Gå til innhold

Vil du lære japansk?


Midnight_walker

Anbefalte innlegg

Har vurdert å studere Japansk i fremtiden, driver nå med Spansk, hvordan er vanskelighetsnivået?

 

Ser jo på en god del anime og leser manga så kan noen ord, men jeg har veldig lyst til å reise over til Japan i fremtiden for å studere der :)

 

Del erfaringer når du er der da Heigre-kun :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jupp jupp ^^

Vært der? :)

 

Det har jeg ;)

Hvor lenge skal du være der ?

 

Har vurdert å studere Japansk i fremtiden, driver nå med Spansk, hvordan er vanskelighetsnivået?

 

Ser jo på en god del anime og leser manga så kan noen ord, men jeg har veldig lyst til å reise over til Japan i fremtiden for å studere der :)

 

Del erfaringer når du er der da Heigre-kun :thumbup:

 

Japansk må være en av de enklere språkene å snakke i forhold til uttale. 話安い som de sier :) (lett uttale) I Kantonesisk for eksempel så har de 8 eller 9 forskjellige toner slik at uttaler du et ord med litt annerledes tonefall blir alt feil.

Glad jeg ikke har noen planer om å lære det språket hvertfall.

 

Japansk er egentlig ganske greit, det vanskeligste syntes jeg er å strukturere setninger slik Japanere gjør det.

Måten folk bruker ordene på er helt annerledes enn det jeg er vant med i Engelsk og Norsk. Så det blir fort til at man ordlegger seg som en utlending :p

 

 

 

Lenke til kommentar

Det har jeg ;)

Hvor lenge skal du være der ?

 

Planla 6 uker. 3 uker hvor vi bor i "skolebygget/felles sovesaler" og 3 uker hos host familie.

Hvordan bodde du, hvor lenge, og ca pris var det å leve der nede?

 

 

 

 

Har laget et programm for oversettelse mellom Romaji til Hiragana.

Programmet har navnet Japa1337, og Kristian Gausel (foreløbig ikke medlem på dette forumet) er hovedansvarlig for programmeringen.

Håper dette kan hjelpe dere som sliter med tegnene for Hiragana.

 

Programmet er foreløbig i Beta stage, så kan ikke garantere stabilitet. Det vil også trolig komme en oversettelse fra Hiragana til Kanji, og Katakana i en senere release.

 

 

Nedlastningslink finner du her

 

 

Bare å spørre vis du lurer på noe

 

 

 

Heigre

Lenke til kommentar

Planla 6 uker. 3 uker hvor vi bor i "skolebygget/felles sovesaler" og 3 uker hos host familie.

Hvordan bodde du, hvor lenge, og ca pris var det å leve der nede?

 

 

Jeg skrev litt info på forrige siden ;)

 

Jeg bodde på et lite kott kan du si, de kalte det dormitory. Men, det var helt greit. Var sjelden inne der uansett.

Ellers så har jeg skribla ned ting og tang på bloggen :)http://japangyro.wordpress.com/

Lenke til kommentar

Neida altså. Jeg var 3 uker i Okinawa etter GenkiJacs. Pluss at jeg sparte ikke inn så mye da jeg var i Fukuoka.

Det skal fint gå ann å bruke mindre altså :)

 

Men, jeg kan nesten si med sikkerhet at du må over 80 000 yen i lommeboka hvis du skal være der 6 uker.

Prøv å doble det beløpet så skal du klare deg.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...