SGE7000 Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 hvordan ville dere skrevet: tarald タラルヅ。 Eller noe sånt. タラルド (tararudo) er nok bedre, vil jeg tro. Lenke til kommentar
Mad Esc Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Jeg ville skrevet タッラル eller タラル. Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Når alt kommer til alt, kommer det an på hvordan han vil japanere skal uttale navnet hans. Alternativene som er nevnt så langt: タラルヅ (tararuzu) タラルド (tararudo) タッラル (tarraru) タラル (tararu) Bedre alternativer finnes neppe. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Dersom man virkelig vil lære japansk tar man et skikkelig kurs (på UiO e.l), da det er tilnærmet umulig uten adekvat menneskelig interaksjon. Å lære basics (skriftspråkene, verbbøying o.l) er likevel greit å gjøre på egen hånd, før man setter alle kluter til. Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Vil på det varmeste anbefale siden Lang-8 for alle som vil forbedre sine japanskkunnskaper. Selv har jeg bare holdt på der i en ukes tid, og skrevet 5-6 blogg-innlegg, men jeg merker allerede hvor mye det hjelper! Den siden kan forøvrig brukes med alle andre språk også, men det virker som tilbudet av Japanere som retter tekster er spesielt høyt! Lenke til kommentar
Luchia95 Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Hei! Jeg er 13, men jeg har kjempelyst til å lære japansk : P Dette er det jeg kan: Kimi ga ita kara, warai aeta nda = Siden du var der, kan vi smile sammen Arigato = Takk Domo Arigato = Takk så mye Domo Arigato Gozaimashita = Tusen takk Ai = Harmoni Age = Oppover Ageru = holde oppe Baka = Idiot Kuso = Shit Korosu = Å drepe Datte = Men, fordi Hai! = Ja iee = Nei Det er alt jeg husker nå ^^ Endret 11. februar 2009 av Luchia95 Lenke til kommentar
zeox Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 har et kjapt spørsmål om utdanning. har tenkt til å ta Japansk her i Bergen, men snakket med en fyr her om dagen som mente det var et elendig kurs. noen som vet noe om det? Lenke til kommentar
weebl Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 rei = bukk/hilse hasjime = start mate = stopp er ikke helt sikker på om det stemmer men mener det var det jeg lærte på judoen Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 rei = bukk/hilsehasjime = start mate = stopp er ikke helt sikker på om det stemmer men mener det var det jeg lærte på judoen start skrives "hajime". Lenke til kommentar
abbyjr Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) det er en ting jeg lurer på litt off topic jeg har en chikara kanji tatovering på skulderen min, men jeg har lyst på et kanji tegn til rett under den, blir da de 2 kanji tegnene sett på individuellt eller blir de sammensatt å mister betydningen? sikkert et teit spørsmål men bedre føre var når det kommer til tatoveringer^^ Endret 23. februar 2009 av abbyjr Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Setter du det rett under, vil det nok sees på som et ord sammensatt av to kanji, ettersom det tradisjonelt leses/skrives vertikalt, ovenfra og ned, på japansk. Det kommer jo også an på hvilket kanji du setter under. Har du tenkt på å ta et kanji, som sammensatt med 力 gir en betydelse du liker? Du kan jo se her for forslag! Lenke til kommentar
abbyjr Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Tusen takk for lista jeg kom fram til dette 力強い powerful; strong; forceful; vigorous. Men det kan også skrives oppover å ned sånn som dette? 力 強 い Endret 23. februar 2009 av abbyjr Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Neida, ingen problemer med å skrive det vertikalt som du gjør der. Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Det er ikke tilfeldigvis noen som har tatt EJU her? ( http://www.jasso.go.jp/eju/index_e.html ) Tviler sterkt, men i så fall, ta vennligst kontakt via PM. Jeg har en del spørsmål angående dette, nemlig. Lenke til kommentar
MasterOfColours Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Kunne du kanskje skrevet hvordan de uttales óg? Lenke til kommentar
MasterOfColours Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Hvordan hva uttales? De ordene/setningene som TS har skrevet. Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 aner ikke om det har blitt sagt ellerno i den tråden her, men jeg har en Phrasebook fra Lonely Planet som er veldig fiffig å ha http://www.amazon.com/Japanese-Lonely-Phra...2891&sr=8-1 Lenke til kommentar
MasterOfColours Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Hei! Jeg er 13, men jeg har kjempelyst til å lære japansk : P Dette er det jeg kan: Kimi ga ita kara, warai aeta nda = Siden du var der, kan vi smile sammen Arigato = Takk Domo Arigato = Takk så mye Domo Arigato Gozaimashita = Tusen takk Ai = Harmoni Age = Oppover Ageru = holde oppe Baka = Idiot Kuso = Shit Korosu = Å drepe Datte = Men, fordi Hai! = Ja iee = Nei Det er alt jeg husker nå ^^ Domo kan og bety men. Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Det er nok "demo" du tenker på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå