Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

nettverkskort ute i hagen pakket inn? ødelagt?

Anbefalte innlegg

Jeg og en kompis deler nett..

han har en trådløs router hos seg mens jeg sitter kobla til den routeren med et trådløst nettverkskort...

problemet er at d er ikke no særlig langt til han kompisen min...maks 20meter. men enda så får jeg elendig signal..:(

Han har prøvd og flytte på routeren sin rundt i huset å det har blitt litt bedre men ikkke bra nok. det nettverkskorte jeg har er sånn man kobler til med en usb kabel...så jeg har en ganske lang kabel å har prøvd litt rundt om kring på rommet men det har ikke blitt no særlig bedre.

Jeg har også prøvd å putte nettverkskorte ut av vinduet å lagt det oppe i et tre ute i hagen som ikke er så langt fra vinduet mitt, å da har jeg fått mye bedre signal:)

Så..d jeg lurte på var om vis jeg feks pakket korte (boksen) inn i en pose å tettet godt igjen rundt kabelen, om jeg da bare kunne latt korte ligge ute?? blir d ødelagt av kulden eller no?? d kommer o ingen fukt inn dit da så d kan vel iike bli så mye kondens? eller har jeg bare misforstått?? noen andre som har prøvd noe av det samme??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Jeg ville ikke anbefalt dette.

Blant annet er det svært vanskelig å faktisk få det tett nok, og kondens vil mest sannsynlig oppstå uansett. Kulde er et annet aspekt (har ikke testet å dypfryse datakomponenter ute i det fri så kjenner ikke så mye til det :)

Hvilken trådløs ruter er det han har ? og hvilket kort har du?

Vil anbefale å se på retningsbestemte antenner, får flere modeller relativt rimelig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...