, og du får en v13 maskin. Denne har bedre hardware enn v12 (den gamle slim) og trenger INGEN LASERFIX!!

Lasere til de slimme er forholdsvis billige, så blir ikke dyrt å replace hvis den skal ryke.

mvh

Espen

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar
Tenkte å spille brente spill, kanskje noen divx/xvid filmer (hva annet kan man gjøre?)Er det mulig å gjøre den om til en liten multimediapc til å koble til tv'en er jo dette supert. Er det mulig å koble trådløstnettverkskort og evt harddisk på?
I dyreste klassen anbefaler jeg Matrix Infinity eller Crystal Chip 1.1 som begge støtter firmware oppgraderinger og v14. (infinity/crystal kan du få til 449 kr i norge (399 hos modder))
Hvis dette er den dyreste brikken var ikke prisen så avskrekkende. Må da være fordel å ha firware update, hvis det kommer ny software som løser feil o.l. Hva ligger prisen på nå for å få noen til å montere en chip? Kan vel bli litt vansklig hvis man ikke er noe flik til å lodde?
PS2 lasere vil bli mer slitt ved bruk av backups, fordi det krever mer av lasern å lese DVD plater som er brente. Kjøp deg en ny maskin på elkjøp nå, og du får en v13 maskin. Denne har bedre hardware enn v12 (den gamle slim) ogtrenger INGEN LASERFIX!!
Så nyeste på markedet er v13?Hvordan får man sjekket dette når man kjøper? Hva mener du met at den ikke trenger laserfix?

Ser at prisene var enda billigere enn jeg trodde LINK_ELKJØP Trodde de fremdeles lå på 14-1500kr. Hvordan ser jeg hvilken versjon dette er?

Endret av ken8
Lenke til kommentar
Tenkte å spille brente spill, kanskje noen divx/xvid filmer (hva annet kan man gjøre?)Er det mulig å gjøre den om til en liten multimediapc til å koble til tv'en er jo dette supert. Er det mulig å koble trådløstnettverkskort og evt harddisk på?
Hvis dette er den dyreste brikken var ikke prisen så avskrekkende. Må da være fordel å ha firware update, hvis det kommer ny software som løser feil o.l. Hva ligger prisen på nå for å få noen til å montere en chip? Kan vel bli litt vansklig hvis man ikke er noe flik til å lodde?
PS2 lasere vil bli mer slitt ved bruk av backups, fordi det krever mer av lasern å lese DVD plater som er brente. Kjøp deg en ny maskin på elkjøp nå, og du får en v13 maskin. Denne har bedre hardware enn v12 (den gamle slim) ogtrenger INGEN LASERFIX!!
Så nyeste på markedet er v13?Hvordan får man sjekket dette når man kjøper? Hva mener du met at den ikke trenger laserfix?

Ser at prisene var enda billigere enn jeg trodde LINK_ELKJØP Trodde de fremdeles lå på 14-1500kr. Hvordan ser jeg hvilken versjon dette er?

5205334[/snapback]

RIPPER II chippen er en eldre chip, og er vel ute av produksjon. (funka kun til eldre modeller?)

Uansett, du vil ikke se hvilken versjon du har før du åpner maskina fysisk.

Se på linken i autosignaturen min, det er en V12 maskin og H20 chip . laserfixen sitter til venstre.

Kjøper du maskin FYSISK på elkjøp er sjangsen for å få en v13 veldig stor (95%?)

Kjøper du den på nett (de er utsolgt?) så sendes pakken fra Sverige.

Sist jeg kjøpte fra butikken fikk jeg v12, med 683 resistorer.

Dette er en stund siden.

Montering av chip pleier å koste fra 500-1000 kroner, hvis du ikke kjenner noen som gjør det gratis da.

Skal du ha Divx player på memcard og HD må du gå for Matrix/Crystal/Dms4

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar

Fant denne på nette:

Playstation 2 med chip

Prisen er kanskje ikke så halvdårlig?

Ps2 + 1 håndkonsoll: 1495 (komplett)

1 håndkonsoll: 325 (komplett)

chip: 490 (digistore)

Totalt: 2310.

Arbeidet blir da 780kr.

Da får man vel en PS2 som vil vare like lenge som en u/chipa? Eller vil slitasjen på laseren bli større pga den leser brente plater?

Ken8

Lenke til kommentar

Fant denne på nette:

Playstation 2 med chip

Arbeidet blir da 780kr.

Da får man vel en PS2 som vil vare like lenge som en u/chipa? Eller vil slitasjen på laseren bli større pga den leser brente plater?

Ken8

Lenke til kommentar
Fant denne på nette:

Playstation 2 med chip

Arbeidet blir da 780kr.

Ken8

5206077[/snapback]

Digistore er en seriøst butikk,

men er nok også den/en av de dyreste i Norge.

Men hvis pris ikke spiller noe rolle er det bare LØP & KJØP!

Uansett, lasern BLIR mer slitt uansett når du bruker brente dvd plater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...