Kozesmurf Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Har tatt en Harddisk ut av min Force sattelit tuner og tenkte å bruke denne i pc'en. Viste seg å være en Matrox 80GB ata133, som er akkurat det samme som eg har 2 av fra før av og tenkte *RAID* ville jo være kult her med 3 like disker. men... hvordan skal jeg klare å formattere denne harddisken ? Force Tuneren har formattert harddisken med et eller anna løgnass system slik at PC'en bare finner denne som 9MB Er det noen program det går ann å bruke for å "låse opp" denne harddisken, eller som kan formattere en harddisk uasnett hva som måtte befinne seg av filsystem på skiva ? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 hvor i OS er det du oppdager 9MB? disk manager under administrative tools på kontrollpanelet? eller explorer? (eller enda tidligere?) Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 (endret) Den finner i partition magic 8, disk manager, Silicon Raid BIOS Rom (helt i oppstarten) og ingen plass klarer jeg å gjøre noe med dette PS Kjempetakk for lynrask respons her idag Endret 24. november 2005 av Kozesmurf Lenke til kommentar
paron.no Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Finner du den i disk management i windowsen? er bare å formatere her.. så kan den brukes som du ønsker. Hvis ikke det funker.. bootdisk win98 fdisk slett alle logiske disker tilknyttet gjeldende disk Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 kommer liksom ikke så langt når alle de nevnte her bare finner harddisken som en 9MB harddisk. Harddisken er forøvrig ikke ødelagt ettersom den fungerer i beste velgående i force maskinen Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 og du kan ikke slette den ukjente partisjonen på noen måte? enten via part. magic, windows setup, eller noe annet? Lenke til kommentar
kvase Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 (endret) PartitionMagic 8.0 Endre partisjoner fritt kort beskrivelse http://itpro.no/download.php?op=viewdownloaddetails&lid=128 HDD Scan and Repair http://php.digi.no/phpf/prog_r.php?id=408 + Harddisk-verktøy http://www.digi.no/nettjuveler/?id=6613&uid=1002632 Endret 24. november 2005 av kvase Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 (endret) Riktig. Det er jo ikke formatering som bestemmer størrelsen, det er partisjoneringen. Skal vel ikke være nødvendig med PM for slikt, prøv Windows Disk Management først. Endret 24. november 2005 av hårek Lenke til kommentar
bengh Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Gode gamle FDISK er tingen men da må du ha diskett stasjon / Boot CD med DOS og kunne litt DOS. Det kan ofte være litt problemer med å fjerne NTFS eller Linux partisjoner men det går som regel med litt fikling. Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 Det gjenstår å prøve FDISK, men alle andre formatterings program har til nå kun funnet den som en 9MB harddisk. DVS at ingen av nevnte programmer da finner at disken har 71GB utildelt plass/partisjon e.l. de finner den kun som om harddisken kun er 9MB Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 kom akkurat over denne linken: http://support.microsoft.com/?kbid=263044 FDISK vil hjelpe meg lite der på en harddisk så "stor" som 80GB Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Hei Har selv brukt fdisk på store disker, det fungerte uten problemer. Søk på forumet etter fdisk så finner du nok tips om bruk om du ikke har brukt programmet tidligere. torfinns Lenke til kommentar
bengh Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 kom akkurat over denne linken: http://support.microsoft.com/?kbid=263044 FDISK vil hjelpe meg lite der på en harddisk så "stor" som 80GB 5208361[/snapback] Bare tull. Partisjonerte nylig en disk på 200 GB i 4 deler med FDISK. Du må imidlertid ha nyeste versjon fra win98 eller liknende. Tror også du kan laste den ned separet i en modifisert versjon som handterer store disker. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Trolig finner du det du trenger her: http://www.mirrors.org/archived_software/www.bootdisk.com/ (hvor har det blitt av edit knappen - liker ikke dette nye brukergrensesnittet ) Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 (endret) sådan.. da var FDISK prøvd ut, og ikke overraskende så står hardisken fremdeles stående som en harddisk på 9MB. hehe Den finner ingen rest-partisjoner av noen form i noen programm jeg tilnå har prøvd. som nevnt tidligere... denne harddisken er formattert i et annet system som Force (sattelitt tuner) som er totalt ukompatibelt for noe windows. Håpet igrunnen FDISK ville gjøre noe siden denne er DOS basert, men.. nupe.. der står den.. som 9MB. hehe Minner på ny om at denne harddisken fungerer på sitt beste i Force tuneren. Derigjen samme spørsmål som før: Noen som kjenner til et program som gjerne tenker: -"hey.. en harddisk.. den heter det den ja, den skal være så stor den.. neimen se der.. der er det en skive å lese/skrive fra.. er visst noe på den.. rabbel.. jeg skriver over det der.. pytt sann... *skrive skrive skrive* ... se der ja.. der ser plata ut som jeg vil den skal se ut" var litt utfordring i denne c",) edit-- jeg finner edit knappen rett under innlegget mitt jeg Endret 26. november 2005 av Kozesmurf Lenke til kommentar
tomahg Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Du gjentar at du bare finner én partisjon på 9MB. Har du forsøkt å slette denne partisjonen, og opprette en ny partisjon? Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 opptil flere ganger. slettet partisjon, low format... og det som går ann å få til med Fdisk, Partition magic, disk manager.. sitter å funderer på om den har blitt formattert i et system som ikke bruker DOS/windows lignende plattform, men alikevel.. skulle hatt et vidunder program Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 (endret) Har du sjekket at det ikke er pins på harddisken som må flyttes til "rett" posisjon? Edit: Har selv lignende problemer med en harddisk fra xbox med fatx filsystem, har lagt den på hyllen foreløbig Endret 26. november 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 du har samme problem ja.. da er vi 2 her på denne tråden som søker svar på dette fenomenet. hehe hadde pinnen stått feil hadde eg hatt problemer med å la maskinen finne hd'en Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Har du sjekket at det ikke er pins på harddisken som må flyttes til "rett" posisjon? Edit: Har selv lignende problemer med en harddisk fra xbox med fatx filsystem, har lagt den på hyllen foreløbig 5211554[/snapback] Diskene i xboxene er låste på hardwarenivå. Du må gi dem rett "nøkkel" før de vil åpne seg. Mulig det gjelder også i dette tilfellet med din disk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå