Gå til innhold

Nedlasting av tv-serier.(Lost)

Laster du ned Lost?  

509 stemmer

1. 1. Laster du ned Lost?

• Ja
      302
    • Nei, ser serien på TVNorge
      102
    • Nei, ser serien på annen kanal enn TVNorge
      6
    • Både laster ned og ser den på TVNorge
      84
    • Laster ikke ned, men får episodene av en annen som laster ned
      15

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg følger med på Lost på TVN. Synes det er koslig med en episode i uken. Da har man hele tiden noe å se frem til :)

Jeg laster ned. Selv om jeg liker bedre å se alt på engang, fordi jeg ser 4-5 andre serier og etterhvert glemmer ut mye av LOST ved å bare se det én gang i uken. Så ser jo jeg også en episode i uken. Jeg ligger bare 2-3 (?) episoder forran deg. Når du ser hver Onsdagskveld, så ser jeg hver Torsdagskveld.

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke på Lost. Men det er bare tull at TVN taper seere på at folk laster ned. Det har til og med TV Norge innsett.

http://piratgruppen.net/2005/10/31/blaser-...olk-laster-ned/

5205025[/snapback]

Jeg må si meg uenig med deg. Argumentene til kvinnen i TVNorge virker ganske finurlig. I skrivende stund er det 56 personer av 94 som TVNorge mister som seere her inne (ca 60%). Nå er det ikke gitt at samtlige av de 56 personene ville sett på Lost på TVNorge om de ikke hadde mulighet til å laste ned, men en god del av dem ville nok det. Denne "oppmerksomheten" dette skaper kan jeg ikke se erstatter de menneskene som TVNorge mister.

Videre er det her inne stort sett unge menn med tilgang til internett og kunnskap om hvordan man laster ned. Stort sett har ikke den norske befolkning denne kombinasjonen, men det blir en større og større andel mennesker som lærer seg dette.

Jeg vil påstå at innen ikke alt for mange år så vil det bli umulig for TV kanaler å vise slike serier fra USA med så mange seere man har idag. Jeg vil tro (og håpe) at utviklingen medfører at man kan laste ned slike tv serier lovlig direkte fra produsenten (i dette tilfellet ABC), mot betaling. Teknologien er nok da blitt så brukervennlig at dette blir mer aktuelt for de fleste og taperene blir nasjonale tv kanaler som kun sitter igjen med egenprodusert materiale, mens stor selskapene i USA med ett har hele verden som marked og ikke bare USA.

Personlig laster jeg ned, det er bedre kvalitet, man slipper reklame, man slipper undertekst, jeg kan se den når det passer meg og jeg kan gå på do midt under episoden og bare sette pause. Jeg ser helt klart på dette som fremtiden og ville gledelig betale til ABC for å laste ned om tilbudet var der.

Lenke til kommentar
Men tenk på en ting Dotten. Selv om mange laster ned, kan det jo fortsatt være andre personer i husholdningen som ser på TVN.

5205403[/snapback]

Ja dette er riktig, men det vil uansett ikke forhindre et frafall. Og det er antall seere som avgjør hvor mye annonsørene betaler for reklame som igjen tilsier hvor mye TVNorge har i kapital til å kjøpe inn slike serier.

Lenke til kommentar

Laster ned alle episodene jeg ser. Har enda ikke begynt på Sesong 2 enda, selv om jeg har alle de åtte nåværende episodene fra denne sesongen. Liker å vente til jeg har mange episoder, så ser jeg dem rett etter hverandre. :)

Jeg synes ikke det er noe galt i å laste ned dem, i allefall ikke for mitt vedkommende. Jeg skal snart kjøpe Lost Sesong 1 på DVD (etter hvert som den blir litt billigere), og skal gjøre det samme med Sesong 2.

Lenke til kommentar

Laster ned, fordi jeg synes det er mye mer praktisk.

Ser alltid på favorittseriene mine i helgene/feriene, og synes det er flott å kunne kjøpe seg snacks osv. å sette seg ned for å kose seg med en episode med lost - dette kunne jeg ikke tenkt meg å gjøre midt i uka. Dessuten er det kjedelig med reklamepauser, og det faktum at man ligger langt på etterskudd av episodene i USA. Noen serier er det jo heller ingen mulighet for å få sett hvis man ikke bor i USA, så da blir jeg jo nødt til å laste de ned. Hvem gidder vel å vente og se om de begynner å vise den og den serien på f.eks. TV3 neste år?

Lenke til kommentar

Mange her har nevnt at de laster ned for de vil se episodene når de vil, og dette tror jeg er et godt argument.

Har sjelden tid å se lost de dagene det går, pga. skolearbeid eller andre aktiviteter jeg er med på, så det å kunne se den når jeg har tid er veldig greit.

Enig i det Dotten sier, og tror det er mye fornuft i det. Folk vil etterhvert styre ting selv, og vil ha mulighet til å se ting når de ønsker, og da er det klart at mye må, og vil forandre seg innenfor dette området.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Tenk hvis TvNorge hadde lagt ut lost på en slags nettv med like god kvalitet som på det man kan laste ned og at det var reklame.. Da hadde det jo ikke vært noe problem rundt nedlasting av LOST i det hele tatt hvis folk benyttet seg av den tjenesten...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...