Winged Monkey Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Etter å ha stanget hodet mot veggen i flerfoldige timer nå, er jeg like ved å røske ut 7800gtx kortet fra maskinen og hive det på fjorden. Problemet er at jeg ønsker å overføre en del gamle VHS'er til PC'en via video-in på skjermkortet, men klarer ikke å ta inn signalet fra videospilleren. Jeg har sjekket at S-video fra videospilleren til TV fungerer fint, så det er ikke noe i veien med utstyret. Jeg har installert fungerende WDM-drivere (får iallefall ikke opp noen feilmelding i Device Manager.) Jeg har hittil prøvd Windows Movie Maker, Virtual VCR og VirtualDub, men resultat er alltid det samme: Svart skjerm. Altså, jeg kan starte opptak (capture) men det kommer ikke noe bilde. Jeg har forsikret meg om at programmene er innstilt for PAL-B og S-video. Skjermkortet er et POV 7800gtx som i teorien skal ha video-in funksjonalitet, men jeg stusser litt på "donglen" som følger med. Den har tilkoblingsmuligheter for komponent, kompositt og s-video, men det blir ikke differensiert mellom inn/ut. Er dette normalt? Skal skjermkortet automatisk skille mellom inngående og utgående signal? Dersom noen av dere har fått til video-in på et 7800gtx-kort, hadde jeg vært veldig takknemmelig om dere kunne kort fortalt hva dere gjorde for å få til dette. Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 (endret) Har du mulighet så prøv nero record. Edit: Finnes bla i den nye Nero 7 premium pakken Endret 24. november 2005 av stinger82 Lenke til kommentar
Winged Monkey Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 Har desverre en eldre versjon av Nero som ikke har Nero Record.. Har du hatt lignende problemer selv og kun fått det til å fungere med Nero? Lenke til kommentar
Winged Monkey Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 Ingen flere tips? Må jeg virkelig gå til innkjøp av et TV-kort når skjermkortet mitt i utgangspunktet har video-in? Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Fungerer greit i VLC med mitt POV 7800gt. Har s-video inngang på "boksen". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå