Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

forsterker : Jalla merke?


nexus329

Anbefalte innlegg

har tengt å handle meg 2 x forsterkere frå eit ukjendt og veldig billig merke kalt soundmagnus

forsterker til sub: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313675&cks=PRL

2x Cadence wild beast 12-4 1400w, 700rms blir brukt til denne

Forsterkar til 6x9: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308890&cks=PRL

2 x jbl 150W rms 6x9.

 

noen som har hørt noe om desse forsterkarane? etter å ha sett på omtalen på komplett til 1500 w forsterkaren: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308894&cks=PRL , så blei eg ganske overbevist om at dette vil være eit godt kjøp.. hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neineinei! Her må jeg få lov til å bruke ordet "drit", for det er akkurat det det er! Skal du drive 6x9 og en subwoofer så anbefaler jeg å kjøpe en stk 4-kanals forsterker. Denne (nederste) Dynabel forsterkeren kan jeg godt anbefale, dette er en forsterker med såkalt MOSFET utgangstransistorer, som gir mindre støy siden signalet slipper å gå gjennom PN-overganger. Dette er kanskje litt avansert, men du hører forskjellen på MOSFET og non-MOSFET forsterkere.

 

Ellers så fraråder jeg deg å montere 6x9 høyttalere i hattehylla. Kjøp et komponentsett med separat mellomtone-element og diskant. Mellomtonen monteres fremme i dørene eller kickpanelet. Diskantene kan du ha på dashbordet.

 

Denne forsterkeren bør du også vurdere!

 

Husk tykke kabler!

 

- Hvilke elementer skal du drive? Merke?

- Hvilken bil har du?

Endret av Jtand
Lenke til kommentar

ved å kalle forsterkarane eg henviste til "dritt" gjor at eg mista troverdigheten til deg tidligt i posten. Men så vidare i posten anbefala å kjøpa ein 4 kanals forsterkar så skal drive både 6x9 og sub, med 6x9 på 150rms å sub på 700rms virker lite gjennomtengt. i dette tilfellet sier det seg sjølv at du må ha 2 forskjellige forsterkere. håper du har betre grunnlag for å kalla forsterkarane dritt neste gong du poster så eg kansje kan få litt hjelp av det.

 

Bil mazda 323 F 98 mod

Endret av nexus329
Lenke til kommentar
Men så vidare i posten anbefala å kjøpa ein 4 kanals forsterkar så skal drive både 6x9 og sub, med 6x9 på 150rms å sub på 700rms virker lite gjennomtengt.

5203801[/snapback]

 

Hvorfor oppgir du de wattene på høyttalerne? Watt lite å si med valg av forsterker. Kan du si hvilket merke og modell du har på høyttalerne? Jeg må vite følsomheten!

 

 

Her kan en 5 kanaler være et greit alternativ. Eller 2 stk Dynabel BF2502.

 

 

Ta de omtalene på komplett med en stor pose salt. Som oftest er det intetvitende fjortiser som har skrevet det. Nå har jo ikke de fleste fjortiser bil og bilforsterkere men..

Endret av Jtand
Lenke til kommentar

SoundMagnus ble også kalt Soundanus av en som har og bruker det selv.... :D er ikke helt sikker om den er verd sin pris og egner seg ikke til noe annet enn noe dårlig bass men høy spilling uten kontrol og presisjon -men den er som sagt rimelig, selv synes jeg man kan kjøpe bedre i det brukte markedet som spiller mye bedre enn den, det samme gjelder amp til frontsettet. Jeg mener at epifant hadde en annen adresse der man fikk den samme ampen noe billigere og.

 

Jeg lurte på et par ting jtand: er du sikker på at utgangs transistorene på de Dynabel ampene er Mosfet transistorer? jeg trodde at bare switch transistorene var det -siden det er det normale- Hadde Mosfet utganger var så overlegen og avgjørende for lyden så hadde de fleste forsterkere blitt byggd med Mosfet... ;) alfa/omega er kretsløsningen...

 

Ellers anbefaler på det varmeste å ha separate forsterkere siden det gir deg flere koblings/oppgraderings muligheter. Slik kan du heller kjøpe kvalitet etterhvert. Begyn med frontsettet og supler med subb -eventuelt 6x9" i hatehyllen, men husk å fjerne/koble ut diskanten/mellomtonen så den ikke ruter til lydbilde foran. 6x9 elementner er den enkleste måtte å få bass i bilen uten noe særlig inngrepp/jobb og om du ikke har 10 tommeltotter så kan du montere disse foran i dørene seinere og bruke de som mellombasser -6" eller 8" kan også brukes og blir "generelt" et bedre valg. Ved å montere elementer i dørene må du regne med å måtte dempe dørene med dempings matter for å få et bra resultat. :thumbup:

 

sats på å kjøpe få men bra komponenter og bygg ut etterhvert, ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...