Gå til innhold

Masse feil med xbox 360!

EssspeN

Anbefalte innlegg

Jeg blir virkelig skremt når jeg leser igjennom denne tråden her.

http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=462099

Bare 24 timer etter lansering er det flere hundre bare på bare et forum som rapporterer voldsomt mye feil med sine konsoller.

Synd ikke CTRL ALT + DELETE fungerer på xbox360.

De mest vanlige feilene er

FRAGGING - GENERAL HARDWARE FAILURE.

Noen spill virker ikke (please insert xbox360 disc)

Spill krasjer etter 15 minutter

Grafikk bugs (overoppheting? Stygge vertikale linjer og choppy video)

Black screen (får aldri slått på xboxen)

Samt at spill/musikk/video låser seg helt random.

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok overoppheting som er grunnen til de fleste problemene folk har. At folk ikke får den til å slå seg på en gang høres mer ut som de ikke klarer å koble til kablene rett... ganske rart at en konsoll ikke har et bilde når man slår den på.

Tror nok ikke dette setter en altfor stor stopper for salget akkurat.

Lenke til kommentar

Husk volumet som faktisk er solgt her da; 4-500.000 maskiner på en dag...

At avansert forbrukerelektronikk har en feilprosent på 2-3 er vel ganske vanlig og noe man regner med. I dette tilfellet blir jo et par prosent alikevel ganske mange tusen maskiner. Det er stor forskjell på å selge en halv mill enheter på en dag og på å selge f.eks. et par tusen nye TV'er i uka...

Mye kommer vel også av at folk ikke leser bruksanvisningen og bare stapper konsollen inn samme sted som sin gamle Xbox eller PS2 stod uten å ta hensyn til at den krever ekstremt mye bedre tilførsel av luft enn de gamle konsollene. Og husk at de som er tidlig ute her også ofte er mennesker som er over gjennomsnittet teknisk interesserte og kanskje også besøker forum mye mer enn 'hvermansen'. Jeg tror andelen som klager sin nød på nett i forbindelse med en kliss ny konsoll er langt større enn folk som klager hvis ferdig-PC'en de har kjøpt ikke virker...

Endret av Doogle
Lenke til kommentar
Mine erfaringer med Xbox 360 så langt er udelt positive. Tror ikke dere trenger å få panikkangst. :)

5201085[/snapback]

Tar det hele med ganske stor ro. De fleste negative ting om konsoller er stort sett blåst opp av fans av den "andre siden".

Personlig er jeg meget lei av alle 360 postene på nett. Ingenting nyttig man får ut av dem lenger. Ser heller fram til å få min egen mening om konsollen enn å lese om den på internett.

Lenke til kommentar

LOL.

Forumet jeg linket til er XBOX-SCENE.COM

Det største xbox fan & hardware forum / modde forum du kan tenke deg. De fleste her har stor erfaring med hardware og xbox generelt og er faktisk xbox fanboys.

Jeg synes det er rart at 150 stk på 24 timer PÅ ETT ENESTE FORUM I EN ENESTE TRÅD rapporterer feil med sin konsoll.

De sier også det er overbelastning på MS sin linje ang feil på 360, og at MS også gjøre "home repairs"

Les threaden som er linket før man kommer med utsagn som ikke stemmer.

Klart det vil være feil, men synes det er rart at det er så mye.

Jeg skal selv ha xbox360, funker den ikke så bytter jeg den inn.

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar
LOL.

Forumet jeg linket til er XBOX-SCENE.COM

Det største xbox fan & hardware forum / modde forum du kan tenke deg. De fleste her har stor erfaring med hardware og xbox generelt og er faktisk xbox fanboys.

Jeg synes det er rart at 150 stk på 24 timer PÅ ETT ENESTE FORUM I EN ENESTE TRÅD rapporterer feil med sin konsoll.

De sier også det er overbelastning på MS sin linje ang feil på 360, og at MS også gjøre "home repairs"

Les threaden som er linket før man kommer med utsagn som ikke stemmer.

Klart det vil være feil, men synes det er rart at det er så mye.

Jeg skal selv ha xbox360, funker den ikke så bytter jeg den inn.

5201306[/snapback]

Du missforstår posten min litt. Jeg mente ikke direkte de feilene om konsollen, det var de negative tingene jeg sa noe om.

Uansett er det da dårlig av MS at det er så mange feil som folk sier det er. Skal selv ha 360 tross hva folk erfarer med den.

Lenke til kommentar

Det er ikke "folk" som er problemet. Tror du bare folk som ikke veit hva de driver med har problemer med den?

Er det så vanskelig å få inn i skallen for enkelte Xbox 360 fanboys her at det er ikke bare PS2 fanboys som klager, det er ikke bare folk som er dumme i huet som ikke skjønner hvordan de skal bruke Xboxen.

Det er feil på enkelte maskiner MS har levert, så enkelt er det. MS har selv innrømmet at det er reelle problemer.

http://money.cnn.com/2005/11/23/technology...tech/xbox.reut/

EDIT: Uansett så er vel ikke dette en overraskelse? Med så mange antall produkter ville det vært RART om det IKKE var feil på enkelte. Slik er det alltid med masseproduksjon. Uansett produkt.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

Og så finnes det luringer som putter powersupplyen på et teppe. Verste man kan gjøre.

Forresten leste en tråd på xbox.com om en som fikk 3 røde lys på ring of light og lagde seff en tråd om dette...hylte og skrek og var dritforbanna på microsoft....side 2 i tråden så hadde han dyttet ledningen skikkelig i powersupplyen. Så det er mange som rett og slett hiver seg på nett så snart det skjer noe, men prøver ikke å gjøre noen av de mest logiske tingene først (som å sjekke at alt er kobla skikkelig til.

Lenke til kommentar
Forresten leste en tråd på xbox.com om en som fikk 3 røde lys på ring of light og lagde seff en tråd om dette...hylte og skrek og var dritforbanna på microsoft....side 2 i tråden så hadde han dyttet ledningen skikkelig i powersupplyen. Så det er mange som rett og slett hiver seg på nett så snart det skjer noe, men prøver ikke å gjøre noen av de mest logiske tingene først (som å sjekke at alt er kobla skikkelig til.

5201839[/snapback]

Nettopp... brukerfeil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

"Masse feil med Xbox 360" blir jo litt feil å si, da det å lese forum på denne måten aldri gir et korrekt inntrykk. De som har sin 360 og ikke har problemer, de spiller. De som har en defekt 360, hyler ut på forumene, og på den måten virker det som en mye høyere prosentandel enn hva som stemmer har feil med sin konsoll.

Lenke til kommentar
Det er nok overoppheting, folk som setter maskinen i skap eller på gulvet hvor boxen kan svømme i støv å kose seg...

5201803[/snapback]

tror du den blir full av støv på 24 timer?

5208666[/snapback]

Nå er det ikke støvet det gjelder, det er luftgjennomstrømningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...