Gå til innhold

Vil du lære japansk?


Midnight_walker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva synes dere om japanesepod? Jeg prøvde den litt, men likte ikke siden i det hele tatt. Utrolig forvirrende, og han oppleseren lagde så "god stemning" hele tiden med litt småtull og falsk latter på alle opptakene jeg prøvde. Utrolig kjedelig. Allikevel ser jeg at mange bruker siden. ;o

Lenke til kommentar
Hva synes dere om japanesepod? Jeg prøvde den litt, men likte ikke siden i det hele tatt. Utrolig forvirrende, og han oppleseren lagde så "god stemning" hele tiden med litt småtull og falsk latter på alle opptakene jeg prøvde. Utrolig kjedelig. Allikevel ser jeg at mange bruker siden. ;o

 

Hah, jeg liker den "gode stemningen" de lager. Og at det ikke er for mye informasjon i hver podcast.

De har en samtale på japansk først og så forklarer de ting etterpå. Det syntes jeg er veldig bra.

Og at de har slike rollespill gir litt mer kontekst, og det lærer man mye av.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Står sikert før i tråden, men Desu er å være. Tror jeg da. La merke til at tre er likt som kinesisk.

 

Jeg vet ikke helt om dette, men jeg har lært at desu blir brukt sånn her:

 

Desu(です) blir brukt på slutten av en setting som ikke ender i et RU-verb eller U-verb. Hvis settningen ender i et RU-verb eller U-verb blir masu(~ます) brukt på slutten av ordet for å lage en høflig form at ordet. Begge er "polite form".

 

Desu(です) blir altså da brukt på slutten av en settning for å gi settningen en "polite form". Hvis du skal si noe høflig bruker du desu(です) eller masu(~ます), hva du bruker kommer ann på faktorer som det jeg nevnte ovenfor.

 

Hvis du vil vite hva et RU-verb og et U-verb er så er det bare å faktisk gå inn for å lære japansk.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...