Gå til innhold

OCZ eller Corsair brikke. Hvilke bør jeg kjøpe?

C-angel

Anbefalte innlegg

Hvilken brikke av disse to bør jeg gå for?

Corsair XMS3200C2 TWINX DDR400 2048MB

Eller

OCZ 2048MB Dual channel platinum edition PC3200

Er det noen som forresten vet hva forskjellen på corsair XMS3200 og XMS3200C2 er?

Eventuelt forslag til ram i samme prisklasse eller biligere som er bedre til mitt formål tas i mot med takk.

Rammen skal forøvrig brukes i en pc med AMD 64 3700+ cpu eller høyere ( X2 ) hvis det skulle ha noen betydning (skal foreløbig brukes på mitt amd xp 2600+ med MSI hovedkort)

Skal ikke overklokkes.

PC skal brukes primert til musikk-produksjon. Spiller alrdi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Value ram har ofte dårligere timings enn high end ram. Og når man klokker på value ram, må man ofte ganske mye opp med timings, hvis de er villig til å bli klokket da. Dyre ram kan kjøre på høyere hastighet enn den er laget for, med stramme timings. Men det er opptil hver brikke hvor langt de vil gå. Hvis du ikke har tenkt å overklokke i det hele tatt, vil value ram og high end ram være det samme for deg. Du vil neppe merke noe store forskjeller.

Både ocz og corsair har value ram. Se på geil også, de er ofte billigere og like gode som de andre. Psdata har gode priser på dem. En på bruktmarked selger nå geil value 2 x 512 mb til 500 kr. Det er særdeles godt tilbud.

Endret av samye83
Lenke til kommentar
de Corsair brikkene har svært gode oc potensiale i seg, vertfall hvis det er ver 1.2 det er snakk om her, er det derimot dem nye ver 2.0 så aner jeg faktisk ikke men her kan du se litt hvordan 1.2 ver. yter

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=67762

quote:

2x1GB Corsair CMX1024-3200C2 v1.2 - Infineon BE-5 | 2.5-3-2-6 1T @ 255MHz | 3.0v

5206073[/snapback]

Du mener det ja Ducmaster?

Syns du Corsair er noe bra`?

Lenke til kommentar

corsair er bra ram det, men jeg holder en knapp på ocz. dersom overklokking er aktuelt, så kan det være like greit å kjøpe raskere ram med en gang, istede for å gamble på potensialet til de tregere brikkene.

kan anbefale mine brikker. de klarer 260mhz med 3-3-2-7-1T @ 2,7v uten problemer, og det er mange som har klart å kjøre de på CL 2,5 ved 250-255mhz også (har ikke testa mine enda).

men om det blir for dyrt, så hadde jeg valgt ukens tilbud på netshop istede. du vil nok ikke angre.

Lenke til kommentar

Takker for alle tilbakemeldinger.

Og da er nytt minne installert.

Det ble til slutt OCZ 2048MB Dual Channel Value series PC-3200 (3-4-4-8) 400Mhz.

Siden minne ikke skal klokkes og at pcen brukes primert til musikkproduksjon så ble jeg anbefalt å kjøpe disse istedenfor platinum edition. Ble jo ikke mer en 1600 kr heller så dette burde jo være greit ram for pengene.

Lenke til kommentar
corsair er bra ram det, men jeg holder en knapp på ocz. dersom overklokking er aktuelt, så kan det være like greit å kjøpe raskere ram med en gang, istede for å gamble på potensialet til de tregere brikkene.

kan anbefale mine brikker. de klarer 260mhz med 3-3-2-7-1T @ 2,7v uten problemer, og det er mange som har klart å kjøre de på CL 2,5 ved 250-255mhz også (har ikke testa mine enda).

men om det blir for dyrt, så hadde jeg valgt ukens tilbud på netshop istede. du vil nok ikke angre.

5206137[/snapback]

Akkurat DE OCZ brikkene kan ikke overklokkes noe særlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...