Gå til innhold

Vil du lære japansk?


Midnight_walker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slik Kadaju sier så er det ikke så ille å "skryte" om penger, men jeg vil anbefale deg å holde stillt om det. Jeg bommet litt kraftig da jeg kom hit ved å si at jeg var flink i engelsk. Dette var ikke ment som skryt, men mer som informasjon til de andre elevene på skolen. Det var ikke alle som likte det så godt. Det å snakke engelsk er stort bare så det er sagt.

 

Det lønner seg heller ikke å være hissig eller å være negativ. Jeg spilte en rugbymatch her og ble ganske forbanna på det andre laget fordi jeg mente de spilte skittent. Den norske dårlige taperen lever i meg også. Verken laget mitt eller det andre laget satte pris på det. Det har bare skjedd en gang for å si det sånn.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Er ute etter å kjøpe en lær-japansk-bok, så jeg tenker jeg spør her før jeg eventuelt gjør et feilkjøp. Jeg holder på å lære meg hiragana nå, og kommer til å sette i gang med katakana når jeg behersker det ordentlig, går forøvrig sisteåret på ungdomsskolen. Om boka er på norsk eller engelsk spiller mindre rolle. Har fått for meg at Japanese for busy/young People skal være gode, er det noen som har meninger om det? Og i tillegg, finnes det gode PC-programmer for å lære grammatikk/hiragana/katakana/eventuelt kanji?

 

Endring: Tar tydeligvis litt tid å få svar, så jeg har funnet ut av det på egenhånd i mellomtiden. Noe jeg fortsatt lurer på er hva forskjellen på つ (tsu) og っ er.

Endret av Isindil
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Har sinnsykt lyst til å lære meg japansk...Når jeg sitter her å leser historiene til Kadaju så angrer jeg nesten på at jeg ble lærling i stedet for å studere japansk.Det er fortsatt ikke for sent da for jeg er bare 20 år når læretia er ferdig da.

Har lasta ned et sånt Lets learn japanese greier og lærer jo litt der så jeg for holde meg til lærefilmer og slikt.

Lenke til kommentar

Ble relativt lite poster på meg mens jeg var i Japan; stress både før og etter eksamen og i tillegg så bli internetten vår kutta like etter at skolen var ferdig...

Men, jaja, tilbake igjen nå i hvert fall^^

 

Vet dessverre ikke om noen sider som viser strøkrekkefølgen på kanjier, men hvis du har først lært deg de rundt 100 første kanjiene så bør det ikke være noe problem og kunne se hva rekkefølgen skal være rent intuitivt. Kanjier er jo tross alt satt sammen av radikaler, og alle radikalene følger stort sett det samme mønsteret når det gjelder rekkefølge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...