Mad Esc Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Mou Ikkai/Mou Ichigo = En gang til Mou ichigo --> mou ichido. Mou ichigo kan bety "allerede jordbær". Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 Oops! Skriveleif ^^ Lenke til kommentar
Otsu Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) O genki desu ka? Korera = these Sorera = those Arera = Those over there Jeg har hørt at det er flere som ikke bryr seg om dette i Japan da. Jeg vil også ambefale Gimmeabreakman sine Japanese for morons videoer hvis du er noenlunde fersk i Japansk =) Link : http://www.youtube.com/user/Gimmeaflakeman...E/0/ue-CMhppcUk un un, Samuuuuuui desu ne? brr Jyu gatsu, Samui! Endret 27. november 2009 av Tyront Lenke til kommentar
Mad Esc Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 椅子に座ってる。 椅子が俺に座られてる。 Lenke til kommentar
Kaiz3r Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Er det noen som har prøvd Japanese101.com sine betalingstjenester? Hvordan er det i forhold til gratistjenesten? Er det verdt det? Endret 9. november 2009 av Kaiz3r Lenke til kommentar
Sommerhippie Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 O genki desu ka? Korera = those Sorera = these Arera = Those over there Jeg har hørt at det er flere som ikke bryr seg om dette i Japan da. Jeg vil også ambefale Gimmeabreakman sine Japanese for morons videoer hvis du er noenlunde fersk i Japansk =) Link : http://www.youtube.com/user/Gimmeaflakeman...E/0/ue-CMhppcUk un un, Samuuuuuui desu ne? brr Jyu gatsu, Samui! Korera = these og Sorera = those Men ellers riktig. Ellers hvis dere vil lære japansk på en morsom og enkel måte og dere tilfeldigvis har nintendo ds, så anbefaler jeg å kjøpe My Japanese Coach. Veldig bra for å lære kana fort i alle fall. Lenke til kommentar
Otsu Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Hehe det var en liten feil som jeg ikke tenkte over=) Uansett så tenkte jeg bare jeg skulle meddele at jeg nå skal til Japan. Kom inn på skole(kurs) for noen mnd siden. Drar 7 januar og gleder meg som en liten unge. (flybilett til 7000 med fleksibel returbilett) Jeg kommer til å bo i Tokyo. Kurs + sted å bo kommer på rundt 25000 (for 3 måneder). Tenkte bare jeg skulle nevne dette i tilfelle noen vil se mulighetene til å faktisk lære seg japansk i Japan. Skolen er godkjent av ANSA, men kurset varer 3 mnd og man får derfor ikke stipend (usikker på om man kan å studielån) Lenke til kommentar
Pus_1808 Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Hva heter skolen? Er det gjennom en kuragent, eller har du søkt direkte via skolen? Lenke til kommentar
Otsu Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Hva heter skolen? Er det gjennom en kuragent, eller har du søkt direkte via skolen? Søkte direkte til skolen. De var utrolig behjelpelige med alt. Skolen heter Sendagaya Japanese Institute link: http://www.jp-sji.org/sji_english/en/index.html Lenke til kommentar
sjonky Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Hei Er det noen som har kjennskap til genkijacs språkskole? er de no bra? og hvordan er det der? Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 Fukurashiko = Bakepulver Lenke til kommentar
cupocoffee Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 http://www.alljapaneseallthetime.com/blog/about Blogger som påstår å ha lært japansk på 18 måneder. Lenke til kommentar
Otsu Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Jess da var jeg i Japan da! Har vært her i litt over 2 uker og jeg har foreløpig bare positive minner. Men nå skal jeg drekke meg dritings og dra og "clubbe" Man må forresten være 20 år for å både røyke og drikke i Japan. Fun facts: Japanske mennesker(ihvertfall i tokyo) skriver meldinger på telefonen hele tia! Det er ikke lov å spise eller drikke på togene Det er er røykeplasser og ikke lov å røyke på gatene (mange steder) Jeg så en dame skrive melding samtidig som hun sykla i går, hu holdte på å sykle meg ned ^^ Ja na! やな Lenke til kommentar
WD- Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 http://kanji.koohii.com/ En fantastisk side, og community for læring av japansk. Følger Heisigs metode for læring av kanji, med innebygde funksjoner for det, og forumet er fullt av tips og diskusjoner omkring læremetoder, hva som funker for folk, erfaringer med læring og fra Japan, og mye mer. Lenke til kommentar
Otsu Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Ooki = stor Chisai = Liten Tsumaranai = Kjedelig (Kan også bruke Omoshirokunai) Omoshiroi = Morsomt/interresant Nagai = Lang (For eksempel lange kjoler eller lange ting) Mijikai = Kort (samme) Tooi = langt (langt borte) Chikai = Nærme Ii = bra Warui = dårlig Atarashi = ny Furui = gammel Semai = trangt Hiroi = romslig Yasui = billig Takai = dyrt Nyttige ord alle sammen Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 (endret) Kaizen = å bedrive kontinuerlig forbedring Kanban = kort (som i kortstokk) Endret 3. mars 2010 av Kaarerekanraadi Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 Itadakimasu = sies før man spiser Gochisousamadeshita = sies etter man har spist (kan også bare si gochisousama) Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 Oyasuminasai = God natt Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Når man skal lære japansk, hva anbefales? Burde man lære kanji samtidig, eller? Har fryktelig lyst å begynne egentlig. Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 Hehe... Jeg ville ha lært meg Hiragana og Katakana først... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå