Archeron Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Jeg er på utkikk etter en ny laptop, i 8-10000kr-klassen. Skal primært brukes til skole, men det blir såklart noe spilling, film osv. har kommet fram til denne: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/no/no/ho/WF...8-63884639.html et par spørsmål: har jeg skjønt det riktig at forskjellen mellom athlon og turion primært går på varme og strømbruk? begge er, såvidt jeg skjønner, 64bits, selv om jeg ikke er sikkert på hva dette vil bety i praksis. hvordan er skjermkortet på denne maskinen? ATI RADEON XPRESS 200M IGP er ikke et integrert kort vel? har ikke vært borti det før (generelt veldig lite borti laptops til nå) så litt på denne også: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/no/no/ho/WF...0-65005483.html den har dobbelt så mye ram, men jeg vil gjerne ha en widescreen-skjerm, og skjermen er vel litt værre å oppgradere enn ram'en. noen som har noe erfaring med førstnevnte, eller begge, å dele? thanks... Lenke til kommentar
_Prime_ Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Tenkte faktisk og bestille den hpen, men valget falt på en cl65 fra www.whitebox.no Ati xpress 200 er forresten integrert skjermkort. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Du må dessverre glemme spill med disse to alternativene da skjermkortene ikke duger... Finn en maskin med minimum Ati 9700 kortet og dedikert minne, dette er et must hvis du skal spille. Jeg ville valgt en maskin med Nvidia 6600 eller X700 da disse egner seg veldig bra til spill. Eks: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7049 http://www.zepto.no/Default.aspx?page=Note...tDgryMWmCkLyJVM Lenke til kommentar
Archeron Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Finn en maskin med minimum Ati 9700 kortet og dedikert minne, dette er et must hvis du skal spille. HP zv6152 står da oppført med 128mb dedikert minne. disse zepto-maskinene står oppført med Centrino Alviso-prosessor. denne er ikke 64mb? en fyr på datakjeden mente på at "64mb var fremtiden". dette tas såklart med verdens største klype salt, men er det kanskje noe i det? hvordan er P-M'en i forhold til amd's 64mb? begynner å skjønne at det har skjedd noe de siste par årene jeg ikke har vært borti hardware... Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Joda det står dedikert, men skjermkortet er fortsatt ikke noe bra. Ati 200M er ikke noe å skryte av. Da er faktisk Radeon 9700, som er mye eldre, et mye bedre valg. Skjønner ikke helt hva du mener med 64mb? Det er forresten Pentium-M prosessor zepto maskinene har. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Han tenker vel på Athlon 64 med det har ikke noe med minne å gjøre det er navnet på prosessoren til AMD. Hvis du skal vurdere minne så må du fokusere på skjermkortminne, og hva maskinen har innstalert... At Athlon er fremtiden dette er et forsøk på og ta igjen Intel sin Centrino prosessor som etter min mening er klart den beste. Fordelen med Centrino er at den bruker lite strøm og gir god batteritid, den gir høy ytelse og støyen er helt klart bedre en Athlon64. Lykke til! Lenke til kommentar
Archeron Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Joda det står dedikert, men skjermkortet er fortsatt ikke noe bra. Ati 200M er ikke noe å skryte av. Da er faktisk Radeon 9700, som er mye eldre, et mye bedre valg. Skjønner ikke helt hva du mener med 64mb? Det er forresten Pentium-M prosessor zepto maskinene har. 5208803[/snapback] jeg har en to år gammel desktop, med et ati 9600 pro. Jeg er ikke mere kresen enn at jeg syntes det fungerer, og det blir neppe spilt verdens mest krevende spill på denne laptopen, det har jeg den stasjonære til (etter planlagt omfattende oppgraderinger riktignok). mest krevende jeg kommer til å bruke laptop'en til er nok WoW under forelesning er dette 200M-kortet enda dårligere enn det 9600-kortet jeg har da? med 64mb tenker jeg på Athlon eller Turion 64. at prosessoren støtter 64bits programmer etterhvert. har ikke lest så mye om det enda, vet ikke hvor mye det egentlig betyr i praksis.... Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Ditt 9600 Pro kort er nok ca 10 ganger bedre en 200M, og som skrevet tidligere så duger det ikke til spill i det hele tatt. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Ditt 9600 Pro kort er nok ca 10 ganger bedre en 200M, og som skrevet tidligere så duger det ikke til spill i det hele tatt. 5211901[/snapback] Må bare henge meg på og si meg enig. M200 er greit for en som sitter med tekstbehandling hele dagen og ikke noe mer.... Lenke til kommentar
Archeron Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 Skjermkort Intel® Graphics Media Accelerator 900 Skjermkortminne Opptil 128 MB delt videominne er dette like dårlig som 200m'en? vanskelig å finne ok skjermkort på en pc i min prisklasse... Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Skjermkort Intel® Graphics Media Accelerator 900 Skjermkortminne Opptil 128 MB delt videominne er dette like dårlig som 200m'en? vanskelig å finne ok skjermkort på en pc i min prisklasse... 5219556[/snapback] Om mulig enda verre. Skal du spille, må du finne en maskin med Radeon 9700 mobile, Radeon X700 mobile, 6600go eller likende. Ja, det koster ekstra. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 eventuelt Radeon X600 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå