voluz Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Hei! Etter at sist bil (en A4) "strøyk" så det sang på NAF-testen virrer jeg fortsatt rundt etter ny bil. Må ha den før jul... og søndag er det allerede advent. Funnet en delikat A6. Men den har bare 1.8 Turbo-motor (med Quattro). Den er chippet opp til 180 hk da, men noen som vet om dette blir lusent likevel? (Med BSR-chip isteden kan jeg få den opp til 209 hk / 354 Nm.) Er jo en stor bil dette, 1600 kg eller noe, så motoren har jo litt å jobbe med? Kjedelig om motoren må jobbe livet av seg uten at man får noe særlig sportslig kjøring. Manuelt gir da. Bilen det er snakk om kan du se her. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Den så jo svært pen ut.. Import..? Du vil nok få mer drakraft i en A4 med samma motor/chip, men regner med det sparker greit her også. Aner ikke dreiemomentet (nm), men det har vel litt å si.. Et lite forslag (ikke negativt ment); Om du lager en tråd angående bilkjøp, så er det lettere å holde kontrollen over hva som skjer og hva du vurderer av biler.. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 Hehe, tror det er på tide å lage en tråd ang. bilkjøpet mitt nå ja. Så point taken. Skal gjøre det fra neste bil. Mulig det kan være import ja... Men har i det minste komplett servicehefte da - visstnok. Hvordan er prisen da? OK? Vet ikke dreiemomentet den har idag, men om jeg BSR-chipper den så får den 209 hk / 354 Nm, og det er jo ikke så verst... Til sammenlikning har 2.7T-motoren "bare" 310 Nm originalt. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Jøje meg, den der vil jeg også ha! Du har gått en del opp i pris ser jeg..? Den er ganske mye tyngre enn A4 ja, du kan ikke forvente deg noe i nærheten av den når det kommer til guffe. Men kjapp er den nok uansett. Det blir en helt annen bil å kjøre, men det vet du jo. Personlig ville jeg heller hatt en A6 enn en A4 iallfall, men jeg hadde nok gått for en større motor enn 1,8, selv om det er turbo på den. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 (endret) har selv kjørt en a6 med 1.8t og den var ikke chippet da vell å merke... men jeg syntes den passet bilen supert er ikke noe sinke i trafikken i det hele tatt.. 1.8t virker mye sprekere enn den dritten av en 2.4 liter som er helt dau i forhold.. da snakker jeg ikke om den nye 2.4 litern som skall være en god del bedre i den nye typen a6 edit: var mye chrom pån,, syntes ikke det er noe spes pent. men det er smak å behag. kult med quattro god vinter bil.. burdte ta en naf test på den også. Endret 25. november 2005 av freddy85 Lenke til kommentar
voluz Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 Jøje meg, den der vil jeg også ha! Du har gått en del opp i pris ser jeg..? Den er ganske mye tyngre enn A4 ja, du kan ikke forvente deg noe i nærheten av den når det kommer til guffe. Men kjapp er den nok uansett. Det blir en helt annen bil å kjøre, men det vet du jo. Personlig ville jeg heller hatt en A6 enn en A4 iallfall, men jeg hadde nok gått for en større motor enn 1,8, selv om det er turbo på den. 5204956[/snapback] Blir vel en del mer sprut i en A4 ja. Veier jo et par hundre kilo mindre. A4 presterer jo 0-100 km/t ca. 1,5 sec. raskere enn en A6 med samme motor (1.8T). Ikke at det har så stor reell betydning, men... Men A6 er en mye mer praktisk bil da. A4 kunne jo like godt vært produsert uten bakseter, ingen voksne får jo plass baki der. A4 versjon B5 er vel den raskeste av A4'ene (med denne motoren). Den siste og nest siste utgaven av A4 er jo betydelig større. Ville helst hatt 2.7T motor i en A6 ja, men DA snakker vi en enda verre prisklasse. Tatt litt av dette med pris ja, bør egentlig ikke overstige 200 tusen kroner. Helst ikke så mye over 150 heller, men det begrenser utvalget sånn.. Ingen som vet om en bra A4 til salgs da? Minstekrav: 1.8T-motor, sportsskinnseter, helst sportsunderstell, kjørecomputer, Avant og minimum 98-modell. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Du har ikke vurdert å importere da? Mange av de med god motor, skinninteriør og klima er importerte fra før. Det koster ikke noe mer enn å kjøpe en bruktbil i Norge, og du kan velge blant veldig mange biler. Det er folk som gjør all jobben for deg. Typisk en mann i Norge som kjenner kyndige folk i Tyskland som ser på biler for ham. De finner en bil (eller flere) som er AKKURAT slik du vil ha den. Ordner test-rapport (koster penger selvfølgelig, og er det ikke TÜV det heter mon tro?) og bilder til deg. Kjøper bilen i Tyskland. Kjører/frakter den opp til deg. Ordner alle papirer og registrerer den for deg. Du betaler og får nøkkelen i hånda. Disse skal jo ha god betaling, men prisen du betaler for bilen ferdig med skilter er ikke høyere enn om du kjøper en bil her i landet. (Ordner du alt selv er det billig å importere bil. "Svigerfar" kjøpte nettopp en bil for 450.000 fra Tyskland, ferdig med norske skilter. Vanlig pris på denne i Norge er hele 80-100.000 mer. Det er et veldig "heldig" eksempel, men noen modeller er svært gunstige å importere.) Jeg ville gjort det slik sist jeg kjøpte bil, men måtte bytte inn min gamle (ble bare ikke kvitt den), og da ble det hos en forhandler her i landet. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 (endret) Er en god idé det ja. Men har vært i kontakt med AudiPartner, og fikk følgende svar fra dem: Det er dessverre ikke noe å tjene på disse bilen, kontra priser i Norge. Dette er fordi prisene på det du er ute etter er høye i Tyskland. Kan derfor pr. dags dato dessverre ikke gi deg noe bedre tilbud på denne bilen enn den prisen du nevner. Da ville jeg ha en 1.8TQ rundt 96-98-modell til drøyt 150 000 kroner. Kan KANSKJE strekke meg til maks 200 000 kroner, men da forventer jeg også en 2000-modell. Så spørs om bilen jeg er ute etter er litt for billig til at det lønner seg for dem å importere fra Tyskland... Men er kanskje andre som tar saken? edit: feil url Endret 25. november 2005 av voluz Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Nei, det er ikke mye å spare på akkurat slike biler. Med utgiftene og fortjenesten "importørene" skal ha, blir prisen omtrent den samme som i Norge. Men UTVALGET er jo sinnsykt mye større. Du kan få akkurat det utstyret, farge, km, tilstand osv. som nettopp du vil ha. Kommer ikke på noen "importfolk" akkurat nå dessverre.. Men det er jo flere bruktbilforhandlere her i Ålesund f.eks. som importerer på bestilling. Du kan jo høre med noen i nærheten av deg? De som typisk har små kontorer, og bare 10-15 biler til salgs hele tida, gjerne nyere tyske modeller. Det koster ingenting å spørre Lenke til kommentar
voluz Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 Jo, du sier noe om utvalget ja. Økonomisk tror jeg ikke det utgjør noe, men var uansett mest opptatt av å finne utstyrskombinasjonen. For at jeg skal ha råd til å importere fra Tyskland må den kosta maks 100 000 kroner i Tyskland da, før import. Det tviler jeg nesten på at den gjør... Har hørt at det skal være småstiv pris på 1.8T med bra utstyr i Tyskland også. Er jo ettertraktede modeller. En bil til 100 000 kr i Tyskland vil koste meg 189 700 kr om det er en 98-modell, og 203 000 kr om det er en 2000-modell... Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Her er noen importører iallfall. Bruktimportskolen, om noen er interessert. Stive priser finner man overalt. Det er jo derfor man leier folk til å finne drømmebilen til en OK pris. De er "inne" i markedet, og vet hvor de skal lete. Sist jeg hørte om import hos en bruktbilforhandler, kostet det ikke noe å få han til å sjekke hvilken pris jeg måtte gi for en bil som var omtrent sånn-og-sånn. Men når de seriøst skal begynne å finne en bil til deg, da begynner det jo å koste penger. Jeg ville iallfall spurt noen Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 (endret) http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=936772 Denne er også vurdert til salgs for rundt 165.000. Aner ikke om det er intressant med gul bil, men si ifra om du vil ha mer info (ligger ikke ute noe salgsannonse).. Varebil til 170.000.. Seter kan settes inn for 30k neste år, skrik ut for mer info (ingen annonse her heller).. 2,8 Quattro, ingen turbo dog. Endret 25. november 2005 av Marvil Lenke til kommentar
voluz Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 Denne er også vurdert til salgs for rundt 165.000. Aner ikke om det er intressant med gul bil, men si ifra om du vil ha mer info (ligger ikke ute noe salgsannonse).. Takker for forslag! Den modellen av A6 du hadde der er nok ikke aktuell... vil ha nytypen. Den kom vel i 99? Og må nok ha alle setene med en gang tror jeg, har ei rype (les: samboer'n) som må godkjenne bilen. I'm a tøffel. Men den A4'n var høyaktuell hvis den oppfyller mine streeeenge krav... d.v.s. sportsskinnseter, 1.8T-motor, kjørecomputer, 98-mod. eller nyere osv. Har du mer info om den da? Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Den "nye" A6 kom vel i 97..? Mellommodellen kom vel i 95 (den som tok over for Audi 100, og som var veldig lik 100). Marvil: Jeg har tidligere prøvd å kjøpe S4 og S6, i flere motorvarianter. INGEN forsikringsselskaper ville gi meg forsikring på den ("dødsmaskin", ettertraktet ransobjekt osv). De sa man måtte være minst 27 år for i det hele tatt å få forsikret den, og ingen brukere under 27 uansett hvem forsikringen stod på. Nå er jeg over 27, og skal ta meg en ringerunde til våren, lurer på å bytte bil da. Så får vi se hva de sier.. Folk jeg har "hørt om" sier at forsikring var lett som bare det, selv om de er 19-20 år. Jeg tror det er de samme folkene som sier de får forhandlet seg til 20-30% mer bonus bare ved å snakke med selskapene i telefonen. Jeg anser meg selv som en meget høflig og "profesjonell" samtalepartner i telefonen, men etter utallige timer med mange selskaper har jeg aldri fått noen gratis-bonus. Tar imot tips her. En vakker dag SKAL jeg ha en S4/S6, og uten å betale 1 million i året i forsikring. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 Fant den gule bilen på VW-Audi, Marvil... den er nok ikke aktuell likevel, litt for lusen diesel-motor. Og 1 år for gammel... Om noen skulle komme over noen fete 1.8TQ'er så er mine krav: - 1.8T Quattro - Avant - Sportsseter i skinn - Helst sportsunderstell - Varme i seter - Lyktespylere (med mindre den er rått style'a) - 98-modell og nyere Tror jeg har bra oversikt i markedet, men dere har jo kanskje sett noen jeg ikke vet om? Lenke til kommentar
toregro Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 min far har en 1.8t quattro som er chippet(vet ikke helt hvor mye), og den trekker greit på lavt turtall, men er ikke så mye futt i den der oppe.. bestekompisen sin far har en 2.4quattro den er bedre drag i uten mods.. har sittet på i en chippet 2.5tdi, den gikk som juling, helt rått! er uansett lekre biler, mer cruise-bil enn hissigpropp.. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Fant den gule bilen på VW-Audi, Marvil... den er nok ikke aktuell likevel, litt for lusen diesel-motor. Og 1 år for gammel... 5208138[/snapback] Ah. Var litt usikker på om de kategoriene var åpne for alle, eller lukket for medlemmer, så gadd ikke linke direkte dit herfra.. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 (endret) min far har en 1.8t quattro som er chippet(vet ikke helt hvor mye), og den trekker greit på lavt turtall, men er ikke så mye futt i den der oppe..bestekompisen sin far har en 2.4quattro den er bedre drag i uten mods.. har sittet på i en chippet 2.5tdi, den gikk som juling, helt rått! syntes omvendt jeg,,, nå skal det jo sies at 1.8t jeg kjørte var sedan utgaven med manuell og bilen til mutters 2,4 stasjons utgave med multitronic. hvis du skal kjøre sportslig + ha quattro hadde sikkert lønt seg med en 2.5tdi(180hk) eller 2,7t. men hva med en bmw 3 serie stasjonsvogn dem er så ekstremt mye finere enn de audiene, bedre kjøre egenskaper også eller 5 serie eks 320i, 325 og 325d... syntes stasjons utgavene er naice pen bil til salgs Endret 26. november 2005 av freddy85 Lenke til kommentar
voluz Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 (endret) men hva med en bmw 3 serie stasjonsvogn dem er så ekstremt mye finere enn de audiene, bedre kjøre egenskaper også eller 5 serie eks 320i, 325 og 325d... syntes stasjons utgavene er naicepen bil til salgs 5209704[/snapback] Hehe, aldri hatt noe spesielt sansen for BMW, før evt. siste versjon av BMW 5-serie og 3-serie. Dessuten er 4-hjulstrekk et ultimatum. Og BMWs Xdrive kom litt for sent til at det finnes normale priser på dem, hehe. Effektkurven for 1.8T Quattro (med og uten chip): edit: la til effekt-kurve Endret 26. november 2005 av voluz Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 (endret) 2,5 diesel er en stusselig motor. Den går greit, når den først går... Seriøst, for de som ikke vet hva turbo-lag er for noe, prøv en slik. Gassen i dørken og tell til tre, så drar den. Vil du ha diesel vil jeg på det sterkeste anbefale 1,9 tdi 140hk som kan chippes til 170hk med 400Nm. Den motoren ikke bare går utrolig bra, men i motsetning til 2,5 så har den god respons! 2,7 bi-turbo stiller i en helt annen klasse, det er intet mindre enn en nydelig motor å kjøre. Den er responsiv og sterk både i bunn og topp. Den kan også chippes til over 300hk. Endret 26. november 2005 av Leo_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå