SemikolonP Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 En kamerat av meg er norsk og har bodd i Japan i noen år. Han har faktisk blitt intervjuet på japansk TV i et program som handler om utlendingers syn på japansk kultur. Dessverre vet han ikke hvilken kanal engang, og det er rundt et halvt år siden nå. Lenke til kommentar
Aces Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Har Pimsleur Japanese på Ipoden. Fantastisk måte å lære på, og kan anbefale til alle som liker å lære ved å høre og snakke selv Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 15. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2011 (endret) Hvis man skal si "Jeg og" eller "Jeg også", kan man si "Watashi mo" eller "Ore mo"? Endret 15. februar 2011 av Midnight_walker Lenke til kommentar
Jens-petrus Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Er det noen her som kan japansk, eller har en viss formening om hvor vanskelig det er å lære det? Jeg synes grammatikken virker veldig enkel, og jeg kan kjapt lære meg hiragana og katakana. Kanji blir selvfølgelig å ta mye lengre tid. Men om jeg leser jevnt, og prøver å prate/skrive språket, kan noen gi et grovt estimat på hvor lang tid det ofte tar? Lenke til kommentar
Mad Esc Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Hvis man skal si "Jeg og" eller "Jeg også", kan man si "Watashi mo" eller "Ore mo"? Jepp, 「俺もだ」「俺もそうだ」など。 Jens-petrus: Flere år minst, kommer selvfølgelig helt an på hvor mange timer du bruker på det hver dag. Kana er en veldig liten del av språket. (Veldig nyttig/nødvendig også selvfølgelig) Kanji og ordforråd er nok det som tar lengst tid å lære. Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Har søkt Japansk ved UiO og Japansk ved UiB! xD Noen andre som har søkt eller har gått/går? Lenke til kommentar
Glutar Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Ble sittende å lese litt om studie på UiO sin hjemmeside. Så sykt kult ut, ble litt fristet til å søke selv Lenke til kommentar
Kadaju Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Ble ferdig med Bachelor i Japansk ved UIO i fjor^^ Lenke til kommentar
Grøgger Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Er det ikke å mulig å lære Japansk på ev. kurs. Hvis, noen som vet hvor lang tid den kanskje kan ta (vet at det varierer)? Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Er det ikke å mulig å lære Japansk på ev. kurs. Hvis, noen som vet hvor lang tid den kanskje kan ta (vet at det varierer)? Her er det en liste med noen kurs. http://www.kursagenten.no/3/Japansk-486.aspx?sted=0 Lenke til kommentar
Mad Esc Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 イブセンスリプスバルブスケルオアンデレブスクヴェクステル Forstår noen? Google oversetter. Trykk på "Lytt til". Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 21. april 2011 Forfatter Del Skrevet 21. april 2011 Hahahaha! Ibsens ripsbusker og andre buskevekster! XD Genialt! 1 Lenke til kommentar
Suppekatten Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 (endret) Konnichiwa!"Vil du lære japansk?" HAI! Holder på å lærer spansk og, og ettersom spansk er fremmedspråket mitt på VGS blir det nok å måtte nedprioritere japansk litt.Håper i første ommgang å utvide vokabulæret mitt og dagligdagse setninger, for så å gå over til gramatikk Suppekatten Endret 6. april 2017 av Suppekatten Lenke til kommentar
StudioARE Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Argh, frister så mye å sette japanstudier ved UiO opp fra tredjevalg... Men har liksom ikke ikke noen.. "jobbargumenter"/fremtidsplaner. Noen som vet hva man kan jobbe med om man tar japansk? Aller helst innen to timer Lenke til kommentar
sjonky Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Da er vertfall neste Japan tur i boks drar om 80 dager, og skal være i Japan i nesten 3 måneder Gleder meg! Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Da er vertfall neste Japan tur i boks drar om 80 dager, og skal være i Japan i nesten 3 måneder Gleder meg! Aiai ! いいね。日本でどこに行きますか。 日本語をべきょうしますか。 Lenke til kommentar
sjonky Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Aiai ! いいね。日本でどこに行きますか。 日本語をべきょうしますか。 昨年と福岡、同じ場所に行きます はいGenkijacsで日本語を勉強します :!: Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Aiai ! いいね。日本でどこに行きますか。 日本語をべきょうしますか。 昨年と福岡、同じ場所に行きます はいGenkijacsで日本語を勉強します Oy, chill med kanjiene da GenkiJacs eier! De er superflinke her.. eller.. Noen lærere er flinkere enn andre. Hvor lenge var du her i fjor? Sjæl har jeg igjen 18 dager her, før jeg reiser til Okinawa i 20 dager Lenke til kommentar
sjonky Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Aiai ! いいね。日本でどこに行きますか。 日本語をべきょうしますか。 昨年と福岡、同じ場所に行きます はいGenkijacsで日本語を勉強します Oy, chill med kanjiene da GenkiJacs eier! De er superflinke her.. eller.. Noen lærere er flinkere enn andre. Hvor lenge var du her i fjor? Sjæl har jeg igjen 18 dager her, før jeg reiser til Okinawa i 20 dager Ja enig veldig fin størrelse på klassene, og man lærer mye! var der i 1 måned bare i fjor. hele juli var det vell bodde i en egen leilighet da, men jeg skal bo hos en host familie denne gangen. Hvordan liker du deg i Fukuoka? Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 12. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2011 Ooh! Jeg husker Fukuoka. Trente masse Aikido der. Jeg skal definitivt dra dit neste gang jeg er i Japan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå