Gå til innhold

Nybegynner trenger guide

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg trenger kjøling til 2 optereon prosessorer, og har tenkt å kjøle harddisker også, hele 8 i antallet faktisk. Dette er en server som skal stå på et kontor.

Spørsmål 1

Først og fremst, jeg har aldri gjort dette og trenger en veiviser på hvordan man gjøre dette, og hva som skjer. Har lest del1 guiden på overklokking.no, men del 2 er den jeg trenger.

Spørsmål 2

Kan noen som har gjort dette før meg anbefale et komplett vannkjøling sett for 2 Opteron CPUer som skal stå på et Tyan Thunder K8SE hovedkort, med 8 disker som også skal vannkjøles. Vet at det ikke finnes hele sett for dette, men et godt sett som et utgangspunkt finnes vet jeg, men hvordan kjøpe de riktige komponeneter når man ikke har gjort dette er saken.

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal vannkjøle åtte harddisker, vil jeg anbefale å lage HD-kjøler selv, alt du trenger er kobberrør og kobberplater, mye billigere enn å kjøpe blokker til alle sammen. Hvis du titter litt på noe worklogs her på forumet, skulle du kunne finne noen eksempler på hvordan det kan gjøres :yes:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Du sparer i verfall mange penger på og importere fra andre land. Jeg holder på med et prosjekt selv der jeg jobber med og få 3 servere vannavkjølt. Jeg fant et bra firma i tyskland. Der har de alt du trenger, du må bare sette deg litt inn i det. Håper du er en reser på tysk siden alt står ikke på engelsk :roll: , men det viktigste er selvfølgelig på engelsk. Har regnet på prisene, frakt og moms. Er ikke sikker på om de trekker fra de 16% moms du betaler i tyskland og legger på de 25% norske, men uansett lønner det seg, og du har alt samlet på et sted.

www.alphacool.com

Håper dette hjelper deg litt videre på vegen.

MVH

Mats:)

Lenke til kommentar
Du sparer i verfall mange penger på og importere fra andre land. Jeg holder  på med et prosjekt selv der jeg jobber med og få 3 servere vannavkjølt. Jeg fant et bra firma i tyskland. Der har de alt du trenger, du må bare sette deg litt inn i det. Håper du er en reser på tysk siden alt står ikke på engelsk :roll: , men det viktigste er selvfølgelig på engelsk. Har regnet på prisene, frakt og moms. Er ikke sikker på om de trekker fra de 16% moms du betaler i tyskland og legger på de 25% norske, men uansett lønner det seg, og du har alt samlet på et sted.

www.alphacool.com

Håper dette hjelper deg litt videre på vegen.

MVH

Mats:)

5485459[/snapback]

Har du forsøkt å bestille noe derfra?

De trekker fra den tyske momsen, det ser du hvis du forsøke å sette opp en bestilling og registrer deg som norsk.

Alphacool oppgir at de bruker DHL, noen som vet om en da kan regne med at alt av fortollingsgebyrer og sånt er innkalkulert?

Er det eventuelt noe toll på sånt utstyr i tillegg til momsen?

Endret av OlavHW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...