Gå til innhold

7800gtx og ViVo

Winged Monkey

Anbefalte innlegg

Etter å ha stanget hodet mot veggen i flerfoldige timer nå, er jeg like ved å røske ut 7800gtx kortet fra maskinen og hive det på fjorden. Problemet er at jeg ønsker å overføre en del gamle VHS'er til PC'en via video-in på skjermkortet, men klarer ikke å ta inn signalet fra videospilleren.

Jeg har sjekket at S-video fra videospilleren til TV fungerer fint, så det er ikke noe i veien med utstyret.

Jeg har installert fungerende WDM-drivere (får iallefall ikke opp noen feilmelding i Device Manager.)

Jeg har hittil prøvd Windows Movie Maker, Virtual VCR og VirtualDub, men resultat er alltid det samme: Svart skjerm. Altså, jeg kan starte opptak (capture) men det kommer ikke noe bilde. Jeg har forsikret meg om at programmene er innstilt for PAL-B og S-video.

Skjermkortet er et POV 7800gtx som i teorien skal ha video-in funksjonalitet, men jeg stusser litt på "donglen" som følger med. Den har tilkoblingsmuligheter for komponent, kompositt og s-video, men det blir ikke differensiert mellom inn/ut. Er dette normalt? Skal skjermkortet automatisk skille mellom inngående og utgående signal?

Dersom noen av dere har fått til video-in på et 7800gtx-kort, hadde jeg vært veldig takknemmelig om dere kunne kort fortalt hva dere gjorde for å få til dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...