Gå til innhold

Vunnet ulovlig auksjon på Ebay

Anbefalte innlegg

Hei,

Sitter med en sak med Ebay her som kan koste meg penger.

Jeg mottok nettopp en epost fra Ebay om at den selgeren jeg har vunnet en auksjon hos, er blitt slettet og utestengt grunnet ulovligheter. Det er snakk om en DVDr, som jeg også var klar over at ikke var helt lovlig.

Selgeren hadde over 1000 stk til salgs, og hadde allerede solgt unna godt over 50 stk før jeg la inn bud, og nå kommer denne Eposten en uke senere.

Pengene er betalt via Pay Pal, og jeg lurer på hva som er korrekt handlemåte fremover. Vente på produktet, satse på at selger fikk sendt ut, eller anta at selger ikke vil sende produktet og forsøke å få pengene tilbake fra Pay Pal.

Jeg vet at denne auksjonen var ulovlig, og jeg bryr meg egentlig ikke om å tape £12 på min egen dumhet. Jeg trenger heller ikke å få svar som bekrefter dette :)

Vente og håpe, eller starte en klageprossess hos Pay Pal ?

Endret av Ulkesh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Jeg tror jeg ikke ville startet en sak mot eBay.

For håpe det kommer en rekke sympatierklæringer i andre innlegg, for det er vel det du egentlig ber om? :!:

Lenke til kommentar

Paypal eies av Ebay ja..Det er jo grunnen til all hypen av Paypal på ebay.. Ebay har jo et helt enorm overskudd på Paypal.. Kontakt selgerene å se hva han svarer..har du ikke varen i løpet av 3 uker så må du anmelde det til Paypal før det har gått 6 uker..Da bør du ha muligheter for å få pengene dine tilbake..

Lenke til kommentar

Klag til PayPal via deres nettside. Vis til at brukeren har blitt utestengt fra EBay pga ulovlig auksjon og at du har blitt offer for dette. Verdt et forsøk. Se PayPal eller Ebay sine sider for fremgangsmåte.

Jeg driter i om du visste at det var ulovlig, og er ikke tilhenger av sure oppstøt eller moraliserende formaninger :)

Start en klage på PayPal / Ebay og spill naiv. Mulig du får både DVDer og pengene tilbake. Ebay har jo "bevist" at selgeren har opptrådt i strid med loven, dermed er mye av arbeidet med klageprosessen gjort.

Endret av cybirg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...