LG_91 Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Heihei. Under spilling skulle jeg skjekker tempen på skjermkortet mitt (X700PRO med std kjøler) jeg trykket spilet på pause og minimerte meg ut i Windows der everest sto klar, det jeg så var att skjermkortet var på 82 grader i ca 2 sekund før det datt ned til 60-70 grader. Og jeg prøvde flere ganger, men det var likedann. Og det er ikke så lenge siden jeg tok noen hybelkaniner. Er det på tide å bytte kjøler? Hva med denne? https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=26501 Men hvor mye tåler ett skjermkort? Håper på at noen av dere kan hjelpe meg Lenke til kommentar
haakie Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Den kjøleren er en av de beste på markedet, hadde en slik selv og var strålende fornøyd. Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 Godt. Burde jeg skifte kjøler? Og hvor mye tåler kortet mitt? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 82 grader på et kort som det høres litt mye ut ja. Tatt i betraktning at mitt eget 6800GT når 66-67 grader etter mye spilling. Grafikkort har et høyere tak på maxtemp enn f.eks CPU, men det betyr jo ikke at det er sunt uansett. Så å bytte kjøler er sikkert en god ide. Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 Ja, tror jeg skal gå for Zalmanen. Du skjønner når jeg spiller Need for speed most wanted på maksimum grafikk får jeg et etterslep etter en god time. Men det skjer bare på steder der det er mørkt. Det hakker ikke, men tror det er varmen såm sørger for etterslep. Eller? Lenke til kommentar
knutroe Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Kan nok være pga varmen at kortet setter ned hastigheten bittelitt i noen øyeblikk for å minske varmeutviklingen. Muligens derfor det lagger litt noen ganger. Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Ja, høres logisk ut. Og Zalman VF700 er bra? Men jeg lurer på om denne kjøleren sitter under kortet, eller om den stikker litt utenfor kortet? Siden jeg har Asus A8N SLI Deluxe hk. Og Zalman sin passive ribbe på chipsett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå