ostehovel Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Jeg lurte på om dere kunne lage et program til meg som gjør at jeg kan bytte fra Fullsjerm til Vindumodus på Direct3D Programmer. Skal bruke det i NFS MW(Need For Speed - Most Wanted), fordi der går det ikke an å sette på Vindumodus(Satt 30 min og testa det ut). Har prøvd men uten å lykkes. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Er det mulig? Det er jo programmet som bestemmer hva det vil rendre til, og jeg blir overrasket hvis det er mulig å overstyre det med noen enkle håndgrep (alt er jo mulig, men innen rimelighetens grenser blir det sikkert vanskelig). Stort sett er spill i fullscreen fordi det gir bedre ytelse enn hvis du Windows må få tid til å vise vinduer samtidig. Dessuten er opplevelsen langt større. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Som jeg har nevnt i en annen tråd, en thread har ikke lov til å endre på vinduer eller data til et annet program uten videre. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 En thread har jo ikke engang lov til å endre vinduer eller data i samme program så vidt jeg har forstått. Det har gjort ting litt mer komplisert for meg... Rart det der. Det fungerte i VS.net 2003, men var "ulovlig" i VS.net 2005. Så lærte jeg meg iallfall å bruke System.ComponentModel.BackgroundWorker... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Dette har med OS å gjøre, windows (ihvertfall windows NT) hindrer et program i å endre på et annet program sitt data område, dette gjelder også handles dette programmet har laget. Du har lov til å lese, men ikke skrive. Du kan be om tilgang til å skrive til en prosess sitt data område, men det er ganske komplisert, det er ikke bare å kalle ShowWindow for å få det til. Jeg tror du må kalle OpenProcess før du får evt. lov til å endre på vindu størrelsen, men ha i tankene at det er forskjell på et fullscreen vindu og et ikke fullscreen vindu. Process Security and Access Rights Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå