Patton Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Hei, jeg jobber for tiden i Tyskland og proever naa aa oversette vaart hovedprogram til norsk. Av og til dukker det opp noen ord som jeg ikke finner (eller husker, jeg begynner aa glemme norsken min ) paa norsk. Hvis det er noen her som kan hjelpe meg underveis hadde det vaert toppers. Jeg har for tiden ingen programvare paa norsk, ellers kunne jeg ha sammenlignet. Altsaa, litt pinlig er det men jeg vet ikke hvordan jeg skal oversette: "Options" ..to be continued Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Valg/muligheter. You have several options. Du har flere muligheter. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Ofte kan man vel også bruke "innstillinger"? Lenke til kommentar
Patton Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 Ofte kan man vel også bruke "innstillinger"? 5213380[/snapback] Takk for forslag. Options er et meny-innslag, og jeg oensker aa benytte meg av den samme oversettelsen som andre norske applikasjoner bruker (slik at det blir konsistent). Jeg ser for meg at Preferences = Innstillinger og Options = Valg, men jeg er ikke 100% sikker. Lenke til kommentar
Patton Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 Hva blir "paste" oversett til? Lenke til kommentar
Patton Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 Og "template" ? Lenke til kommentar
Patton Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 for ikke aa snakke om "directory" Lenke til kommentar
Patton Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 Blir "Device" oversatt paa norsk, eller kan jeg bruke det engelske ordet? Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Jeg ville brukt, i motsatt rekkefølge: Device: Enhet (Windows: Enheten er skrudd av) Directory: Mappe (Windows: Opprett ny mappe) Template: Mal (Office: Opprett dokument fra mal) Paste: Lim inn (Windows/Office/IE) Preferences: Innstillinger (IE: Rediger instillnger ) Options: Alternativer (IE: Alternativer for internett) PS: "Rediger post" er til for å brukes Lenke til kommentar
Patton Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 Takker og bukker hjertelig blacktower! Redigere post vil bli brukt heretter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå