mistercartman Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Jeg bestilte bredbånd og NextPhone fra NextGenTel i november i fjor, og fikk det raskt levert. Bredbåndstilkoblingen har fungert 110% fra november -04 til juni -05. NextPhone har hele tiden vært ustabilt. Problemene jeg har hatt: Jeg tegnet NextPhone abbonement i en periode hvor det var gratis å tegne for alle. Allikevel ble jeg belastet etableringsgebyr. Dette tok de så bort, men de har ført det på senere fakturaer. Og nå klarer de ikke fjerne det. NextPhone har vært elendig på de fleste måter siden jeg fikk det, så det skal jeg iflg. få Videre har linjen de siste månedene blitt tregere og tregere, og det viser seg at min fart har sunket gradvis ned til 250 ut og 850 inn ca. Selvfølgelig uten at fakturaene har blitt endret. Jeg har ringt og klaget på dette ca èn gang i måneden de siste 4 månedene, og hver gang blir jeg lovet at linje og fakturaer skal rettes opp. Det positive er at jeg har sagt til dem at de ikke får en eneste krone før de ordner opp, og det har vært "greit" for dem. I den forstand at de har satt purrestopp, slik at jeg ikke får purringer på fakturaene dersom jeg ikke betaler dem. Men jeg vil jo ha en tilkobling som fungerer som den skal, og vil gjerne betale for det. Men jeg vil ikke betale for et elendig produkt, og det virker ikke som om de vil løse sakene mine. Hva ville dere gjort? Fortsatt med "gratis" bredbånd og telefoni? Eller ville dere byttet til en mer seriøs aktør? Jeg er jo redd NextGenTel vil sende alle fakturaene til inkasso ved en senere anledning (noe som er ulovlig da kravene er omtvistet, men det driter jo NextGenTel i). Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Jeg har nettopp byttet til nextgentel, fra firstmile. Og jeg er ganske fornøyd med linja. Bare at det er ikke den jeg bestilte...lol... jeg bestilte fox max, og sitter fortsatt med echo max som bare skulle være der en liten stund. Kundeservicen er elendig, men jeg tror de utvikler nytt system for dette nå, jeg tror nå fast på at nextgentel vil få bedre kundeservice i nær framtid. Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 Lykke til Så lenge ting fungerer har jeg vært fornøyd, men med en gang ting begynner å gå galg, det er da alt går til h***te. Linjen min skulle vært endret for flere måneder siden, men den gang ei. Lenke til kommentar
NextGenTel-bruker Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Virker som du lider av samme NGT-sykdom som meg. Hastigheten var 4500..... nå 1200 kpbs. Jeg er faen meg lei av NGT og den drittlinje. Jeg trenger absolute topp hastighet fordi jeg laster ned MYE. Men hva sa du til dem som gjorde at du ikke trengte å betale fakturraer ?? Lenke til kommentar
NextGenTel-bruker Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Virker som du lider av samme NGT-sykdom som meg. Hastigheten var 4500..... nå 1200 kpbs. Jeg er faen meg lei av NGT og den drittlinje. Jeg trenger absolute topp hastighet fordi jeg laster ned MYE. Men hva sa du til dem som gjorde at du ikke trengte å betale fakturraer ?? Lenke til kommentar
nikokolokoba Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Du første du må gjøre er å be om å få tilsendt nytt nextphone adapter. Jeg kan garantere deg at du har et 04 adapter- du SKAL ha et 05 adapter. NGT lanserte den i feb 05. Dersom du har netopia, ber dem aktivere QOS(prioritering av tale) dette kan du også gjøre selv ved å logge deg inn på ruteren via telnet. Dersom du har thomson ruteren må en tekniker gjøre det for deg...DA er det avansert. Og det siste,,,,,be dem fin justere linjen din.....du har sikkert hatt Brudd, problemer med å ringe ut og inkommende samtaler feiler? Ring dem, de fixer ! Jeg plager dem støtt og har ingen problemer med kundeservice`en deres Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå