Gå til innhold

Trenger litt hjelp ved valg av nytt kamera

Anbefalte innlegg

Jeg er altså på jakt etter et nytt digitalkamera, og setter derfor stor pris på tips og anbefalinger :) Det skal helst ikke koste så altfor mye, men jeg kan strekke meg til en fire-fem tusen.

Kameraet vil for det meste brukes til å ta bilder av mine dyr (marsvin), men også litt naturbilder o.l. Jeg ønsker at bildene blir klare og tydelige, og at fargene blir så "ekte" som mulig :)

Setter som sagt stor pris på anbefalinger - og gjerne en begrunnelse ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Klaus - og takk for svar.

Dette kameraet har jeg faktisk kikket på før :) Det virker veldig bra. Jeg har ikke særlig peiling på kamerafunksjoner, men det hørtes positivt ut at man kan velge om blitsen skal synkronisere på første eller andre lukkergardin. Det skulle visst ha en effekt hvis man har et motiv i bevegelse? (noe jeg har med dyra mine).

Og et stort pluss må vel være den gode batterikapasiteten... Følger det forresten med batterilader, eller er dette noe man må kjøpe utenom?

Men kom gjerne med flere anbefalinger, folkens. Når det gjelder stort eller lite, så har jeg ikke helt sansen for de bitte bitte små kameraene, som f.eks. Canon Ixus i zoom... Det bør helst være litt størrelse på dem, syns jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...