hifiking Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 (endret) Jeg har et 9800 kort som jeg prøver å koble på prosjektoren min, en Panasonic AE700. Jeg bruker en DVI->HDMI kabel. Problemet er at fra første sekund er det "artifacts" på bildet. I oppstarten er de samme sted hver gang. Men da windows har startet opp variere "artifactsene" litt. Stort sett ligger det ett blått mønster over bildet. Dette varierer igjen med oppløsning og om det er 24 eller 32bit farger. På 1280x720 og 24bit ser det nesten brukbart ut. Men 3D er ugjenkjennelig. Noen som vet hva som kan gjøres. Feilen er der også i BIOS. Har prøvd å flashe ny bios på både GPU og hovedkort. Har ingen annen skjerm å prøve på. Har prøvd å variere volten også. Kortet blir ikke for varmt, og kabinettet står oppe. Ny drivere er heller ikke noen hjelp. Endret 24. november 2005 av hifiking Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 kan kanskje være skjermingen i kabelen din som ikke er god nok? Eller at overgangen i seg selv har en feil? Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 kan kanskje være skjermingen i kabelen din som ikke er god nok? Eller at overgangen i seg selv har en feil? 5203769[/snapback] Kabelen fungerer smertefritt på min andre PC. Hvilken overgang? Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Du skrev at du hadde DVI -> HDMI, så jeg tenkte kanskje du hadde en plugg i tillegg. Lenke til kommentar
Ulf Isaksen Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Du skrev at du hadde DVI -> HDMI, så jeg tenkte kanskje du hadde en plugg i tillegg. 5205505[/snapback] Det er selve kabelen som er sånn. Er det masse grønt i bildet? Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 Du skrev at du hadde DVI -> HDMI, så jeg tenkte kanskje du hadde en plugg i tillegg. 5205505[/snapback] Det er selve kabelen som er sånn. Er det masse grønt i bildet? 5205621[/snapback] Tidvis, stort sett ensfargede feil. Mest blått og rødt. Kjøpte meg et nytt skermkort i dag. Men er fortsatt interessert i å få fikset dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå