Beo Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Har idag en netgear router, den funker bra, men hvis trafikken blir for stor så går den ned på 20kB/sek Går ut ifra at dette har med prosessoren inni routeren å gjøre. Hvis jeg setter inn min hastighet i f.eks Emule da åpner den så mange porter at den kneler. Ps har Lyse internett. Er det noen tester på dette med høy routing-ytelse noen sted?? Andre som sliter med samme prb? Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Jeg sliter med samme problem på en D-link ruter. Det samme gjelder vel de fleste billig-rutere. Skal man ha noe stabilt må man betale for det. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 tja. min WRT54G taklet ikke mer enn maks 50 mbit trafikk før den knelte. med original FW taklet den 80 mbit. Så det er bedre å kjøre en switch på kablet trafikk og kun en kabel til Trådløse AP/router for WLAN trafikk. Lenke til kommentar
henny Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 (endret) Du kan prøve å slå av spi filtrering, firewall, og alt annet som bruker av prosessoren. Det har hjulpet veldig på alle rutere jeg har vært borti. Alle fikk også mindre latency og ble mindre sirup når jeg slo av disse funksjonene. tomshardware.com anbefales. De har skikkelige tester. Endret 22. desember 2005 av henny Lenke til kommentar
Nobrains Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Er du sikker på at det er ruteren og ikke nettverkskortet ditt. Nettverkskortet mitt kneler på en viss belastning. Siden jeg har flere nettverkskort og flere maskiner fant jeg raskt ut at det var nettverskortene som ikke yter likt. Tror de fleste regner med at et nettverkskort er et nettverkskort, men det er faktisk forskjell. Om den vanlige bruker merker forskjell er vel en annen ting. Det kan godt være ruteren, ikke vet jeg. Jeg bare vet at nettverkskort kan kneble for high load de og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå