Gå til innhold

Bestilling fra dangerdenstore.com


Anbefalte innlegg

Hei..

 

Jeg lurer på om jeg skal bestille meg vannkjøling fra dangerdenstore.com

 

Men da er det noe jeg lurer på og håper noen kunne ha hjulpet meg:

 

Det jeg lurer på er hvordan blir det med frakt og toll siden denne butikken ligger i USA?

 

Vil pakka bli sendt til postkontoret eller vil den komme rett hjem på døra?

 

Håper noe vet noe om dette og kunne gitt meg noen svar,, vet ikke om denne posten skal ligge her eller på hjelp til kjøp og salg

 

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei..Så hvor jeg kan trekke ifra 10-12% på varene også legge til 25%? så har jeg hva det kommer på?

 

Eller er jeg helt på jordet?

 

Har tenkt til å handle for rundt 330$ så frakt kommer på ca 70$

 

Hvis noen kunne ha satt opp et regne stykke på hvor mye det kommer til å koste da jeg får det rett hjem på døra hadde vært fint...

 

Takk

Lenke til kommentar

Her har du regnestykke ditt:

400$ (inkl frakt) = 2672 NOK - 12% US VAT = 2351 NOK

Så kommer pakken til Norge og du må legge på 25% mva

Da blir summen 2939 NOK. Blir varen sendt med USPS så må du betale ca 150 NOK for at Posten Norge skal fortolle den for deg. Når UPS, FedEx eller lignende selskap fortoller den så har vel de og et lite admin. gebyr.

 

Så du må vertfall ut medd 2939 NOK.

 

Tror det stemmer :D

Endret av l0hre
Lenke til kommentar

vel, det er vel ikke noen "usa" skatt i prisene...

så regenestykket blir vel.

 

330+70=400$

 

400x6,71=2684Nok

 

2684x1,25=3355 + fortolling(max 100kr?)

 

Sjekk om de kan sende det med lavere verdi, eller som gave med lav verdi... rent moralsk sett er jo dette svindel, men man sparer penger på det :tease:

 

handlet diverse deler fra dem for ca 1år siden... sparte en del..

Lenke til kommentar
Jeg har sendt en forespørsel, de sender ikke med lavere klarert verdi eller som gave. De har gjort dette før, men fikk påpakning fra Fedex om at dette brøt tollreglene i USA.

 

[Pris i USD/1,10 el 1,12] * valutakurs * 1,25 + [frakt*valutakurs] + fortollingsgebyr = Pris i NOK

5215312[/snapback]

 

 

Er du 100% sikker på at du kan trekke fra "us taxes" det er nemmlig ikke nevnt at dette er inkludert i prisen.

Derimot står dette:

Sales Taxes

 

Danger Den LLC. will not apply tax or customs charges.  Each customer shall be solely responsible for all sales taxes, or other taxes, on orders shipped to any other state or Country.

 

uff jeg gidder ikke grave frem kviteringene...

Lenke til kommentar
uff, sjekket kvittering nå. us taxes var inkludert. Møkk å betale 35% mva til sammen.

5217230[/snapback]

 

Nix, us-"tax" er ikke inkludert....

 

I usa betaler de ikke "tax" om de handler fra en annen stat.

dvs bare de som bor i samme stat som Dangerden sjappa må betale "tax"

5218025[/snapback]

 

Da lærte jeg noe nytt og nyttig :)

 

Regnestykket hans er riktig ja, men valutakursen er flytende. Forskjellen vil uansett bli forsvinnende liten.

 

Forenklet fortollingsgebyr for varer under kr 1000,- er kr 80,- over kr 1000,- blir vanlig fortolling som koster kr 170,- hvis jeg ikke tar helt feil.

 

http://www.posten.no/Portal/ProdukterOgTje...analforside.htm

Endret av cybirg
Lenke til kommentar

Nå har jeg nettopp hentet pakken fra Danger Den. De har på en eller annen måte klart å sende en stk gpu-blokk med 3/8" nipler (korrekt) og en stk chipset-blokk med 1/2" nipler. Kjedelig at de kløner sånn, men jeg har sendt en e-post til dem så får vi se hvor god service de gir.

 

Bare frakten koster jo like mye som den chipset-blokken så det spørs om de gidder å betale for returen. Håper de bare sender en ny blokk så fort som mulig.

Lenke til kommentar

Ja, Fedex ringte men siden jeg ikke tok telefonen så la de den igjen på postkontoret. Kunne vel forsøkt å ringe en gang til men greit nok siden postkontoret ligger 40 meter unna.

 

Fikk e-post fra kundeservice hos Danger Den, de vil sende nye nipler så fort som mulig. Fikk svar etter èn time så det var meget bra responstid. Håper de legger ved gjengetape eller noe annet som gjør at det blir tett mellom gjengene på nippelen og blokken. Det er vel gjengetape eller noe slags lim som må brukes der?

Lenke til kommentar

Nei, ikke så voldsomt, men DD har jo alle produktene sine på lager, mens de norske butikken kun har et lite utvalg. Sendingen tar ca 1 uke med billigste frakt fra Fedex. Du finner prisen slik:

 

[Pris i USD * valutakurs* 1,25] + [frakt i USD * valutakurs] + fortolling (70kr for mindre enn 1000 NOK eks. frakt)

 

Frakten for maze4 gpu+NB kom på ca 35 USD. Oi, ser jo at beregningen ligger tidligere i tråden også. Ang. valutakurs så ligger kursen for betaling med Visa-kort nokså nært, typisk et par prosent over.

Endret av cybirg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...