Whalecore Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 (endret) Jeg går ut 10. klasse til sommer, og går ut i fra at jeg kommer inn på Medie og Kommunikasjon. Jeg får studiekompetanse. Etter Media ville jeg helst søke på Idefagskolen i Tønsberg, men jeg tror ikke jeg får lov å gå på en så dyr skole (Priser). Argumentet til foreldrene mine er at det finnes så mange gratis gode høyskoler og universitet at det ikke er vits å bruke så mye penger, det er jeg jo egentlig enig i. De som går og har gått på Idefagskolen sier at det er 100% verdt pengene, det tviler jeg ikke et sekund på, men det kommer an på om jeg får råd. Nå lurer jeg på om det finnes en annen, og billigere måte å utdanne seg innen 3D design på. Noen som har erfaringer? Selvsagt kan det hende at jeg ombestemmer meg, og kanskje blir så interessert i Medie faget at jeg vil videre der. Men det å jobbe med 3D syns jeg er ekstremt gøy og det hadde vært digg å jobbe med det. Ja, jeg ser kanskje litt langt frem i tid, men det er fint å ha planene klare for fremtiden. Takk for svar Edit: Legger til noe. Endret 24. november 2005 av xantir` Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Rådgiveren på skolen skal vell ha full kontroll på all dette? Vis ikke kan du jo sende mail til noen rådgivere på din nye medie og komunikasjons skole. Disse vil kanksje ha enda mer info igjen Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Nå skal det også nevnes at dog Idefagskolen er registrert i Lånekassa, så får du ikke studiepoeng derfra. Og sabla dyrt er det og. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Nå ville jeg vel heller begynt med å lære meg noen 3D programmer på fritiden sammtidig som du tar vidergående. F.eks Maya har en gratis versjon som du kan bruke. Du kan også skaffe deg det programmet eventuelt andre gratis eller studentversjoner av 3D programmer. Jeg tror også det er lurt å finne websider der en kan vise hva en har gjort og få tilbakemeldinger og tips om hva en kan gjøre som kan få det til å bli bedre. En mulighet som vil gi deg en god del 3D er siv.ing utdanningen i Narvik i Data. Den er mer rettet mot 3D & animasjon enn noen tilsvarende siv ing utdannelse i Norge så vidt jeg vet. Eneste problemmet med den er at du må bli ferdig med vidergående & Ingeniøren før du kan starte på den. Dessuten er jeg ikke sikker på om det er det du er ute etter. Den krever dessuten en god del mattekunnskpaper når en programmerer i 3D. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 på SMCars, er det veldig greit å legge vise hva du driver å lager, så får du utrolig god hjelp. Du kan spøre om hva du vil der angående 3D modelling. Har fått utrolig mye hjelp fra den plassen selv! Er faktisk det forumet som har fått meg til å digge å mekke ting i 3D. Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 (endret) Takker for konstruktive svar! Rådgiveren på skolen hjelper oss først og fremst til å komme inn på Vidergående skole, men jeg går ut i fra at rådgiveren på Media kan gi meg litt mer hjelp videre. Jeg glemte å nevne det, men jeg har holdt på ganske mye i 3D program som Maya, og sett litt rundt på Storedyret forumet og fått litt hjelp. Og dette kommer jeg til å fortsette med. Akuratt nå holder jeg på med en Protoss Zealot fra Starcraft som skal leveres inn som Kunst og Handverk halvt års prosjekt. pertm, jeg tror ikke jeg hadde holdt ut allmenn + ekstra fysikk og mattematikk (må man ikke ha det for å komme inn på siv.ing?), så siv.ing linje er ikke en mulighet (sånn som det er nå ihvertfall). Ok Stealth-, skal sjekke ut. Man har jo også Storedyret.com, mange dyktige folk der. Edit: Noen spørsmål: Kan jeg bli 3D designer (få meg fast jobb innen 3D) uten å studere det? Eller må jeg gå på skole? Er det noen her på forumet som jobber med det? Endret 28. november 2005 av xantir` Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå