Gå til innhold

prosjekt "Modulbasert Server" | Update: 16.01

Anbefalte innlegg

I kveld blir det sansynligvis en update =) Har vært litt problemer med penger (eller faktisk fraværet av penger) i det siste :p Men nå har jeg litt på kontoen, og ny plexi fra netshop har bl. a. kommet hit jeg bor! Det som nå står for tur er Vegger til hovedmodulen! Og da i førsteomgang de 2 på siden.

Ellers så vil jeg bestiile "påknapp" i dag! Har egentlig ikke kommet noen vei der enda. lagde tråden "Spørsmål om brytere" der jeg fikk litt tips, men ble egentlig ikke noe sikrere i valget på bryter, da.. :)

Det eneste som er negativt med å skulle begynne å fikse på modulen nå er at jeg må skru av serveren som bl.a. har alle musikkfilene mine.. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå. Skjer det noe for tiden da? På 3 dager burde du ha klart å få tak i råvarer og bygge sakene i sammen ikke sant :D

Kommer du til å gå for bulgin brytere eller hva er planen på det området?

Savner en update nå.

Hvis du savner musikk, så får du spandere på deg en brenne-cd :p

Endret av kpolberg
Lenke til kommentar

Kan komme med en liten "ikke bilde update" nå. Skulle egentlig kommet med en "å så bra" update i dag, for jeg har kuttet til 2 sidevegger, festet med epoxy, Flyttet om litt på disken osv, men det skjedde ikke!

1 av de 2 plexisidene datt av. Epoxy holdt tydeligvis ikke. Den fine lille sorte runde idekabelen som gikk så fint fra hd'en til ideporten på hovedkortet ble 0,5cm for liten når jeg nå skiftet om plasseringen på disken. Så jeg fjernet gummilaget som gjorde at kabelen var rund, og kuttet bort de 2 kappene som er ved hver kontakt. resultat: En kabel som er stygg, som fortsatt mangler 0,3cm :( Så nå er det en stygg gul flatkabel som er inne i modulen.

Trist update egentlig. Så resultatet er vel det at jeg må finne noe som er enda bedre å feste ting med enn epoxy, og at jeg må kjøpe en 20cm rund idekabel (helst sort).

Har heller ikke klart å bestemme meg for bryter heller. Frister litt med den blå Bulginbryteren, men er ikke sikker på om jeg i det heletatt skal kjøre et "fargetheme" i pcen, og da er det kjedelig med en blå knapp.Lys i mørket: jeg er ganske sikker på at jeg har en gammel død pc hjemme jeg kan stjele den jumpertingen som kortsluttes for å starte pcen med tilhørende kabel. En annen ting som kanskje skjer i løpet av vinterferien min nå er at jeg kanskje bestiller ram. 1gb ville ikke vært å forrakte :p Har også begynt å fundere på en annen ting. Hva med Wlan innebygget i hovedmodulen? Trenger ikke bli så vanskelig det!

Mulig jeg tar et bilde eller to i morgen (dag), men jeg tviler på at dere vil få serlig mye glede ut av de. Jaja, nå drar jeg hjem fra internatskolen jeg går på i morgen, og kommer ikke tilbake før om litt over en uke. Modulen blir med meg hjem for å bli brukt som filmpc hjemme, men alt verktøyet mitt blir her, så det vil bli dårlig med eventuelle updates da ;)

Lenke til kommentar

Ahh, elsker natteraglerne, men tilbake on-topic, det med epoxy kunne jeg forsåvidt fortalt deg :) Hvis du i det hele tatt skal håpe på at epoxyen skal feste må du blande inn MASSE filler. Bedre løsning er superlim faktisk. Hvis du i tillegg maskerer rundt området du skal lime, kan du pusse litt på akkurat det området slik at det fester enda bedre. Så superlim er trikset mitt, det du må tenke på er at superlim har en tendens til å legge igjen slike damp merker, så det kan være lurt å maskere området rundt der du limer.

IDE kabelen kan du vel faktisk fikse selv, hcs-electronics selger disse flatkabelkontaktene hvis jeg ikke tar helt feil, kan være det ikke står på sidene, men jeg mener å huske at han har. Da kan du lage dine egne med akkurat riktig lengde, pluss du vil ha muligheten til å tre på krympestrømpe/sleeving o.l.

WLAN er absolutt ikke dumt, hvordan har du tenkt å koble dette til VIA kortet? Har vært borti noen av disse PCI splitterene til VIA, og det var i hvertfall ikke noe å hoppe i taket for :)

Hmm, i og med at jeg fortsatt er oppe (sliter litt med tinitus for tiden) kanskje jeg skulle lagt opp bildene på mitt eget lille prosjekt.

Lenke til kommentar
Bedre løsning er superlim faktisk. Hvis du i tillegg maskerer rundt området du skal lime, kan du pusse litt på akkurat det området slik at det fester enda bedre. Så superlim er trikset mitt, det du må tenke på er at superlim har en tendens til å legge igjen slike damp merker, så det kan være lurt å maskere området rundt der du limer.

maskere med vanlig maskeringsteip altså? For jeg må finne noe som er sterkere en Epoxy uten filler, og hvis superlim er den tingen, så tester jeg det når jeg kommer tilbake til skolen igjen!

IDE kabelen kan du vel faktisk fikse selv, hcs-electronics selger disse flatkabelkontaktene hvis jeg ikke tar helt feil, kan være det ikke står på sidene, men jeg mener å huske at han har. Da kan du lage dine egne med akkurat riktig lengde, pluss du vil ha muligheten til å tre på krympestrømpe/sleeving o.l.

Jeg tror kanskje jeg dropper å ta en DIY på idekablene mtp. at det er 40 ledere :p Jeg tror en vanlig 20cm rund sort ville gjort seg bra egentlig. Så var det bare å finne det i en norsk webshop da! ^^

WLAN er absolutt ikke dumt, hvordan har du tenkt å koble dette til VIA kortet? Har vært borti noen av disse PCI splitterene til VIA, og det var i hvertfall ikke noe å hoppe i taket for :)

Det blir hvertfall ikke en PCIriser med 2 uttak ;) Det jeg egentlig tenkte på var å koble til en USBbasert Wlan antenne på den interne USBkontakten. Må bare finne en guide på hvordan man skal få den 9pins kontakten over på en vanlig USBplugg (jeg vet at jeg kan ta ut 2 porter derifra forresten ;) ) Må finne litt mer info om det først. Men dette er en nedprioritert ting, da! Må prioritere å få vegger og bryter på plass først =)

Hmm, i og med at jeg fortsatt er oppe (sliter litt med tinitus for tiden) kanskje jeg skulle lagt opp bildene på mitt eget lille prosjekt.

5657060[/snapback]

Ja, nye bilder! :D Leit å høre det med tinitusen, god bedring! Og takk for et flott innlegg med flere tips som jeg virkelig trengte!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...