Camron Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 (endret) Anata goophy! BTW, anata no ikei wo miru to totemo koufun shimasu Endret 25. november 2005 av Camron Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Dare-ni mukatte mono itten-dayo? Kenka uten noka? Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 O = stor Ko = liten Lenke til kommentar
Camron Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Dare-ni mukatte mono itten-dayo? Kenka uten noka? 5207443[/snapback] Yaka mashi, henjin! BTW! Watashi no chinko kata, echi shite kudasai!! Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Du beviste nettopp at du er en nabb ved å ikke være i nærheten av å svare på det jeg spurte om. Btw, takk for tilbudet, men jeg tror jeg står over. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Sa du ikke: "Hvem tror du snakker med?" "Vil du ha juling?" ellernoe sånnt Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Hahaha, du likte den oversetter-greia? Lenke til kommentar
Camron Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 JAJA, bare fordi jeg eide deg så beskylder du meg for sånnt Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Plz, kom hit så skal jeg eie deg jeg! *rawr* Lenke til kommentar
Camron Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Onushi wa honpou hou wo iru, Goophball! Komban hima desu ka? Lenke til kommentar
bror_bror Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 The basics Easy Japanese Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Kjempebra initiativ å lage denne tråden midnight_walker Vet det er mange som er interessert i å lære japansk. Har selv lest litt, og kan noen få ord og tall. Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Kun = Mr. (Junior)/mester/gutt San = Mr./Mrs. Chan = Kjent (kvinnelig) person 5204911[/snapback] ehhhh, litt unyansert kanskje. jeg er ikke noen ekspert, men her er en lit mer detaljert forklaring av suffix systemet i japan tiltaler man mennesker nesten altit ved etternavn + et suffix. de vandeligste suffiksene er: San = puttes på navn ved bruk av høfflig tale, og siden japanere nesten altid er høffelige bruker man denne tiltalen om/til de fleste.' Kun = enkelt oversatt Gutt. brukes ofte om jevnaldrene barn/ungdommer, spesielt venner og klassekamerater av hannkjeønn. Chan = "liten jente". bruker stort sett på samme måte for jenter som "kun" brukes ffpr gutter. andre suffixer: sensi: Lærer eller høyt utanede/respekterte mennesker som leger, forfattere osv. sempai: brukes om noen som er eldre enn deg og går i et høyere klassetrin. brukes stort sett om/til persjoner man har stor respekt for sama: mester det er selfølgelig masse andre Lenke til kommentar
AssKicR Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 (endret) Geji-Mayu (think-eybrows) sikkert noen som vet hvem jeg tenker på da Endret 27. november 2005 av AssKicR Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Betyr ikke "samishiku na" savner deg eller noe i den dur? Lenke til kommentar
random_wannabe Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Hvis noen har litt penger, tid og interrese vil jeg anbefale å kjøpe samleboksen av "Shogun", der lærer man mye, pluss får med seg en knallbra serie som gikk på 80-tallet (tror jeg det var) Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 herlig språk, det her ja. har det på skolen nå, i en av de to eneste klassene i landet som har det på vk1 trinnet. høyst interessant. jeg tror det mest originale jeg har gjort i de timene var å lage et takkekort. oversatt til norsk stod der noe sånn som "takk for at jeg fikk stjele fra deg. jeg står i stor gjeld til deg." siden har jeg vært svært fristet til å levere det fra meg i en butikk elns, og se hva de reagerer med. ellers har jeg sett noen par tabber her og der i tråden. kan være en fordel å vite at de bruker et språk hvor hvert tegn er en lyd, og alltid skal leses på samme måte. de har forsåvidt ikke L i alfabetet deres heller, og mangler noen par andre. jeg legger ved hele hiragana alfabetet for dere, så dere kan se hva jeg mener. for å se hvordan de skrives med vårt språk, bare sett konsonanten i venstre kolonne sammen med vokalen over. unntakene er som følger: SI --> SHI ZI --> JI TI --> CHI TU --> TSU DI --> JI DU --> ZU WO --> O(brukes kun som objektspartikkel) NA(nederst) --> N der finnes også en del kombinasjonstegn, men jeg orker ikke ta dem og. får bli en annen gang. japanskalfabet.doc Lenke til kommentar
jingt Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Ni hao. tror je, som betyr noe ganske likt som hei. eller var det kinesisk? 5206934[/snapback] kinesisk er det jeg kan kinesisk Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Geji-Mayu (think-eybrows) sikkert noen som vet hvem jeg tenker på da 5213472[/snapback] du tenker vell på guy eller hva han nå heter i naruto. hadde hadde fått ropen sin sparket av Amarao når som helst da. <3 Amarao Lenke til kommentar
zeox Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 (endret) finner en hel del http://anbudom.net/forum/index.php?showforum=37. Har og ca. 40-50 episoder med Learning Japanese, men får ikke delt de, siden er det ulovlig Endret 27. november 2005 av ]zeOx[ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå