Glenn Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 (endret) Hei! Det trådløse nettverket detter ut av og til. Dog bare da det er lite aktivitet på linja. Har bare merka det på laptopen, da jeg egentlig bare bruker denne trådløst. Jeg har prøvd å bytte kanalnummer til 11, og skal se om det hjelper. Kjørte tidligere i både kanal 4 og 6, men fortsatt datt det ut. Det kan nevnes at jeg har en Linksys WRT54GS-router (versjon 1.1) med DD-WRT v22 firmware. Nettverkskortet i laptopen er et innebygd "Intel PRO/Wireless 2200 BG"-kort. Har også oppgradert til de nyeste driverne for dette kortet. Noen som har svar på mitt irriterende problem? Endret 25. november 2005 av MrGlenn Lenke til kommentar
martinxx Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Har du godt signal? Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 (endret) Har du godt signal? 5204940[/snapback] Ja, ligger på ca 85%. Endret 25. november 2005 av MrGlenn Lenke til kommentar
miXer Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Har vel ikke noen annen forklaring på ditt problem enn at, trådløst er ikke bra. Ustabilt som fy! Lenke til kommentar
theSaint Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 (endret) Hei! Det trådløse nettverket detter ut av og til. Dog bare da det er lite aktivitet på linja. Har bare merka det på laptopen, da jeg egentlig bare bruker denne trådløst. Jeg har prøvd å bytte kanalnummer til 11, og skal se om det hjelper. Kjørte tidligere i både kanal 4 og 6, men fortsatt datt det ut. Det kan nevnes at jeg har en Linksys WRT54GS-router (versjon 1.1) med DD-WRT v22 firmware. Nettverkskortet i laptopen er et innebygd "Intel PRO/Wireless 2200 BG"-kort. Har også oppgradert til de nyeste driverne for dette kortet. Noen som har svar på mitt irriterende problem? 5204924[/snapback] Mistenker kortet i læppisen jeg. Eller rettere sagt, "samarbeidet" mellom intel kortet og linksys routeren. Har maken kort i min, og Linksys WRT54GX v2 router. Opplever det samme som deg, men her varierer også signalstyrken hele tiden. Har 2 desktopper med trådløst (d-link kort), uten dette problemet. Endret 28. november 2005 av theSaint Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Før du skroter trådløsnettverket, så bør du prøve å disable og stoppe windows zero config. Lenke til kommentar
phax Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 (endret) Før du skroter trådløsnettverket, så bør du prøve å disable og stoppe windows zero config. 5220544[/snapback] jeg plagdes med at nette datt ut og etter å ha forhørt meg her testet jeg dette med windeos zero, og etter det har det blitt stabilt som bare det. Endret 28. november 2005 av phax Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Før du skroter trådløsnettverket, så bør du prøve å disable og stoppe windows zero config. 5220544[/snapback] jeg plagdes med at nette datt ut og etter å ha forhørt meg her testet jeg dette med windeos zero, og etter det har det blitt stabilt som bare det. 5220555[/snapback] WZC prøver å koble seg opp 1 gang pr minutt og da stiger ping til >1000ms eller du kan få brudd... En måte å sjekke om du har pingproblemer er å pinge silk i noen minutter: ping vg.no -t Lenke til kommentar
theSaint Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Før du skroter trådløsnettverket, så bør du prøve å disable og stoppe windows zero config. 5220544[/snapback] Vennligst forklar. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 Visste seg å være firmwaren i routeren. Har nå bytta om til den originale firmwaren, og ser ut til å funke ganske bra Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå