Gå til innhold

Vil du lære japansk?


Midnight_walker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pene bilder. Du hadde det fint der nede?

 

PS:

 

Noen som vet om en kort setning eller noe på japansk som ser fin ut?

Tenkte å male noen japanske ganske STORE bokstaver på veggen, har altfor mye hvitt.

9592392[/snapback]

 

Jeg har det fint her, ja. Skal jo være i Japan til slutten av januar så :p

 

春夏秋冬 kunne kanskje vært noe å skrive... Jeg synes i hvert fall at de fire kanjiene sammen ser ganske pene ut.

Lenke til kommentar
Hva er disse:

achatqrcode.jpg

man finner over alt på japanske sider? Noen som vet?

 

Nå har jeg btw lært hiragana og holder på med katakana :)

9003934[/snapback]

 

Fikk faktisk testa å "scanne" inn et sånn symbol med min egen mobil akkurat nå. Det som skjer er at man bruker kameraet på mobilen, også leser den det som en strekkode og webadressen popper automatisk opp på skjermen. Utrolig praktisk, så slipper man å skrive inn en lang adresse på et knøttlite mobiltastatur...

 

Edit: Hvorfor er forresten den "strekkoden" du har i posten din en link til en japansk mobilchatteside? :p

Endret av Kadaju
Lenke til kommentar

Fordi jeg søkte på チャット på google, men husker ikke hvorfor. Tror det var for å finne ut om teorien min at チャット betydde chat var riktig når jeg holdt på å lære katakana. :p

 

Trenger man en spesiell mobil for å gjøre slikt foresten?

Endret av Mad Esc
Lenke til kommentar

Skulle ønske jeg hadde tatt de bildene :p Da hadde jeg sikkert vært der på pressedagene også i så fall.

 

Jeg er 21 år, går andre år med japansk på universitetet nå.

 

Kommer med en litt morsom historie i morgen, har akkurat hatt min særeste helgeopplevelse noensinne, så det burde bli gøy (*^_^)b

Lenke til kommentar

Endelig fått meg litt søvn :p

 

Hadde helgetur til Tokyo denne helgen. Starta med at en venn av meg skulle bytte den nye dataen han hadde kjøpt fordi det var noe i veien med musa. Men p.g.a. at vi hadde grillfest på dagen på lørdag så kom vi oss ikke på bussen inn til Tokyo før kl. 16:50 og var ikke inne i Tokyo før litt over halv 7. Så dro vi fra Tokyo stasjon til Akihabara hvor vi møtte et par venner til en Guatemaler som var med oss. Allerede da begynte kvelden å bli litt spesiell, to nordmenn, en guatemaler, en meksikaner og en mongoler som sammen går for å bytte maskinen til vennen min.

 

Og så, etter at vi har fått bytta maskina, inviterer mongoleren oss med på en mongolsk restaurant i Asakusabashi. En knøttliten restaurant som ligger i et hus rett under jernbaneskinnene, så hele huset rister med jevne mellomrom. Aner for det meste ikke hva jeg spiser, ettersom mongoleren bestilte all maten for oss (på mongolsk selvfølgelig), men nesten alt inneholdt noe lammekjøtt. På bordet ved siden av oss sitter det en utrolig svær mongoler som viser seg å være sumobryter (som for øvrig viste seg å være en stor anime og Akiba fan hehe). Så etter en liten stund ender vi opp med å snakke med han og den mongolske vennina som han spiste middag sammen med. Samtidig med det så begynner vi å bli så poplære blant alle de andre mongolene i restauranten at de byr oss på vodka shots. (Sannsynligvis relativt sjeldent at det kommer utlendinger inn dit :p ) Til slutt så synger hun mongolske dama en utrolig nydelig sang på mongolsk, som tydeligvis er en veldig kjent mongolsk folkesang fordi hele restauranten begynte å synge med.

 

Er nå det begynner å bli virkelig spesielt. Når vi er ferdig med å spise rundt 11-halv 12-tida bestemmer vi oss for å dra på karaoke og vi får da med oss sumobryteren og dama som han var sammen med. Så da har vi altså to nordmenn, en guatemaler, en meksikaner og tre mongolere (hvor den ene da er profesjonell sumobryter) som drar på karaoke sammen. Det var forresten første gang jeg noensinne har sunget karaoke, og da gjør jeg det foran en mongolsk sumobryter... litt av et minne. Vi blir ikke ferdig med karaoken før i 3-halv 4-tida (mongolerne har da allerede gått fordi de skulle på hhv. trening og jobb dagen etter) og da vandrer vi rundt i Tokyo til det første toget går i 5-tida. Jeg synes det har blitt så håpløst seint at jeg bestemmer meg bare for å døgne, men alle de andre vil absolutt ha seg litt søvn, så vi drar leilighetene til de vi møtte i Akihabara og blir der til vi drar tilbake til Tokyo rundt lunsjtid på søndag. (Jeg er da den eneste som ikke sover :p )

 

Dagen etter drar vi da tilbake til Tokyo, nærmere bestemt Harajuku. Hvis man er i Japan så må man ta tur til Harajuku på søndag. Utrolig morsomt å se på alle cosplayerne som går rundt der da. Jeg ender opp med å kjøpe meg 3 sølvringer og et halskjede, alt i gothstil. Utrolig morsomt å begynne å snakke med hun som jobba i butikken hvor jeg kjøpte halskjedet fordi hun liker nøyaktig den samme musikken som jeg gjør og at hun har drevet med Mana-cosplay (håper det er noen som vet hvem jeg snakker om her). Jeg er da ekstremt stor fan av Mana, bare så det er klart :p

 

Etter at vi var ferdige i Harajuku dro vi til Shinjuku. Er en platebutikk der som jeg bare måtte til. Platebutikken ligger da i Kabukicho, som da er yakuzastyrt område. Der vandrer vi rundt sent på kvelden blant en haug av dresskledde men som da alle er yakuzaer og blir forsøkt kapra inn på omtrent alle strippeklubbene som finnes der. Finner til slutt platebutikken, den var knøttliten, men du verden så mye musikk de hadde der som jeg ville ha. Endte opp med å kjøpe 13 CD-er og 4 DVD-er til totalt ¥51508. Fikk til og med signert bilde av et av mine favorittband, Vidoll. \(^_^)/ Så når vi skal dra tilbake har det selvfølgelig blitt så sent at det siste toget dit vi skal har gått, så vi tar tog et stykke av veien og drosje videre. Kommer ikke hjem før i halv 1-tida, og jævlig trøtte, men det må være den beste helgeopplevelsen jeg noensinne har hatt.

 

Håper den historien var litt interessant i hvert fall. ;)

Lenke til kommentar

Hehe, artig historie. Gøy å lese om opplevelser, keep 'em coming! Gleder meg vilt til jeg skal til Japan (som forhåpentligvis blir innen et par års tid. Må bare få spart opp først)

 

Jeg ender opp med å kjøpe meg 3 sølvringer og et halskjede, alt i gothstil. Utrolig morsomt å begynne å snakke med hun som jobba i butikken hvor jeg kjøpte halskjedet fordi hun liker nøyaktig den samme musikken som jeg gjør og at hun har drevet med Mana-cosplay (håper det er noen som vet hvem jeg snakker om her). Jeg er da ekstremt stor fan av Mana, bare så det er klart :p

 

Både Malice Mizer og Moi Dix Mois snurres jevnlig her i huset, i likhet med en drøss med andre VK saker :thumbup:

Lenke til kommentar

Bilde av all musikken jeg har kjøpt i Japan til nå:

 

post-88276-1192005321_thumb.jpg

  • ヴィドール - V.I.D. seat for Last lovers
  • HIZAKI grace project - Ruined Kingdom
  • ネガ - 鬱
  • UnsraW - Abel
  • ネガ - 自虐 パラノイド
  • ネガ - illegitimacy
  • UnsraW - Kein
  • HIZAKI grace project - Dignity of crest
  • Sequence Records SUMMIT 03
  • Deathgaze - Downer
  • Dir en grey - Missa
  • Dir en grey - Jealous
  • UnsraW - Calling
  • Dir en grey - six Ugly
  • Screw - Fusion of the core
  • Dir en grey - Gauze -62045-
  • Dir en grey - 一九九九年十二月十八日 大阪城ホール
  • Silent Hill 20061125 ~Sequence SUMMIT 2006~
  • Malice Mizer - Merveilles
  • ネガ - THE Faded Film of a Japanese Sadness

Endret av Kadaju
Lenke til kommentar

Jada, Nega er ålreit det. Ofte er det vokalen som blir det avgjørende i denne sjangeren (er enkelte band som blir litt mye visual og hvor musikken og vokalen lider litt vel mye som følge), og 儿 er vel sånn sett midt på treet for min del. Som sagt, helt ålreit. :)

 

Favoritter her i gården må vel bli UnsraW, girugamesh, Phantasmagoria, KuRt, D, exist†trace... (i tillegg til de litt mer selvskrevne ala Dir en grey, Gazette, D'espairsRay etc.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...