Gå til innhold

formattere harddisk som har ukjent formattering

Kozesmurf

Anbefalte innlegg

Har tatt en Harddisk ut av min Force sattelit tuner og tenkte å bruke denne i pc'en.

Viste seg å være en Matrox 80GB ata133, som er akkurat det samme som eg har 2 av fra før av og tenkte *RAID* ville jo være kult her med 3 like disker.

men...

hvordan skal jeg klare å formattere denne harddisken ?

Force Tuneren har formattert harddisken med et eller anna løgnass system slik at PC'en bare finner denne som 9MB

Er det noen program det går ann å bruke for å "låse opp" denne harddisken, eller som kan formattere en harddisk uasnett hva som måtte befinne seg av filsystem på skiva ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sådan.. da var FDISK prøvd ut, og ikke overraskende så står hardisken fremdeles stående som en harddisk på 9MB. hehe

Den finner ingen rest-partisjoner av noen form i noen programm jeg tilnå har prøvd.

som nevnt tidligere...

denne harddisken er formattert i et annet system som Force (sattelitt tuner) som er totalt ukompatibelt for noe windows.

Håpet igrunnen FDISK ville gjøre noe siden denne er DOS basert, men.. nupe.. der står den.. som 9MB. hehe

Minner på ny om at denne harddisken fungerer på sitt beste i Force tuneren.

Derigjen samme spørsmål som før:

Noen som kjenner til et program som gjerne tenker:

-"hey.. en harddisk.. den heter det den ja, den skal være så stor den.. neimen se der.. der er det en skive å lese/skrive fra.. er visst noe på den.. rabbel.. jeg skriver over det der.. pytt sann... *skrive skrive skrive* ... se der ja.. der ser plata ut som jeg vil den skal se ut"

var litt utfordring i denne c",)

edit-- jeg finner edit knappen rett under innlegget mitt jeg

Endret av Kozesmurf
Lenke til kommentar

opptil flere ganger. slettet partisjon, low format... og det som går ann å få til med Fdisk, Partition magic, disk manager..

sitter å funderer på om den har blitt formattert i et system som ikke bruker DOS/windows lignende plattform, men alikevel..

skulle hatt et vidunder program

Lenke til kommentar
Har du sjekket at det ikke er pins på harddisken som må flyttes til "rett" posisjon?

Edit: Har selv lignende problemer med en harddisk fra xbox med fatx filsystem, har lagt den på hyllen foreløbig  :thumbdown:

5211554[/snapback]

Diskene i xboxene er låste på hardwarenivå. Du må gi dem rett "nøkkel" før de vil åpne seg.

Mulig det gjelder også i dette tilfellet med din disk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...