MasterOfColours Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Det er nok "demo" du tenker på. Har hørt domo, og. Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 My point exactly! Forøvrig - Kan vel nevne her at jeg skal til Japan i 2-3 måneder i sommer! Aah, det blir fantastisk ... Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 o0 Det vil jeg og. Så hva er planen? Skole eller bare ferie? Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Litt av begge deler! Planen er det følgende: -6 uker på språkskole ved Kyoto -1 uke fri + EJU-test -4 uker språkskole ved Nagoya -1-2 uker som turist! Forhåpentligvis blir det tid til et par konserter, eller kanskje en liten festival mens jeg er der også, men det blir nok neppe det jeg helst skulle ha sett på. Dir en Grey har konsert her i Stockholm mens jeg er i Japan, og Galneryus leter fortsatt etter ny vokalist. Får håpe at Spinalcord, ガゼット eller kanskje Madoka har en konsert eller to man kan få opplevd - Hvis ikke, blir det nok til at man bare drar på litt tilfeldige konserter for moro skyld! EJU-testen kommer nok antageligvis ikke til å gå noe videre bra... Emnene jeg skal testes i er japansk for utlendinger, matematikk og "science", hvor jeg får velge maks 2 av under-emnene fysikk, biologi og kjemi. Matematikk og "science" får man heldigvis ta på engelsk. Jeg aner ikke hvor høyt nivået er på noen av disse testene, men det gjør i grunn ikke så forferdelig mye hvis jeg ikke får noe videre bra resultater. Det er mest for erfaringens skyld i denne omgang. Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 så moro jeg bestillte flybillett til japan i sta Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Ikke dårlig! Når skal du dra, hvor skal du, hvor lenge skal du bli der, osv? Selv har jeg enda ikke bestilt billetter ... Venter enda på at jeg skal få et 100% sikkert svar fra den første språkskolen. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Noen her som har prøvd dette eller kunne tenke seg noe sånt? Tenkte å prøvde det ut når jeg kommer meg ut av landet om ett år eller noe sånt. Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 drar 20 mai og kommer hjem 3dje juni. skal i tokyo med en kompis treffe noen jeg kjenner der, og bare dra å se masse. skal ikke rundt i hele japan, fordi det har jeg ikke penger til men blir ikke bare i midten av tokyo vi skal være. litt på utkanten og sånt også. Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Skal til Japan til neste år! Skal begynne å lære Japansk (igjen) etter fagprøva (som er neste uke). Det er jo en gylden mulighet til å lære Japansk, snakke spesielt. わたしはじゅうにさいでわない. Endret 17. mars 2009 av Midnight_walker Lenke til kommentar
Mad Esc Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 http://www.alljapaneseallthetime.com/blog/about - Bra side for å lære å lære japansk hvis du ikke vet hvordan allerede. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Nå er det jo ikke å anbefale å forsøke å lære slikt alene eller over nett. Med mindre ens eneste mål er å kunne tyde anime uten subs sånn halvhjertet, selvsagt. Lenke til kommentar
Mad Esc Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 (endret) Og hvorfor det, om jeg tør spørre? Virket bra for han her. Endret 19. mars 2009 av Mad Esc Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Jepp, da virker det nok bra for den jevne lekmann (jeg mener otaku) i kongeriket også. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Har hørt at av asiatiske språk så er japansk en god start, uansett bra med andre innflytelser enn bare the american way. Lenke til kommentar
Mad Esc Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Jaha Skugga, det var jo en interessant teori. Kan du da forklare hvorfor alle småbarn lærer språk perfekt ved å lytte til det (og etter hvert begynne å øve på å snakke det selv)? Det har ikke noe å si om det er over nett så lenge det er bra materiale (all slags vanlig japansk) man fordyper seg i. Som sagt, det var det overnevnte person gjorde hver dag i rundt 2 år og han snakker nå japansk godt, som er bevis på at det fungerer bra. Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 Jaha Skugga, det var jo en interessant teori. Kan du da forklare hvorfor alle småbarn lærer språk perfekt ved å lytte til det (og etter hvert begynne å øve på å snakke det selv)? Mennesker har mye, mye lettere for å lære ting de første åra enn når de blir større. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 (endret) Jaha Skugga, det var jo en interessant teori. Kan du da forklare hvorfor alle småbarn lærer språk perfekt ved å lytte til det (og etter hvert begynne å øve på å snakke det selv)?Det har ikke noe å si om det er over nett så lenge det er bra materiale (all slags vanlig japansk) man fordyper seg i. Som sagt, det var det overnevnte person gjorde hver dag i rundt 2 år og han snakker nå japansk godt, som er bevis på at det fungerer bra. Er folka i denne tråden <6~ år? Når du er i den alderen suger du opp ord, uttalemåte og gudene vet på en helt avsindig effektiv måte. Og selvsagt har det noe å si. Man lærer langt bedre hvis man snakker jevnlig med andre brukere av samme språk (nei, ikke gana over MSN). Endret 19. mars 2009 av Skugga Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 Det har med at barn har utallige ganger flere forbindelser i hjernen enn voksne, som kuttes hvis de ikke blir stimulert. Lenke til kommentar
Mad Esc Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Barn har nok lettere for å lære språk enn voksne men at voksne helt mister den egenskapen er bare tull. Jeg merker selv at jeg lærer mer og mer av bare å høre på japansk. Jeg har hørt om flere folk opp i åttiårene som fortsatt lærer språk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå