tore_v1 Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Jeg trenger et godt viftestyringsprogram som lar meg stoppe vifter så lenge en sensor ikke går over en viss temperaturgrense.. Jeg har lastet ned og prøvd speedfan, men jeg sliter med å få til en viftestyringsfunksjon.. Den er fin som et monitorprogram, men ikke styring.. Jeg vil gjerne stoppe to av viftene som jeg rett og slett ikke trenger, så lenge jeg ikke spiller.. Tusen takk for alle forslag! Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 er viftene koblet til HK med 3pins ledninger eller er det 4pins molex kontakter som går direkte til CPU? om det er sistnevnte, så har du ingen mulighet å stoppe viftene via software, då må du bruke en fysisk viftestyring. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 Det er tre-pins, koblet til hk, så software holder fint Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 *Bump* Finnes det ikke noe program som sier at jeg stoppe viftene mellom 0-50 grader, ha 700rpm mellom 50-65grader etc? Lenke til kommentar
Froskens Far Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Langt fra alle hovedkort lar deg regulere spenninga på 3-pinskontaktene. Hvis ikke speedfan greier det tipper jeg at det ikke går. Du får vurdere en mcubed t-balancer eller liknende. Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 SpeedFan kan du styre vifter med.... Link Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 Jeg har et Abit AN8 Ultra, jeg kan regulere alle viftene fra 12-8V (12-6 volt på et par av dem), så det er ikke det som er bøygen. Poenget mitt er at jeg vil ha mer direkte kontroll uten å kjøpe inn en rheobus e.l. Har tenkt på en mCubed, men de koster en del, men de er geniale ift styring. Jeg har knotet rundt med Speedfan, men finner ikke ut hvordan jeg justerer hastigheten direkte.. Noen tips der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå