frosk Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Jeg har lenge hatt veldig høy temperatur på min AMD Athlon 3000+ (754) idle har ligget på 50 og load på rundt 70 grader, case på 33-34 og romtemperaturen er 22-23 grader Etter å ha lest her fant jeg ut at jeg kanskje hadde for mye goop på, så etter å ha påført et nytt tynt lag på ren cpu gikk CPU temperaturen ned til 38-40 idle MEN nå er Vcore 1.3V, mulig jeg tar feil men tror den før var 1.6V? har ikke rørt noe i bios, optimized default før og etter... Hva er korrekt Vcore for denne CPUen? Hadde jeg for høy temp før kun fordi spenningen var for høy? Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Jepp tempen stiger med mere vcore... tror 1,6v var noe i det meste laget ja.. hvilken kjøler har du ? Lenke til kommentar
frosk Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 (endret) Jepp tempen stiger med mere vcore... tror 1,6v var noe i det meste laget ja.. hvilken kjøler har du ? 5202859[/snapback] Jeg hadde en NorthQ silent ice 2 men da jeg skulle sette den på igjen etter å ha skiftet goop, så knakk den jævla drittgreia so du fester den med.. Så jeg tok vifta fra NorthQ'en og satte den på aluminiumsribbene fra vifta som fulgte med CPU'en (den vifta var mer stille en den som satte på boxed vifta) Ja, jeg har forstått at tempen stiger med Vcore, men stiger Vcore ved høy temp? Endret 24. november 2005 av frosk Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Vcore skal ikke stige .... kanskje den viften din er noe i det dårligste laget kanskje.. sitter kjøleren godt på ? Lenke til kommentar
frosk Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 Vcore skal ikke stige .... kanskje den viften din er noe i det dårligste laget kanskje.. sitter kjøleren godt på ? 5202938[/snapback] Den sitter nå fast sånn den skal sitte.. Har ny kabinett på vei, får vel investere i bedre vifte også. Men er 1.3V for lavt? Hva skjer om spenningen er lavere en normalt? Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Hvis spenningen er for lav på cpu eller ram så blir maskinen ustabil å kan føre til restart.. hvis maskinen er stabil på 1,3V så er jo det bra. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Standard vcore er 1.50v. Lenke til kommentar
frosk Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 woho! ny kabinett (cavalier 3) og psu , tempen gikk ned ytterligere 10 grader, nå er cpu idle 30, og 38 på load 30 grader i kabinettet den gamle psu'en var jo en ovn, lufta som kommer ut fra den nye er jo Kald Noen ide om hvorfor Vcore er 1.3 plutselig, hvis 1.5 er normal? Lenke til kommentar
frosk Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 (endret) (sorry dobbel post) Endret 25. november 2005 av frosk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå