Gå til innhold

Vil du lære japansk?


Midnight_walker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ingen som klarer å si navnet mitt her. Så jeg sier til folk at jeg heter クリス.

 

Fant forresten et interessant sted i dag :p

 

 

post-89658-0-39135400-1311256914_thumb.jpg

Skiltet baki der: "Liker du søte små jenter?"

 

 

 

 

post-89658-0-45960600-1311256979_thumb.jpg

Detta skal jeg sjekke ut.

20min = ~140kr

 

Hahaha :p må si ifra hva som faktisk er der :O

 

Er ganske gøy når man klarer å lese skilt, og faktisk forstå dem hehe. Husker når jeg var der i fjor så pleide jeg og gå rundt å lese skilt xD

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg driver og leser en manga for tiden, og jeg legger merke til at forfatteren skriver mange av interjeksjonene og lydene midt i tegningene sine, slik at de ikke er blitt oversatt til engelsk med oversettelsen. Når det står skrevet i kana kan jeg lese det, men det dukker opp kanjier fra tid til annen, spesielt følgende:

rarkanji.jpg

 

Er det noen som kan gjenkjenne den? Den ser ut til å dukke opp i situasjoner med mye bråk og hvor slåsskjempene braker til hverandre med sterke slag og spark, hvis det er til noen hjelp ...

Endret av MækkTævvish
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei

 

Er det noen som har kjennskap til genkijacs språkskole?

 

er de no bra? og hvordan er det der?

 

Nå har jeg vært i Japan i 4 uker. og gått på denne skolen. Og jeg anbefaler denne skolen sterkt! Lærerne er kjempe greie, Og veldig flinke. Og jeg har lært mye.

 

På denne skolen kan du også velge selv hvor mange uker du vill studere. kan ha helt fra 1 uke til år. Og du kan begynne helt på begynner nivå. Det eneste du trenger og kunne er Hiragana. Katakana er kjekt og kunne også, men ikke et must.

 

Anbefaler også å velge homestay (Bo hos en japansk familie mens du er der) Siden du lærer mer av det, og de finner som regel på morsomme ting og gjøre for deg. Jeg valgte selv Private apartment, og angrer etter og ha hørt hvordan de andre på skolen har det.

 

og Fukuoka (som er byen skolen er i) er en veldig passe stor by, ikke for stor og ikke for liten. Lett og komme seg rundt osv.

 

Hvis noen lurer på noe om denne skolen bare og spørre :p

Hvor mye betalte du for selve "skole" opplegget og hva inkluderer det? :)

Lyst å dra til Japan neste år og har lenge tenkt på å lære språket. (Begynte såvidt en stund tilbake, men syns det ble litt feil å "trene" helt alene).

Foreløpig kan jeg absolutt ingenting skriftlig, kun enkelte ord/setninger fra anime :p (hilsner/tall osv)

 

Prøvde kalkulatoren på nettsiden deres og endte opp på 13925.4 Norwegian Kroner

Inneholder:

Standard Japanese Course - 1 Week

Japanese Plus Conversation - 2 Week(s)

Host family

 

Er det noe pakker evt og hva inkluderer de? Hvilke andre kostnader vil komme med? (Fly / lommepenger) ?

Lenke til kommentar

Hvor mye betalte du for selve "skole" opplegget og hva inkluderer det? :)

Lyst å dra til Japan neste år og har lenge tenkt på å lære språket. (Begynte såvidt en stund tilbake, men syns det ble litt feil å "trene" helt alene).

Foreløpig kan jeg absolutt ingenting skriftlig, kun enkelte ord/setninger fra anime :p (hilsner/tall osv)

 

Prøvde kalkulatoren på nettsiden deres og endte opp på 13925.4 Norwegian Kroner

Inneholder:

Standard Japanese Course - 1 Week

Japanese Plus Conversation - 2 Week(s)

Host family

 

Er det noe pakker evt og hva inkluderer de? Hvilke andre kostnader vil komme med? (Fly / lommepenger) ?

 

Jeg anbefaler deg å ta kun Standard japanese course. Det er mer enn nok, personlig fikk jeg absolutt ingenting ut av Plus conversation. Man lærer mer av å snakke med lærere og medelever i gangene eller i lobbyen.

 

Tror jeg ville satt et minimum på 2000 yen om dagen for mat og drikke. Du kan sikkert klare deg på 1000 yen om dagen også, men det blir kjedelig i lengden. F.eks en bolle med ramen fra Ichiran koster mellom 700-900 yen. Men, der er det litt dyrt og da.

En bentoboks på konbinien koster 500yen og det holder som et ok stort måltid.

 

Angående transport så kommer jo det ann på hvor du ender opp. Jeg betalte 240yen for ca 7km med tog. Som ble 480yen om dagen, blir litt billigere om du kjøper månedspass.

Eller så kan du leie sykkel for 1000yen i måneden på skolen. Det gjorde hvertfall jeg, sykla som oftest hver 3. dag frem og tilbake. Tok 30min en vei. Og det er faktisk ikke så mye tregere enn toget siden det stopper hver 5. meter....

 

Prisen på tur/retur fly kan du finne ut på www.kayak.com

Jeg betalte et sted mellom 8000 - 9000 for min.

 

Og, du kan vel nesten regne med at det er noe slags karaoke hver fredag. Vi dro alltid på et sted som heter ACB karaoke. Der kosta det 2500yen for 3 timer med karaoke og så mye alkohol du bare makter. Grei deal det.

Og, så er det jo 2 svære arkadehus rett ved togstasjonen. Går jo ikke ann å ikke bruke penger der.

1800yen for 3 timer tror jeg det var. Og da har du fri tilgang til alt fra biljardbord, bordtennis og alskens rare spillmaskiner og baseball og volleyball på toppen av bygget.

Kjempefint sted å bli venner med folk !

 

Og jo, en ting til. Jeg brukte masse penger på steder som Starbucks. Verdens beste sted å gjøre lekser imo ! Superchill atmosfære der inne. En Frappuchinowub.gif koster ca 500yen, en kaffe 300yen. Kjøp noe så kan du sitte der så lenge du vil :p

 

 

Jeg anbefaler deg på sterkeste å reise ned til Fukuoka! Fantastisk by med fantastiske mennesker.

Og skolen har et veldig bra læreopplegg med masse ekstraaktiviteter for de som vil.

Å jo, det glemte jeg nesten. Culture class er mye bedre enn Plus conversation, da gjør du gøyale ting du ellers ikke hadde fått opplevd i Japan. Og det er sosialt i tillegg.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler deg å ta kun Standard japanese course. Det er mer enn nok, personlig fikk jeg absolutt ingenting ut av Plus conversation. Man lærer mer av å snakke med lærere og medelever i gangene eller i lobbyen.

Noe slikt da? fant pakke:

"Standard Course Packages (20 classes/week)

All prices include tuition, enrollment fee, and costs for textbook and study materials

3 weeks - School cost: 8672.85 Norwegian Kroner

Accommodation: 3041.13 Norwegian Kroner

Total: ~ 11676.43 Norwegian Kroner"

 

Men det står ikke hvilken overnatting dette inneholder (host family eller apartment / dormitory.

Link

 

Tror jeg ville satt et minimum på 2000 yen om dagen for mat og drikke. Du kan sikkert klare deg på 1000 yen om dagen også, men det blir kjedelig i lengden. F.eks en bolle med ramen fra Ichiran koster mellom 700-900 yen. Men, der er det litt dyrt og da.

En bentoboks på konbinien koster 500yen og det holder som et ok stort måltid.

 

Angående transport så kommer jo det ann på hvor du ender opp. Jeg betalte 240yen for ca 7km med tog. Som ble 480yen om dagen, blir litt billigere om du kjøper månedspass.

Eller så kan du leie sykkel for 1000yen i måneden på skolen. Det gjorde hvertfall jeg, sykla som oftest hver 3. dag frem og tilbake. Tok 30min en vei. Og det er faktisk ikke så mye tregere enn toget siden det stopper hver 5. meter....

 

Jeg ser de har ett "estimate" lagt opp slik:

 

Q. How much money should I bring with me?

 

A. How much spending money you should bring depends largely on what you plan to do during your time here. At a minimum, we would recommend the following:

1500 yen per day for food (lunch and dinner) and drinks

500 yen per day for transportation

Extra for activities/shopping, etc.

 

It's often hard to judge how much you will need, so here are the prices of

some common things to give you an idea (bear in mind that the prices are

very approximate):

1) dinner with drinks in a restaurant: about 2000~3000 yen

2) a movie (late show): 1000 yen

3) a 10-minute taxi ride: about 1200 yen

4) a beer: about 500 yen

5) dinner at McDonalds: about 600 yen

6) entry to an art gallery: about 800 yen

7) an anime DVD: about 2000 yen (You can watch anime dvd at school if a room is free!)

8) a ride on the subway: about 250 yen

9) a concert by a famous musician: about 7000 yen

 

Tipper jeg tar med meg litt ekstra og finner jeg ut at jeg har "for mye" blir det massiv shopping siste 2 dagene eller no bare. :p

 

 

Prisen på tur/retur fly kan du finne ut på www.kayak.com

Jeg betalte et sted mellom 8000 - 9000 for min.

 

Og, du kan vel nesten regne med at det er noe slags karaoke hver fredag. Vi dro alltid på et sted som heter ACB karaoke. Der kosta det 2500yen for 3 timer med karaoke og så mye alkohol du bare makter. Grei deal det.

Og, så er det jo 2 svære arkadehus rett ved togstasjonen. Går jo ikke ann å ikke bruke penger der.

1800yen for 3 timer tror jeg det var. Og da har du fri tilgang til alt fra biljardbord, bordtennis og alskens rare spillmaskiner og baseball og volleyball på toppen av bygget.

Kjempefint sted å bli venner med folk !

 

Og jo, en ting til. Jeg brukte masse penger på steder som Starbucks. Verdens beste sted å gjøre lekser imo ! Superchill atmosfære der inne. En Frappuchinowub.gif koster ca 500yen, en kaffe 300yen. Kjøp noe så kan du sitte der så lenge du vil :p

 

Jeg anbefaler deg på sterkeste å reise ned til Fukuoka! Fantastisk by med fantastiske mennesker.

Og skolen har et veldig bra læreopplegg med masse ekstraaktiviteter for de som vil.

Å jo, det glemte jeg nesten. Culture class er mye bedre enn Plus conversation, da gjør du gøyale ting du ellers ikke hadde fått opplevd i Japan. Og det er sosialt i tillegg.

Var det 8-9000 hver vei eller begge veier tilsammen? Når var du der da? :)

Mhm, skjønner, som sagt tar jeg med litt ekstra kroner så jeg ikke "angrer" på det etterpå. Bedre med for mye enn for lite. :p Oooh Baseball <3

Hvordan var den testen man må ta? :blush:

Lenke til kommentar

Noe slikt da? fant pakke:

"Standard Course Packages (20 classes/week)

All prices include tuition, enrollment fee, and costs for textbook and study materials

3 weeks - School cost: 8672.85 Norwegian Kroner

Accommodation: 3041.13 Norwegian Kroner

Total: ~ 11676.43 Norwegian Kroner"

 

Men det står ikke hvilken overnatting dette inneholder (host family eller apartment / dormitory.

Link

 

 

Her er prisene for å bo:

"]http://www.genkijacs...n_japanese.htm

 

Prisen for skolen blir som det står i linken din. Vet ikke hvorfor de har lagt inn tall for accomodation der :p

 

 

Var det 8-9000 hver vei eller begge veier tilsammen? Når var du der da? :)

Mhm, skjønner, som sagt tar jeg med litt ekstra kroner så jeg ikke "angrer" på det etterpå. Bedre med for mye enn for lite. :p Oooh Baseball <3

Hvordan var den testen man må ta? :blush:

 

Prisen inluderte tur/retur.

 

Er en del spørsmål. Den gir de letteste spørsmålene først og så blir det vanskeligere utover. Tror jeg lot være å svare på ca 60% av testen :p

Jeg begynte hvertfall på kapittel 1 i Genki da vi starta.

Lenke til kommentar

Jeg hadde tenkt å spørre her om hva dette betydde, men så tror jeg at jeg forstod det når jeg lagde innlegget new_woot.gif

 

"ホシ大好きー♪

というか、自分の周りにある自然、全部大好き。"

Hadde litt problemer med "ある自然"

Var litt snodig formulert.

 

Men, blir det rett og slett: "Jeg elsker all naturen rundt meg ?"

Lenke til kommentar

Jeg har vært interessert i japansk veldig lenge, jeg~

 

Hiragana;

こんにちは。わたしのなまえはシンジです。はじめまして。

きみはなにしてでいますか?なにもない。きみどうですか?

げんきですか?はい、げんきです。ども。

 

Romaji;

Konnichiwa. Watashi no namae wa Shinji (Skrevet i katakana) desu. Hajimemashite.

Kimi wa nani shite imasu ka? Nani mo nai. Kimi dou desu ka?

Genki desu ka? Hai, genki desu. Domo.

 

Oversettelse;

God dag. Mitt navn er Shinji. Hyggelig å møte deg.

Hva gjør du? Ingenting, enn du da?

Har du det bra? (Hvordan går det?) Jo takk, jeg har det bra.

 

Bare noe random jeg skrev fordi jeg fikk lyst. Jeg er åpen for å få hjelp med mer avansert japansk, og kan også være en hjelpende person for nybegynnere.

Endret av Shinji
Lenke til kommentar

YATTAAAAAA :D:dribble:

 

Fikk tilatelse av gammlingene i går til å få reise på Språkskole til Fukuoka i sommer :new_woot:

 

Blir jo et begynner kurs, men kommer til å bli mye læring fremmover til jeg får reist, slik at jeg får mest mulig utav det.

Noen andre som har vært på språkskole i Japan og kan fortelle litt om hvor mye de følte de fikk utav det, positive/negative ting ?

 

 

Oyasuminasai!

Heigre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...