nuddi Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Jeg skulle sette opp fin HP Omnibook 900B i dag med en ny harddisk. Jeg satte den i og bios fant den uten problemer. Jeg kjøpte denne disken litt fordi den har innebygget disklås. Denne skal gjøre det umulig for harddisken å fungere i andre maskiner enn min. Problemet va at etter jeg hadde skrudd på låsen, så boota PC, og viste meldingen "A Drive in the system cannot be unlocked"... Nå kan jeg hverken skrive til eller lese disken...den finner den i bios, men til ingen nytte. Noen som har peil på hvordan jeg kan få denne fjerna? Eventuelt et program eller lignende? Mvh nuddi Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Mann investerer penger i en dyr, avansert lås. Så mister han nøkkelen. Spør deretter om det er noen som har en universalnøkkel. Hvor er logikken? Hvis det finnes en universalnøkkel, så er det vel ganske bortkastet å kjøpe låsen? Eller har du kanskje bare kjøpt maskin "på gata"? Lenke til kommentar
nuddi Skrevet 30. august 2002 Forfatter Del Skrevet 30. august 2002 For å svare. Jeg har "nøkkelen", eller passordet, men det hjelper lissom ikke. Det står bare "A Drive in this system cannot be unlocked". Har prøvd uttallige ganger å fjerne driten i BIOS, men uten noen flaks.... Den står i den originale pc'en, og derfor skulle ikke det skape noen problemer.... hele cluet er jo at den skal kun funke i den pc'en den har blitt låst av, ikke at den ikke skal funke i det hele tatt! nuddi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå