ostenxx Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 (endret) Hei! Etter å sittet og lest ved skrivebordet med den stasjonære stående på, skjedde det noe rart. I det jeg fyrte løs Elton John, gikk det et par sekunder og skjermen ble svart. En rar lyd kom fra høytalerne, men maskinen stod fremdeles på (vifter gikk rundt). Som reaksjon på dette skrudde jeg av maskinen, ventet en liten stund og slo den på igjen. Det viser seg nå at maskinen ikke vil starte opp skikkelig. Den starter jo opp ved at vifter og lys skrur seg på, men hardiskene booter ikke og jeg får forstsatt ikke skjermbilde. Jeg har prøvd følgende løsninger: - fjernet skjermkortet og prøvd et annet - tatt ut alle minnemodulene, og prøv en av gangen - tatt ut hardiskene og floppyen -resetta cmos ved å bruke pinnen samt batteriet -sjekka at skjermen er ok- både analog og digital tilkobling Uansett hvordan jeg kombinerer punktene over skjer det ikke noe forandring. Jeg får ikke skjermbilde, og maskinen booter ikke. Bios kommer heller ikke opp. Sånn jeg ser det må maskinen gått av dage. Skal uansett kjøpe nytt utstyr etter jul, men kunne gjerne tenkt meg å funnet årsaken. Jeg har ikke fiklet inne i maskinen i det siste. Eneste jeg har forandret på de siste månedene er viftetilkoblingene. Jeg valgte å koble cpu-vifta til en viftekontroller. Har sjekket temperaturene flere ganger, og de har holdt seg på 45-55 grader for CPU og 25-30 grader for kabinettet. Det må nevnes at jeg har en del tilleggskort i form av pci-kort, men jeg tviler sterkt på at disse er problemet. Hva tror dere? Mvh. Øystein PS: Maskinvaren står i personinfo. Endret 24. november 2005 av ostenXX Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Vel, overklokking innebærer alltid en risiko. Kan det være et lynnedslag som har forårsaket det? Lukter det svidt inne i pcen? Noen sprengde kondensatorer? Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 Vel, overklokking innebærer alltid en risiko. Kan det være et lynnedslag som har forårsaket det? Lukter det svidt inne i pcen? Noen sprengde kondensatorer? 5201996[/snapback] Nope. Ser ikke ut til at noe av dette har skjedd. Men ut fra oppførselen til maskinen nå, kan jeg ikke skjønne annet enn at det er hovedkortet som har gått av dage. Mvh. Øystein Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Har du mulighet til å teste med annen prosessor eller annen strømforsyning? Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 Vel, overklokking innebærer alltid en risiko. Kan det være et lynnedslag som har forårsaket det? Lukter det svidt inne i pcen? Noen sprengde kondensatorer? 5201996[/snapback] Nope. Ser ikke ut til at noe av dette har skjedd. Men ut fra oppførselen til maskinen nå, kan jeg ikke skjønne annet enn at det er hovedkortet som har gått av dage. Mvh. Øystein 5202082[/snapback] Skal prøve å få gjort det. Øystein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå