Gå til innhold

CPU går i 110% load når jeg leser fra CD-R! +++

Bytex

Anbefalte innlegg

Sliter veldig med at CPU'n går opp i 100% load når jeg kopierer større filer fra CD-brennern min (ASUS 24x), som jeg også bruker som vanlig CD-ROM da jeg ikke har plass til flere IDE-enheter.

Virker nesten som CPU blir belastet 110%.

Det blir så ille at selv opptegning av vinduer går sakte, skriving hakker, tilogmed musa hakker avogtil..skal vel ikke være sånn???

Hva kan jeg evt. gjøre for å bli kvitt dette problemet? Det er en helt ny ASUS 24x brenner.

Finner ikke DMA settings i WinXP.

Noen ganger mister jeg også dialup-forbindelsen (intern 56k modem) når maskinen leser fra CD-R'en.

Men i device manager står det at både modemet og cd-r'n "is working properly".

Hele systemet blir temmelig "sluggete" etter kopiering er ferdig også i flere minutter. Men CPU load er da ramla ned igjen til 3-4% idle.

Systemet mitt er:

AMD XP 1800+

320MB SD-RAM

MSI GF4 ti4200 + msi kt7 hovedkort

Windows XP Professional

----

"Gjort er gjort og spist er spist" sa elgen i Hakkebakkeskogen under våpenhvilemøtet mellom Mikkel Rev og de andre dyra. >www.dragonforce.com/sound.html < ! Metalium ruler også. :evil:

[ Denne Melding var redigert av: Bitex på 2002-08-30 21:49 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sa i posten min at jeg ikke finner DMA settings i WinXP. Les litt bedre før dere svarer folks :smile:

Er inne på Properties i Device Manager for CD-R'n.

DMA settings sto der i Win ME, men ikke i XP.

----

"Gjort er gjort og spist er spist" sa elgen i Hakkebakkeskogen under våpenhvilemøtet mellom Mikkel Rev og de andre dyra. >www.dragonforce.com/sound.html < ! Metalium ruler også. :evil:

[ Denne Melding var redigert av: Bitex på 2002-08-30 21:59 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-31 01:02, ion skrev:

En kamerat av meg hadde veldig mye problemer med en Asus-brenner. Jeg la inn ny firmware og problemene ble løst. Kan være en ide å sjekke Asus sine nettsider...

Pokker den sida er jo halvveis kinesisk.

Finner brennern min der, CRW-2410S og på downloads er det 3 filer. Den midterste ser jeg ikke navn på og fileinfo er blank. Fila heter BP15ASUS.bin.

Den tredje er InCD 2.31 Update patch.

Her finner jeg DENNE geniale forklaringen..

2.Fix InCD cannot be written in CRW-2410S however after format will work under Windows 2000.

Da denne oversettelsen er klin umulig å skjønne noe av, vender jeg blikket mot noen andre som har oppdatert firmware på en slik CD-R..

Edit: Fant en greie under et lite ikon som het "BIOS Flash update!". Her var en utility som heter Aflash.exe (90k) som først kjører DOS-vindu fullscreen, så sier "Cannot run in protected mode!"

og exiter. Jada...ASUS har gode sider de...NOT!

Helt utrolig. Står INGEN dokumentasjon for den aflash-greia.

----

[ Denne Melding var redigert av: Bitex på 2002-08-31 05:27 ]

Lenke til kommentar

Takk takk takk :grin:

Edit: Fra opptur til nedtur. Den sida hadde bare flash for CRW-2410A, min er 2410S. Fikk bare beskjed at "firmware is not supported!!!" (liker kinesernes bruk av mange utropstegn)

Sto for øvrig at jeg hadde firmware v6.36 i CR-R'n fra før.

Er fortsatt like langt *sukk*

[ Denne Melding var redigert av: Bitex på 2002-08-31 05:58 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...