Paul Inge Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Er det mulig å ta førerkort klasse C, CE (lastebil, vogntog) for nordmenn som studerer i usa? Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Det vil jeg tro, men du må nok kjøre opp igjen i Norge. Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Tviler jeg på. Jeg har møtt ei som tok lappen i USA, hu måtte ikke kjøre opp igjen i norge.. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Reglene nå er at man MÅ kjøre opp igjen her i Norge dersom man skal bytte inn førerkort fra USA. Har hørt at det tidligere bare var å bytte det rett inn, men det gjelder altså ikke nå lenger. Man må også huske på å bytte inn førerkortet innen ett år har gått her i Norge, ellers må man ta hele den obligatoriske pakka i tillegg, og da blir det meningsløst å bytte det inn... Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Hvis det samme førerkortet taes innenfor et EØS-land, fungerer det ikke å bare bytte det inn med et norsk førerkort da? Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Sluffy: svjv er ikke USA medlem av EØS. Ontopic: jeg vet at du kan bytte inn vanlig driver's licence (26,000 lbs) og få klasse B mot å ha glattkjøring og oppkjøring pr. i dag. Hvordan det er med tyngre kjøretøyer vet jeg ikke, men det bør være mulig. Føreropplæringa her er i allefall latterlig. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 bfisk: Det var det jeg prøvde å få fram. Hvis jeg f.eks tar førerkortet i Frankrike, får jeg da den samme opplæringen der, som jeg gjør her i Norge, og vil jeg bare kunne gå på biltilsynet for å få et norsk sertifikat? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå