Gå til innhold

Kritikk på skoleoppgave

Anbefalte innlegg

Driver å lager websider på skola nå og tenkte dere kunne få gi litt kritikk.

Vet det er dumt med tabeller, men var nødt til det.

Samme med koden. Blir tvunget til å bruke Adobe GoLive så koden er bare rot selv om jeg koder litt.

Er åpen for all kritikk.

Endret av Runar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe jeg ofte lurer på, er hvorfor det er så populært å låse bredden på nettsider. Det ser ikke pent ut når man surfer med widescreen og høy oppløsning.

Angående tabeller, så er ikke det noe du _må_ gjøre. Bruk css til all posisjonering, formatering og generell design. Html-koden skal kun inneholde strukturelle tags og tekst. Tags skal id-merkes og tituleres. Resten gjøres med css.

Siden ser ut til å ha potensiale uansett. Men ting som sentrert tekst og tilpasning til andre nettlesere enn IE, er noe du bør tenke på...

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding.

Det med bredden: kanskje fordi bildene ikke ville passe inn?

Det jeg mente med tabellene var at det står i oppgaven.

Jeg fikk ikke lov til å bruke css til det.

Og angående nettleser, den funker helt perfekt og er laget "for" Firefox.

Endret av Gyn3r
Lenke til kommentar

Likte ikke menyen, stod ikke til resten av siden, og er egentlig ikke så kreativ. Fonten ødela en del.

Headeren blir litt tom å kjedelig, hva med litt tekst, en overskrift? Selv om den "liver" opp litt, er siden ganske dyster, da du bruker farger som grå, svart og hvit. Ser ikke så bra ut med midtstilt tekst, venstrejustert er mye bedre å lese.

Får dere ikke lov til å kode skikkelig?

Lenke til kommentar
Og angående nettleser, den funker helt perfekt og er laget "for" Firefox.

5203691[/snapback]

Skjermdump av hvordan det ser ut i Opera. Merk deg at teksten forsvinner under kanten til høyre, og at siden er særdeles smal.

Det med bilde og sidebredde finnes det mange triks for å løse, men det blir for omafattende til at jeg gidder å komme inn på løsninger nå. Det er noe du vil finne ut av selv, etter hvert som du avanserer i webside-programmering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...