Gå til innhold

Min tur å bli HD-Ready! maks 20-25k

Anbefalte innlegg

Nå var det min tur å få meg no stort og flatt. :wee:

er så utrolig utrolig usikker på hva jeg skal velge, plasma eller lcd er vel det valget hovedsakelig står mellom. og "tror" at til mitt bruk så er det vel lcd som er tingen?

skal brukes til xbox360, film via pc og vanlig tv titting (kabeltv). blir også endel xvid/divx filmer så tv'n bør være ok på "dårlig" signal også.

noen få kriterier:

• minimum 37" (helst rundt 40-42")

• HD-Ready

• godt bilde "uansett" signal (vet at man ikke kan gjøre gulla av gråstein, men dere skjønner)

• ok utvalg av tilkoblingsmuligheter

• helst litt ok design

• maks 20-25k inkl evt fot. (hvis dette ikke følger med)

• lyd spiller ingen rolle

og om dere skulle finne en billigere tv så gjør det absolutt ingenting. :wee:

Endret av phax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

blir endel data, men mest til mediacenter bruk. ikke så mye surfing og slikt "vanlig" databruk regner jeg med. mener du fortsatt at plasma er tingen da?

til søstra mi gikk vi for Panasonic TH-42PA50E til 16 000,-

denne er jo utrolig billig hvertfall. kunne det kanskje tenkes at den vil funke til meg også? eller er oppløsninga for lav og tilkoblingsmulighetene for få..?

Lenke til kommentar
Toro du kan få problemer med innbrenning ved PC bruk (Hvis du kjøper Plasma)

5202505[/snapback]

Tror jeg neppe! For en stund siden i Tyskland (tror det var der...) testet de 12 tv'er fra seks forskjellige merker. Kun plasmatv'er, de lot samme bildet stå på i 7 dager, etter de dagene var det innbrenning i tv'en, men etter 24 timer med vanlig bruk var den god som ny igjen, det gjaldt alle modellene!

Lenke til kommentar

ja det har jeg også hørt.. at "innbrenningen" går over etter en liten stund..

begynner vurdere plasma sterkere og sterkere nå. får jo en goddel mer for penga skal jo sies.. må ta meg en ny runde på elkjøp og expert snart og bare se på det som er utstillt.. ikke at det utvalget er så enormt bra..

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha ordentlige innbrenninger må tv'n stå på leeeeeeenge med samme bilde. Hvis du har samme bilde på en kort stund får du sånn "after image" som det heter. Altså at bildet henger litt igjen for så å fade ut til vanlig. Skikkelige innbrenninger kan ofte fjernes ved å kjøre et negativ bilde (motsatte farger) for å brenne det tilbake.

Uansett får du langt bedre bilde på en plasma enn èn lcd.

Lenke til kommentar

ok, etter det jeg har hørt her og avforum osv så er det plasma som gjelder. :)

så da er det bare og overøse meg med gode plasma forslag! og si gjerne litt om positive (og negative) sider ved denne skjermen.. og hvis dere har pris og legge ved så skader ikke det heller. :wee:

Lenke til kommentar

hvordan yter denne hitachi'n mot panasonic pv50 f.eks? verdt å gå opp i pris? eller PV500 som er i samme prisklassen som hitachien?

også fått anbefalt LG PX4 av noen.. utav disse som er nevnt til nå, hvilken er "best?" :wee:

ser at denne Hitachi 42pd6600 står oppført med oppløsning på 1024x1024 på hjemmesiden til produsenten.. det må vel være en typo eller? :dontgetit:

Lenke til kommentar

så da er det bare og overøse meg med gode plasma forslag! og si gjerne litt om positive (og negative) sider ved denne skjermen.. og hvis dere har pris og legge ved så skader ikke det heller. :wee:

5203050[/snapback]

Plasma

+Billigere

+Større

-Lavere oppløsning enn LCD

Lenke til kommentar

5203050[/snapback]

Plasma

+Billigere

+Større

-Lavere oppløsning enn LCD

Lenke til kommentar

var innom expert og tittet litt.. må si jeg likte det jeg så fra Samsung 40M51B altså... :wee: 22 500,- fra shg.no

tittet også på panasonic pa50, var ikke dum den. og til 16 000,- fra fyndborsen så frister jo det også, men må si jeg syntes den samsungen var noen hakk over. så usikker man skulle være..!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...