Gå til innhold

Vil du lære japansk?


Midnight_walker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, lurte på om dette er en rett setning på japansk:

 

 

Kono biru wa 1885-nen ni tatemashita.

 

(denne bygningen ble bygget i 1885)

 

Kan verbet tatemasu gjøres mindre høflig?

 

 

f.eks.: Kono biru wa 1885-nen ni tateta

 

  ?

 

Fint hvis noen kan forklare.

9398674[/snapback]

 

Vi har faktisk svart på det på forrige side...

Lenke til kommentar

Kadaju: Du tar japansk kurs privat? Er dette noe som er sentrert i oslo, eller vet du om andre muligheter for oss utenfor kjernen?

 

Vært borti noen som har lært ut ifra bøker/lydbøker osv? Fungerer det, eller er det bare håpløst om man ikke har en "lærer"?

 

Ønske om å lære meg japansk, mandarin, russisk, spansk og fransk, men tid og penger er ikke helt på min side, stress. Får vel bare satse på å vinne i lotto.

Lenke til kommentar
konnichiwa

 

Chan = Kjent (kvinnelig) person

 

Det stemmer vel ikke helt.. chan er et tillegg som brukes ofte på barn, slik at de betegnes som akkurat ja barn..

5206215[/snapback]

 

Han har vel sånn halveis rett. Chan brukes faktisk i betegnelsen "kjære". Chan brukes også til å referere til din kjæreste.

 

Men du har også rett, det brukes for barn også :)

Lenke til kommentar
Kadaju: Du tar japansk kurs privat? Er dette noe som er sentrert i oslo, eller vet du om andre muligheter for oss utenfor kjernen?

 

Vært borti noen som har lært ut ifra bøker/lydbøker osv? Fungerer det, eller er det bare håpløst om man ikke har en "lærer"?

 

Ønske om å lære meg japansk, mandarin, russisk, spansk og fransk, men tid og penger er ikke helt på min side, stress. Får vel bare satse på å vinne i lotto.

9418497[/snapback]

 

Har studert japansk privat. får mange programmer og sånt :) man begynner med basic ord, og lærer mer etterhvert :) Men jeg har klart å lære meg selv endel

Lenke til kommentar
Kadaju: Du tar japansk kurs privat? Er dette noe som er sentrert i oslo, eller vet du om andre muligheter for oss utenfor kjernen?

 

Vært borti noen som har lært ut ifra bøker/lydbøker osv? Fungerer det, eller er det bare håpløst om man ikke har en "lærer"?

 

Ønske om å lære meg japansk, mandarin, russisk, spansk og fransk, men tid og penger er ikke helt på min side, stress. Får vel bare satse på å vinne i lotto.

9418497[/snapback]

 

Studerer privat, ja. Begynnerkursene er en kveld i uka på Majorstua skole. Ferdig med mitt 5. år der, men har også startet med japansk på Blindern. Starter på 2. år der nå, så om en uke skal jeg til Japan og være der et semester.

 

Hvordan det er med tilbud utenfor Oslo vet jeg faktisk ikke, men det var noen på det kurset jeg gikk på som kom fra Lillestrøm og så langt unna som Gjøvik bare for å ta kurset den kvelden.

 

Det går forsåvidt å lære seg en del gjennom bøker, dataprogrammer osv., men jeg vil anbefale at du har noen som kan lære deg. Jeg brukte f.eks. et helt år, før jeg starta hos Folkeuniversitetet, som jeg bare leste ordbøker og lærte med kana og noen av de letteste kanjiene.

Lenke til kommentar
Kadaju: Du tar japansk kurs privat? Er dette noe som er sentrert i oslo, eller vet du om andre muligheter for oss utenfor kjernen?

 

Vært borti noen som har lært ut ifra bøker/lydbøker osv? Fungerer det, eller er det bare håpløst om man ikke har en "lærer"?

 

Ønske om å lære meg japansk, mandarin, russisk, spansk og fransk, men tid og penger er ikke helt på min side, stress. Får vel bare satse på å vinne i lotto.

9418497[/snapback]

 

Studerer privat, ja. Begynnerkursene er en kveld i uka på Majorstua skole. Ferdig med mitt 5. år der, men har også startet med japansk på Blindern. Starter på 2. år der nå, så om en uke skal jeg til Japan og være der et semester.

 

Hvordan det er med tilbud utenfor Oslo vet jeg faktisk ikke, men det var noen på det kurset jeg gikk på som kom fra Lillestrøm og så langt unna som Gjøvik bare for å ta kurset den kvelden.

 

Det går forsåvidt å lære seg en del gjennom bøker, dataprogrammer osv., men jeg vil anbefale at du har noen som kan lære deg. Jeg brukte f.eks. et helt år, før jeg starta hos Folkeuniversitetet, som jeg bare leste ordbøker og lærte med kana og noen av de letteste kanjiene.

9418773[/snapback]

 

"Hvordan det er med tilbud utenfor Oslo vet jeg faktisk ikke, men det var noen på det kurset jeg gikk på som kom fra Lillestrøm og så langt unna som Gjøvik bare for å ta kurset den kvelden."

 

forsto ikke den delen helt. mener du at kurset var på gjøvik ? bare lurer siden jeg ikke bor så langt unna der ifra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...