Gå til innhold

DC Hub til Linux

Wappi

Anbefalte innlegg

Jeg skal sette opp en liten DC Hub for mine kamerater og for LAN. Jeg brukte før YnHub i Windows. Men siden jeg har gått over til Linux Fedora core 4 på serveren trenger jeg et hubprogram til å gjøre dette i Linux. Fint om noen tok seg tid til å komme opp med et program og litt om hvordan det skal installeres!

Endret av Wappi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La den inn i går, så dette er det jeg har funnet ut.

config filen ligger i /root/.opendchub

Dette går ut ifra at du sitter på samme maskin eller SSH'er seg inn der.

For å koble til serveren via telnet. 53693 er porten Open dc hub er spesifisert med fra starten, dette kan endres i config filen.

telnet 127.0.0.1 53696

Så skriver du inn adminpasset som er spesifisert i configfilen.

$adminpass <passordet>|

For å legge til deg selv som ADMIN/OP

Brukernavn og passord er selvfoklarende.

Stilling er

2. Admin/OP

1. OP

0. Vanlig registrert bruker

$addreguser <brukernavn> <passord> <stilling>|

Håper det hjalp, hvis det er noen feil si ifra jeg har som sagt bare brukt den en dag.

Personlig har jeg bare fått den til å funke internt på netverket ikke når jeg prøver å nå den fra internet, det er forøvrig sånn med Apache og SSH. Ja, jeg har åpnet porter i routeren.

Edit: La til litt mer tekst, ikke noe nevneverdig.

Endret av vi er lost
Lenke til kommentar

Jeg vil bare nevne at hvis du ikke er redd for å kompilere litt C++ kode under Linux så kan du laste ned en en annen hub programvare som heter DCH++ (dchpp). Denne er laget av de samme folka som lager DC++ klienten.

Hjemmeside for DCH++

http://dchpp.digitalbrains.com/

Jeg har selv kompilert DCH++ under Fedora Core 3 (jeg bruker nå Ubuntu Linux) og kjørte den en stund. Det må nevnes at DCH++ ikke har noe GUI. Du starter den som en tjeneste eng.: service) på din Linux server og konfigurerer den ved hjelp av et sett med XML filer som du må redigere med GEDIT, NANO eller VIM.

DCH++ bruker også plug-ins som er skrevet i C++ men det følger med mange gode plug-ins som du kan laste ned via SVN (bl.a en LUA plug-in som lar deg skripte ting med LUA, men merk: ikke helt samme syntax som LUA i PtokaX).

DCH++ bruker autoconf, så det skal ikke være altfor vanskelig å builde på din maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...