Gå til innhold

Lite problem, må ha svar fort. Canon rebel

Anbefalte innlegg

Hei, faren og moren min er på tur til Grand Canaria og de fant noen billige camera.. Først sto de og såg på canon 350 d.. så etterpå kom de frem til at de skulle kjøpe canon rebel. Jeg lurte da altså på om dette var et bra camera siden prisen kom opp i litt under 6000 kr :s jeg har ikke peiling :s kan noen hjelpe meg å finne ut om jeg ble lurt eller ikke.. Foresten sto det 10 megapixler på cameraet.. kan dette stemme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Canon Digital Rebel er vel det amerikanske navnet på EOS 300D, er det ikke? Det er isåfall 6.3Mpixel

Digital Rebel XT = EOS 350D er vel 8Mpixel?

Er du sikker på at det er digitalt? (forstod det slik at foreldrene dine ikke har kommet hjem enda?) Mulig det er ett analogt, filmbasert kamera de har blitt lurt til å kjøpe? (mange "Rebel" modeller av den analoge garden også...) For ingen av canon's digitalkamera som er noenlunde i nærheten av den prisklassen har 10mpix...

Lenke til kommentar

Så vidt meg bekjent er Rebel det samme kameraet som EOS300D. Slett ingen god pris for et 300D. Btw så har 300D aldri hatt 10mpx oppløsning, ligger vel heller på 6 hvis jeg husker riktig. Tror faktisk ikke Canon har NOEN digitale kameraer med 10mpx i det hele tatt. Her lukter det hoax og humbug lang vei....

Spesielt med tanke på at du får EOS350D til under 7000.- her hjemme med norsk garanti/kjøpsloven og det hele. Vet hva JEG hadde valgt.....

edit: en rask sjekk på nettet bekrefter flg: Digital Rebel=EOS300D-> 6,3mpx

Digital RebelXT= EOS350D->8mpx

Endret av MicroPixel
Lenke til kommentar

De har ikke kommet hjem enda nei. Hmm jeg forstår ingenting jeg nå.. forbanna faren min er så utrolig dum! man kunne lagre hele 200 bilder innpå.. -_- wow kjempe mange.. men er rebel bedre enn vanlige 350 d? han sto og så på det først og det var billigere.. hva tror dere?

Lenke til kommentar

Der ja.. no sa pappa at det var 6 mega pixle.. jada han e så idiotisk.. Men er det cameraet her bedre eller dårligere enn 350 d? det er ikke det samme.. det kostet 750 kr mer... cameraet kostet 4000 kr det.. eller 4700 visst pappa snakker riktig.. men han måtte kjøpe noe ekstra som gjorde at cameraet ble opp til ca 6000 kr..

Lenke til kommentar

Ikke for å være guffen, men jeg personlig ville heller kjøpt et EOS350D her hjemme til ca 7000.- (eller under, ser at prisene er på vei nedover) Jeg skulle nok spart betydelig mer for å gi avkall på både 2 års garanti og kjøpsloven i tillegg til alt bryderiet med å sende kameraet utenlands ved evt. garantirep. Er nemlig rimelig sikker på at Canon Norge ikke tar garantirep. på kameraer kjøpt på Kanariholmene.. :)

Lenke til kommentar

Ville ikke kjøpt på grand canaria. Kjøp hjemme her. så får du norske garantivilkår og reklamasjonsrett.

Dessuten er elektronikk kjøpt på jallaturiststeder som det kjent for å være humbug. (jeg ville iallefall sjekka at eska faktisk inneholder det de skal ha FØR de går fra butikken (sjekk også at det faktisk fungerer, det kan være ett plast hus uten innmat f.eks.))

Lenke til kommentar
europeisk garanti har man... men ej kan kanskje skifte til 350 d... fra 300 d rebel til det.. så skal jeg bare skifte eller?

5201760[/snapback]

Uff og uff.

300D er et gammelt DSLR i dag og selges (så vidt jeg vet) ikke lengre i norske butikker. Det kom i august 2003 og var da en kjempenyhet.

I dag er 300D erstattet med 350D, som er bedre enn 300D på alle måter. Å kjøpe 300D i dag er ikke akkurat det lureste. At man samtidig kjøper dette uten norsk garanti og kjøpsvilkår, samt til en utrolig stiv pris, synes jeg er tragisk. Selv om 300D HAR VÆRT priset til over 10.000 kr, så er det i dag verdt ca 3-4000 kr.

Hvis det er muligheter for det, så betal heller det skarve mellomlegget og kjøp 350D. Det er mitt råd og min mening!

Lenke til kommentar
faktisk så gjer de det :p haha..

5201430[/snapback]

Kun i ett år fra kjøpsdato, ikke i fem år som om du hadde kjøpt det i Norge. haha. (neida, skal ikke være ekkel :) ). Og de vil nok ikke akkurat prioritere kamera kjøpt i utlandet.

Det nye kameraet med 12,4 megapixler koster 25.000 kroner, så det sier seg selv at det ikke akkurat kan sammenlignes med 300D/Rebel/350D

Er foresten feilpostet. Flyttes.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

jeg har gjort litt reasearch... og 350 d er faktisk billigere :p og no skal ej snakke i telefon med han fyren som solgte det til pappa.. <--- foresten så sa jeg til pappa at jeg skulle har 350d men klarte ikke han å bli lurt som jeg sa til han på telefonen at han helt sikkert kom til å bli..

nå har jeg snakket med han i over telefon og han fortalte meg at han hadde solgt d5 til han pappa.. ikke 350 d..

ja en ting til: |300d = digital rebel? | og 350d = digital rebel xt?? stemmer dette?

Lenke til kommentar
nå har jeg snakket med han i over telefon og han fortalte meg at han hadde solgt d5 til han pappa.. ikke 350 d..

5202091[/snapback]

d5? Vet noen om dette kamera. Det finnes et canon 5d som er det omtalte 12,8 mpx kamera med en pris rundt 25000 kr i norge så det kan man IKKE få for 5 i utlandet. I så fall er det et hinsides røverkjøp...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...