Upsaker Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Hei! Trenger et stativ til Canon 300D'et mitt når jeg skal ta bilder med lang lukkertid. Har noen en anbefaling? En kamerat av meg har et Slik 350 tror jeg det heter, og det syns jeg er veldig fint og bra. Men jeg finner det ikke noen steder. Stativet må ha en skru funksjon som man fester kameraet i, ikke noen plastgreie som man fester under for så å sette det på stativet, hvis noen skjønner Med billig mener jeg ikke 500,- liksom, men ikke så altfor dyrt Lenke til kommentar
Teleskopos Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Hei!Trenger et stativ...når jeg skal ta bilder med lang lukkertid. Med billig mener jeg ikke 500,- liksom, men ikke så altfor dyrt 5203388[/snapback] Manfrotto 190DB m/panoramahode 141 koster vel 1200 kroner. Billig uten å være dårlig. Det er bra om brennviddene ikke er så altfor lange. Skal du bruke teler over 200mm må du nok opp i pris. Billigere stativer enn dette blir ustabile. Men dette er stabilt og godt. Du kan også velge kulehode hvis du foretrekker det, det er opp til deg. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 Kulehode er altså sånn man kan vri alle veier? Og det stativet du viste meg nå, kunne man ikke ta opp og ned? Lenke til kommentar
kawak Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Jeg kjøpte faktisk et stativ til 300 på fotovideo i oslo. En tripod som er litt "plastisk-fantastisk", men det har en plate med skrue, hvor platen kan vippes på høykant, en styrepinne for å bestemme vinkelen på platen/(kameraet), stativet kan vel ca bli 160 cm høyt og har lav vekt. Det er et bra sted å begynne, og funker helt greit. Kommer til å investere i et bedre etter hvert, og da har jeg erfaringgrunnlaget til å vite hva jeg trenger. Pluss at jeg vil ha et backup stativ jeg kan ta med hvor som helst uten å være redd for det. Noe og vurdere i hvert fall....... Lykke til. Lenke til kommentar
olemm Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 (endret) Manfrotto 190/141 er en bra kombo til forholdsvis lett utstyr, har brukt denne komboen i et drøyt år, og har foreløpig bare hatt problemer i vind og vær med EX-70-200en min i med stativet i vertikalposisjon, og det eliminerer man forholdsvis enkelt ved å motere objektivet vertikalt på objektivets stativfeste. Høyden er fra ca. 50-60 cm til rundt 165 cm med stativhodet (hodet bygger en del i høyden), og på mitt (ProB, ikke DB) er det mulig å sette midtsøylen opp-ned, på tvers eller å fjerne midtsøylen slik at du kan ta stativet ned til å være bare hodets høyde. RC2-utgaven av hodet har den enkleste hurtigplaten, denne er det litt delte meninger om, men jeg syns den fungerer, så lenge man er obs på at det er forskjell på foran og bak på den (bak fram slingrer den i festet). EDIT: var det slik at du var på jakt etter noe som IKKE har hurtigfeste, eller er du på jakt etter noe som ikke har hurtigfeste av plast? RC2 er i alle fall i metall Endret 25. november 2005 av olemm Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 kawak: har du navn eller bilde? det er sånn her hode jeg vil ha: Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Hvis det er det hodet du vil ha er det jo bare å kjøpe Manfrotto 190 med 141 hode, som olemm sier. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 Ikke DET hodet, men et sånt Lenke til kommentar
Tore Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Jeg kjøpte faktisk et stativ til 300 på fotovideo i oslo. En tripod som er litt "plastisk-fantastisk", men det har en plate med skrue, hvor platen kan vippes på høykant, en styrepinne for å bestemme vinkelen på platen/(kameraet), stativet kan vel ca bli 160 cm høyt og har lav vekt. Det er et bra sted å begynne, og funker helt greit. Kommer til å investere i et bedre etter hvert, og da har jeg erfaringgrunnlaget til å vite hva jeg trenger. Pluss at jeg vil ha et backup stativ jeg kan ta med hvor som helst uten å være redd for det. Noe og vurdere i hvert fall....... Lykke til. 5204689[/snapback] Hei, jeg vurderer også billigstativ, drasse med på turer å sånt som jeg ikke trenger å være redd for. Biltak, steiner å desperate forsøk på å hode det heeelt rolig er jo ikke så veldig ideelt i lengden... Prøvde å ta bilde av nordlyset i natt med biltaket som stativ... men hunden å dama satt jo ikke iro i bilen... Men poenget. Har du noe å sammelligne med.? det til 300kroner mot et over 1000kroner.? Ser for meg at det blir en del å sette timeren på 1sek å slippe alt... Er det vanlig måte foresten.? hehe. (er en nybegynnende nybegynner enda.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå