Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc-en starter av seg selv, og hadde oppstartsprobl

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en pc som ikke er så god lenger, jeg kan dessverre ikke gi dere noe spesifikk informasjon om PC-en siden jeg ikke vet det. Det nærmeste jeg kan komme er at den har 512 DDR ram, 1,4 GhZ AMD Athlon og hovedkortet TROR jeg er Abit. Uansett, strømforsyninga har blitt byttet tre ganger. Første gang fordi den ikke starta, andre gang fordi den ikke starta, tredje gang fordi vifta ikke funka lenger, og det begynte nesten å brenne. Nå lurer jeg på om det er fjerde gang. Den jeg har nå er en Q-TEC PSU 400W DUAL FAN GOLD. Sikkert en billig en. Det er forresten et Q-TEC ATX kabinett, likt dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=113046&cks=PRL bare at det er hvitt. Det som har skjedd er at vi har hele tiden hatt problemer med å starte pc-en med denne. Spesielt hvis jeg dro ut støpselet til pc-en. Da måtte jeg vente en gooood stund før den ville starte. Etter hvert har den bare blitt verre. Nå starter den seriøst av seg selv! Helt av seg selv, det kan umulig være husspøkelse, jeg sto der! Skremte livet av meg gjorde det også! Den slo seg på hele tiden, mens jeg slo den av. Så er det slik at pc-en henger seg opp til å med når jeg prøver å formatere den. Samme når jeg hadde Windows, det var det det startet med at Windows fryste seg helt! Og da må jeg restarte, og da er det samme problemet. En evig løkke. Tror dere dette må være strømforsyninga? Hvis det er denne, hvilken anbefaler dere at jeg skal kjøpe. En jeg kan stole på som ikke lager livet mitt surt?

Mange takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Q-tec er ikke akkurat kjent for stabile og gode PSU'er nei... :whistle:

Du kan selv lese hva andre mener om den her: https://prisguiden.no/produkt/8868

Fra produktanmeldelser på komplett-linken:

Det ser heilt greit ut, men strømforsyningen SUGER hart... den skrur seg av og på uten vidare. Ambefales ikkje av meg. Q-tec kan vere litt dårlig!

Den bør du ærlig talt bytte så fort som mulig, før du ødelegger noe hardware. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...