Gå til innhold

Vil du lære japansk?


Midnight_walker

Anbefalte innlegg

Japansk er verdens kuleste språk, skulle ønske det var språkfag på skolen.

8506170[/snapback]

Selvfølgelig! Det burde bli innført som norges tredje offisielle språk spør du meg. :yes:

8538511[/snapback]

 

heh.. Japansk er et utrolig artig og interessant språk. Men de fleste i Japan lærer vel Engelsk.. Så er ikke mye bruk for Japansk sån praktisk sett. Dog det ville vert veldig kult å lære å snakke Japansk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Japansk er verdens kuleste språk, skulle ønske det var språkfag på skolen.

8506170[/snapback]

Selvfølgelig! Det burde bli innført som norges tredje offisielle språk spør du meg. :yes:

8538511[/snapback]

 

heh.. Japansk er et utrolig artig og interessant språk. Men de fleste i Japan lærer vel Engelsk.. Så er ikke mye bruk for Japansk sån praktisk sett. Dog det ville vert veldig kult å lære å snakke Japansk..

8585247[/snapback]

 

Fordelen med å kunne det er at man slipper å vente på subs til japanske dramas. ^^

Lenke til kommentar

Jeg har over 5 gig med språk pakker og lyd cder jeg kan bruke, har bare ikke giddi å sette meg ned med det enda, men jeg må...

 

Finnes en god del av det, søk rundt, finnes masse enkle pakker man får kjøpt på nettet også...du lærer deg aldri japansk hvis du bare bruker ordboka, man må lære seg mange ting en ting er jo at "u" utales sjelden, nesten aldri:

 

Kuso ville blitt utalt "Kså" sløyfer "u"

 

(Kuso = Faen eller shit)

Endret av Sk8on
Lenke til kommentar

Får vel "melde" meg inn i denne tråden jeg også da :p

 

僕は今オスロ大学で日本語を勉強しています。一年生ですが、このまえ Folkeuniversitetet で五年間勉強しています。今年の秋は日本へ行って日本語を勉強する予定です。千葉県の城西国際大学で勉強します。時間があまりないから,小さい紹介だけです。

 

頑張ってね,日本語を勉強することにした皆さんよ!

 

ところで、アキドン、ヴァーサスは本当にすごいな〜! (*^_^)b

 

PS: Tar forbehold om skrivefeil, og jeg gadd ikke finne noen oversettelse for "Folkeuniversitetet" :p

Endret av Kadaju
Lenke til kommentar
Etter å ha sett naruto lurer jeg på hva ''dattabayo'' eller hvordan det skrives, betyr? :hmm:

5742205[/snapback]

 

Dattebayo er ett slags uttrykk som visstnok er spesielt for Naruto. Jeg tror ikke det betyr noe spesielt, men det kan trekkes likheter til visse personer som alltid avslutter setninger med "liksom", "da" eller "på en måte".

 

Hvis du skjønner hva jeg mener, lissom ;)

5939004[/snapback]

 

 

Det er ikke bare dattebayo på naruto, på bleach også :)

Lenke til kommentar

A: お元気ですか。

B: はい,元気です。有難うございます。あなたも?

 

I dette lille eksemplet betyr det da "Du også?".

 

A: あなたは強くなったな〜。

B: うん、あなたも。

 

Et eksempel hvor det kan bety "i like måte".

 

Relativt kjedelige/dårlige eksempler, men jeg har liten fantasi akkurat nå :p

Endret av Kadaju
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...