Gå til innhold

Vil du lære japansk?


Midnight_walker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt av begge deler!

Planen er det følgende:

 

-6 uker på språkskole ved Kyoto

-1 uke fri + EJU-test

-4 uker språkskole ved Nagoya

-1-2 uker som turist!

 

Forhåpentligvis blir det tid til et par konserter, eller kanskje en liten festival mens jeg er der også, men det blir nok neppe det jeg helst skulle ha sett på. Dir en Grey har konsert her i Stockholm mens jeg er i Japan, og Galneryus leter fortsatt etter ny vokalist.

Får håpe at Spinalcord, ガゼット eller kanskje Madoka har en konsert eller to man kan få opplevd - Hvis ikke, blir det nok til at man bare drar på litt tilfeldige konserter for moro skyld! :)

 

EJU-testen kommer nok antageligvis ikke til å gå noe videre bra...

Emnene jeg skal testes i er japansk for utlendinger, matematikk og "science", hvor jeg får velge maks 2 av under-emnene fysikk, biologi og kjemi.

Matematikk og "science" får man heldigvis ta på engelsk. :)

 

Jeg aner ikke hvor høyt nivået er på noen av disse testene, men det gjør i grunn ikke så forferdelig mye hvis jeg ikke får noe videre bra resultater. Det er mest for erfaringens skyld i denne omgang. :)

Lenke til kommentar

Jaha Skugga, det var jo en interessant teori. Kan du da forklare hvorfor alle småbarn lærer språk perfekt ved å lytte til det (og etter hvert begynne å øve på å snakke det selv)?

Det har ikke noe å si om det er over nett så lenge det er bra materiale (all slags vanlig japansk) man fordyper seg i.

Som sagt, det var det overnevnte person gjorde hver dag i rundt 2 år og han snakker nå japansk godt, som er bevis på at det fungerer bra.

Lenke til kommentar
Jaha Skugga, det var jo en interessant teori. Kan du da forklare hvorfor alle småbarn lærer språk perfekt ved å lytte til det (og etter hvert begynne å øve på å snakke det selv)?

Det har ikke noe å si om det er over nett så lenge det er bra materiale (all slags vanlig japansk) man fordyper seg i.

Som sagt, det var det overnevnte person gjorde hver dag i rundt 2 år og han snakker nå japansk godt, som er bevis på at det fungerer bra.

 

Er folka i denne tråden <6~ år? Når du er i den alderen suger du opp ord, uttalemåte og gudene vet på en helt avsindig effektiv måte. Og selvsagt har det noe å si. Man lærer langt bedre hvis man snakker jevnlig med andre brukere av samme språk (nei, ikke gana over MSN).

Endret av Skugga
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...