Wappi Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 (endret) Jeg skal sette opp en liten DC Hub for mine kamerater og for LAN. Jeg brukte før YnHub i Windows. Men siden jeg har gått over til Linux Fedora core 4 på serveren trenger jeg et hubprogram til å gjøre dette i Linux. Fint om noen tok seg tid til å komme opp med et program og litt om hvordan det skal installeres! Endret 24. november 2005 av Wappi Lenke til kommentar
Wappi Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 Ja jeg har prøvd det men får det ikke til noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
all right Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 (endret) Ja nå har jeg fått til og starte DC hubben. Men hubben heter bare Open DC Hub. Noen som kan fortelle meg hvordan jeg configurer hubben skifte navn og slikt? Endret 26. november 2005 av all right Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Open DC Hub, har jeg desverre ikke vært borti, men hvis du vil ha en stabil og bra dc hub. Vil jeg anbefale deg og kjøre Verlihub, skal visstnok være den kjappeste, og beste. Den bruker lite resurser. Lenke til kommentar
vi er lost Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 (endret) La den inn i går, så dette er det jeg har funnet ut. config filen ligger i /root/.opendchub Dette går ut ifra at du sitter på samme maskin eller SSH'er seg inn der. For å koble til serveren via telnet. 53693 er porten Open dc hub er spesifisert med fra starten, dette kan endres i config filen. telnet 127.0.0.1 53696 Så skriver du inn adminpasset som er spesifisert i configfilen. $adminpass <passordet>| For å legge til deg selv som ADMIN/OP Brukernavn og passord er selvfoklarende. Stilling er 2. Admin/OP 1. OP 0. Vanlig registrert bruker $addreguser <brukernavn> <passord> <stilling>| Håper det hjalp, hvis det er noen feil si ifra jeg har som sagt bare brukt den en dag. Personlig har jeg bare fått den til å funke internt på netverket ikke når jeg prøver å nå den fra internet, det er forøvrig sånn med Apache og SSH. Ja, jeg har åpnet porter i routeren. Edit: La til litt mer tekst, ikke noe nevneverdig. Endret 27. november 2005 av vi er lost Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Har du husket og åpne for portene i filteret og? Dette gjelder i hvertfall for NGT at man må åpne for porter under 1024 i filteret. Lenke til kommentar
vi er lost Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 jeg kjører serveren på en port over 1024 ettersom open dc hub må kjøre som root hvis porten er under 1024. Jeg har også kjørt to portscannonger fra to forskjellige sider og de viste at porten var åpen. Lenke til kommentar
saivert Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Jeg vil bare nevne at hvis du ikke er redd for å kompilere litt C++ kode under Linux så kan du laste ned en en annen hub programvare som heter DCH++ (dchpp). Denne er laget av de samme folka som lager DC++ klienten. Hjemmeside for DCH++ http://dchpp.digitalbrains.com/ Jeg har selv kompilert DCH++ under Fedora Core 3 (jeg bruker nå Ubuntu Linux) og kjørte den en stund. Det må nevnes at DCH++ ikke har noe GUI. Du starter den som en tjeneste eng.: service) på din Linux server og konfigurerer den ved hjelp av et sett med XML filer som du må redigere med GEDIT, NANO eller VIM. DCH++ bruker også plug-ins som er skrevet i C++ men det følger med mange gode plug-ins som du kan laste ned via SVN (bl.a en LUA plug-in som lar deg skripte ting med LUA, men merk: ikke helt samme syntax som LUA i PtokaX). DCH++ bruker autoconf, så det skal ikke være altfor vanskelig å builde på din maskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå