Forumforumforum Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Har pr. dags dato kablet nettverk, men har planer om å skaffe meg bærbar pc etter jul.. pr dags dato ser nettverkett sånn ut her; modem -> router -> 4 pc'er koblet til der.. men må jeg bytte ut routeren min med en trådløs en for å få trådløst på en bærbar ? eller finnes det noe som jeg kan koblet i routeren så jeg får trådløst også ? håper dere skjønner hva jeg mener... (sry, er HEEEEEEEEELT grønn på nettverk , min absolutt svakeste side ) btw, si ifra om jeg trenger bedre topic, visste ikke hva jeg skulle skrive x] Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Heisann! Vet ikke så mye med nettverk osvosv....Men vi har 2 stasjonære og 1 bærbar, routeren har alt koblet til seg. Det går altså ann å koble til en "antenne" som gjør at du har trådløst nettverk svømmende rundt samt kabler koblet til stasjonære. Vet ikke hvilke som ikke kan ha trådløst nettverk osv, men det går ihvertfall! Lenke til kommentar
holvik Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Det holder å kjøpe ett trådløst aksesspunkt ,men da mister du en lan port + att disse er like dyre som en trådløs router. Mitt forslag blir da att du bytter ut den routeren du har med en trådløs router m/4 portssvitsj. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 (endret) ...Tok et par raske bilder før jeg må komme meg avgårde. Slik er da ruteren vår: ..Som du ser så har vi 2 antenner(kraftige, grunnet at vi har leieboere 2etasjer under som bruker internett) koblet til ruteren. Mange kjente har lignende, så det skal nok være mange rutere der ute som er slik! Endret 24. november 2005 av Man0war Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 ...Tok et par raske bilder før jeg må komme meg avgårde. Slik er da ruteren vår: ..Som du ser så har vi 2 antenner(kraftige, grunnet at vi har leieboere 2etasjer under som bruker internett) koblet til ruteren. Mange kjente har lignende, så det skal nok være mange rutere der ute som er slik! 5201953[/snapback] De fleste routere er ikke sånn. Hadde de vært sånn hadde han sannsynelig vist om det. Jeg vil anbefale deg å kjøpe en Trådløs router, slike behøver ikke å være særlig dyre. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 ok, tenkte på at aksesspunkt ville fungere... Men visste ikke heeelt ;p Tror at det blir best med det utenom routeren, for routeren står i kjelleren,og jeg har allerede en 15 m. opp, og det er oppe i stua jeg har tenkt å ha med meg bærbar... Vil det være forskjell på signalet opp en etasje enn i samme etasje uten dører/vegger i mellom ? Lenke til kommentar
holvik Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Tror at det blir best med det utenom routeren, for routeren står i kjelleren,og jeg har allerede en 15 m. opp, og det er oppe i stua jeg har tenkt å ha med meg bærbar... Vil det være forskjell på signalet opp en etasje enn i samme etasje uten dører/vegger i mellom ? 5203347[/snapback] Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener ,hva er det du har 15 m opp ? Jeg har en Linksys WRT54G stående i kjelleren ,datamaskinen står på loftet, 2 etasjer over routeren. Dette er en stasjoner pc med ett Linksys PCI kort. Har åpen trappeløsning så det er bare en dør mellom routeren og pc'en. Har utmerket signal. Det er mye som påvirker signalet, byggematrialer som betong og flis vil svekke signalene. Trådløse routere kan som oftest brukes som aksesspunkt ved å slå av DHCP og bytte om Wan/Lan port. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Tror at det blir best med det utenom routeren, for routeren står i kjelleren,og jeg har allerede en 15 m. opp, og det er oppe i stua jeg har tenkt å ha med meg bærbar... Vil det være forskjell på signalet opp en etasje enn i samme etasje uten dører/vegger i mellom ? 5203347[/snapback] Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener ,hva er det du har 15 m opp ? 5203597[/snapback] 15m nettverks kabel, kanskje? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Løsning 1) Bytte ut din nåværende ruter med en trådløs en. Løsning 2) Sette inn en trådløs basestasjon hvor som helst i nettverket (akkurat som en vanlig datamaskin), og bruk den sammen med det du allerede har. -Stigma Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 (endret) Jeg kjøpte bare en Linksys WRT54G trådløs ruter og koplet den etter min eksisterende 4P switch/ruter . Satt linksysen til å motta DHCP på dens wan port fra routeren foran . Koster kun 590,- nå. Tok 2 minutter så var laptopen på nett trådøst . Har nå også ekstra 4 lan porter også hvis det skulle trenges. Endret 24. november 2005 av syar2003 Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 er det vansklig å sette opp aksesspunkt om det trengs ? åssen instillinger er det på de osv ?! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå