WebKnight Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Har litt problemer med å konfigurere trådløst nett hjemme. Tenkte derfor å sjekke med folket her, om det var noen som hadde noen tips. Oppsettet er som følger : Ciscorouteren fra NGT D-link DI-524 Trådløs Router D-link USB trådløs nettverkskort (som fulgte med i pakkeløsning med routeren) Jeg ønsker å kjøre 10.0.0.xxx IP-range på maskinene mine slik jeg hadde da jeg kjørte kablet nettverk mot en switch. Av en eller annen grunn får jeg ikke dette helt til.. Ting fungerer hvis jeg kjører med standardinstillingene, med IP 192.168.0.xxx osv. Har forsøkt med dette. IP'en til cisco'en er 10.0.0.1 Satt IP'en på Dlink trådløs router til 10.0.0.100 Satt IP'en på maskinen min til 10.0.0.2 Bruker 10.0.0.1 som gateway. Subnet : 255.255.255.0 Alt virker til nå som det skal være greit, får koblet opp på mitt trådløse nett og signalene er bra, men på internett kommer jeg meg ikke Har disablet DHCP på D-linken. Noen som ut fra dette kan se hva jeg gjør galt og hjelpe meg videre? Lenke til kommentar
holvik Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Sett kablen som går mellom routerne i en av Lan portene på D-linken. Da skal D-linken din fungere som en svitsj. Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Stemte det, var det jeg hadde gjort galt, hadde den i WAN porten.. THANK YOU! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå