Gå til innhold

Hvordan åpne en bærbar maskin?

kaffigalen

Anbefalte innlegg

Hjelp meg litt.

Fikk en bærbar som eg må ordne litt oppi. Bla. må viften til cpuèn byttes.

Må åpne den men har hørt av andre at man må vete hvilke

skruver som skall tas.

Har en Fujitsu Siemens Amilo D6820.

Maskinen er ikke min så derfør spør eg.

Har ingen problemer å skru på stationer pc men bærbar har eg aldrig vore borti.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Måtte lodde ny kontakt på hovedkortet for strømmen på brutter sin bærbare en gang, fytti grisen så mye skruer og dilldall.Når jeg trodde jeg hadde løsnet alle skruer som var, så var det i hvertfall dobbelt så mange igjen før jeg fikk den fra hverandre.Alt gikk bra, men det blei mye kløing i hodet og lett forargelse underveis :) De som driver med dette daglig synes sikkert det er en smal sak, men for en som aldri har satt sine bein i en bærbar maskin før så var det som sagt litt fikling.

Lenke til kommentar
Hjelp meg litt.

Fikk en bærbar som eg må ordne litt oppi. Bla. må viften til cpuèn byttes.

Må åpne den men har hørt av andre at man må vete hvilke

skruver som skall tas.

Har en Fujitsu Siemens Amilo D6820.

Maskinen er ikke min så derfør spør eg.

Har ingen problemer å skru på stationer pc men bærbar har eg aldrig vore borti.

5201851[/snapback]

Det lureste kan være å få tak i en service-manual til produktet det er snakk om.

Skal se om jeg kan finne noe til deg.

Lenke til kommentar

Bærbare er ekkle den første gangen, men er greie å ha med å gjøre etter det.

Det første jeg bruker å gjøre er å koble ut alt av drev og ting som kan fjernes uten å dele den (HDD, batteri, minne, WLAN-kort, optisk drev ol.)

Så tar jeg av det dekslet som ligger over tastaturet, ("mellom" tastaturet og skjermen), skrur/klipser ut tastaturet, skrur av skjermen (pass på ledningene)

Først nå tar jeg alle skruene på undersiden, blir den ikke delt med litt lirking da, så tar jeg de skruene som er på den andre siden også.

Så er det stort sett å gjøre det man først tenkte å gjøre...

Men husk, ofte så er det luker for å bytte de fleste komponentene, så ikke demonter den om det er mulig å bytte f.eks. CPU/kjøler med å åpne en liten luke ;)

Iallefall på mange Acer modeller som jeg skrur på (ikke at det er SÅ mange da...), så er det en luke som sitter over CPU/kjøler, så der er det bare å åpne den og løsne på 3 skruer, så er det ute :)

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar

Eneste å være obs på, utenom lenke ol. er å huske på hvor skruene skal, og aller viktigs, alle kablene, å montere de, litt kjipt å sitte igjen med 2 skruer og en laptop uten lyd/WLAN etc....

Ellers er det ikke noe værre å skru bærbar enn stasjonær..

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...